Szukanie odpowiedniego influencera do promocji naszej marki, to może być wyzwanie w dobie fake influencerów.
O tym, jak współpracować między markami a influencerami zrobiłem wywiad z podróżnikiem, youtuberem Michałem Paterem, możecie go zobaczyć tutaj – Czy wielkość influencera ma znaczenie?- rozmowa z Moniką Czaplicką
Tym razem opowiem wam o narzędziu do współpracy z influencerami, które przygotował nam Facebook, nazywa się ono Menadżer do współpracy z markami.
W tym systemie możecie się zgłosić:
- jako twórca,
- reklamodawca.
Dostęp do tego narzędzia macie pod tym adresem Menadżer do współpracy z markami
Zapraszam do oglądania materiału opowiadam w nim o wszystkich aktualnie dostępnych funkcjonalnościach z punktu widzenia reklamodawcy i twórcy.
Jeżeli jesteś reklamodawcą, to narzędzie pozwoli CI stworzyć projekt, w którym opiszesz co zamierzasz i publikując go, możesz wskazać:
- poziom wynagrodzenia,
- grupę docelową do której chcesz dotrzeć, (wiek, zainteresowania)
- ograniczenia geograficzne,
- dopasowanie influencera do grupy docelowej,
- typ posta, jakiego się spodziewasz (film, post, zdjęcie, live)
- wielkość influencera
- i kilka innych czynników
,
Po umieszczeniu w ogłoszeniu swojego adresu mailowego, zostaje Ci czekać na zgłoszenia od twórców.
Oczywiście drugim wariantem jest, bezpośrednie dotarcie czyli, używając wyszukiwarki możesz podobnie, jak powyżej wyselekcjonować odpowiednio influencera, który odpowiada twoim potrzebom.
Wówczas dodając ich do “ulubionych”, listy twórców – wysłać im jedną wspólną wiadomość.
Musicie pamiętać, że to tylko narzędzie do wyszukiwania twórców, zawsze powinniście ich jeszcze dokładnie prześwietlić i sprawdzić czy to nie są fake influencerzy.
I oczywiście proponuje mieć umowę i dobrze określone cele jakie chcecie uzyskać współpracując z influencerem vs oczekiwania wobec niego, czasem lepiej dmuchać na zimne niż potem odkręcać kryzysy.
Mam dla Was dodatkowy materiał, który może pomóc wam w monitorowaniu działań na przykład influencera, czyli utm builder, dzięki temu będziecie mogli monitorować źródło pochodzenia ruchu w google analytics – Jak zrobić odpowiedni link UTM- by móc monitorować jego skuteczność w Google Analytics
Miłego oglądania, jeżeli materiał Ci się spodobał zostaw komentarz.