Co jeszcze zrobi Facebook, by wygrać ze Snapchatem?

Głównym zagrożeniem dla Facebooka jest obecnie Snapchat, który w grupie młodych użytkowników jest popularniejszy od dzieła Marka Zuckerberga.

facebookvssnapchat

Młodzi wybierają Snapchata z wielu przyczyn. Jednak jedno jest pewne… młodzi za chwilę przesuną się wiekiem w grup, która będzie miała znacznie większy portfel do wydania, a zatem będzie bardziej atrakcyjna dla reklamodawców.

 

http://www.decathlon.pl/C-394904-sporty

 

Dlatego Facebook nie traci czasu i działa już teraz, bo „Czego Jasiu nie pozna, tego Jan nie będzie używał”.

Krok 1

W marcu 2016 roku Mark ogłosił zakup aplikacji MSQRD w dość fajny sposób, oczywiście na Facebooku.

Krok 2

W lipcu Instagram uruchomił nową funkcję zbliżoną do Snapchata „Stories”.

instagramstories_marektingnaluzie

Więcej o niej tutaj.

Krok 3

Przy okazji olimpiady Facebook testował (według informacji TechCrunch) nowe ustawienia news feeda z automatycznie otwieraną kamerą jako pierwszy post.

Dodatkowo można było użyć filtrów MSQRD tak, by pokazać, jak bardzo kibicujemy swojej ulubionej reprezentacji.

Krok 4

Facebook zatrudnia 19 letniego Michael Saymana, który swoją pierwszą aplikację stworzył już w wieku 13 lat.

Staje się on zarazem najmłodszym brand mangerem w Facebooku, a jego zadanie było proste, tzn stworzyć apkę dla licealistów.

nowaaplikacjafacebookadlanastolatków

Aplikacja Lifestage obecnie dostępna jest tylko na IOS`a, ma pojawić się także na Androidzie, tylko jak długo ona przetrwa?

Większość osób skwitowała ją jasno. Czysta kopia Snapchata, choć ma jedną ciekawą funkcję, tj. mogą z niej korzystać osoby nie starsze, niż 21 lat.

Osoba kończąca 21 lat nie będzie mogła widzieć, co udostępniają młodsi od niej, no i oczywiście, by korzystać z niej obowiązkowo trzeba posiadać konto na Facebooku.

Co zrobił w tym czasie Snapchat?

Zakpił firmę Seene odpowiadającą za przekształcanie rzeczywistości w obraz 3D.

Jak, czy i jeżeli tak, to kiedy wprowadzą nową funkcjonalność nie wiadomo, ale z pewnością urozmaici to snapy.

 

Co będzie dalej?

Pewnie w grę włączy się Google, a dla  zapewne będzie ciekawie i spowoduje przyspieszenie wprowadzenia nowinek social media.

Na koniec fajna infografika pokazująca początki, jakie kryją się za Snapchatem i Facebookem. Co prawda dane pochodzą z 2014 r., ale ciekawie przedstawiony start obu gigantów.

snacphatvsfacebookinfografika

Źródło

Socialmediatoday.com

II edycja Kursu Marketing na Facebooku dla Każdego! – już dostępna, a w niej podstawy, strategie, case study i gotowe schematy reklamowania się na Facebooku.

Mam dla Ciebie ponad 9h materiałow Video – 100% gwarancji lub zwrot pieniędzy – Dowiedz się więcej

Newsletter - tylko dobrych wiadomości