Głównym zagrożeniem dla Facebooka jest obecnie Snapchat, który w grupie młodych użytkowników jest popularniejszy od dzieła Marka Zuckerberga.
Młodzi wybierają Snapchata z wielu przyczyn. Jednak jedno jest pewne… młodzi za chwilę przesuną się wiekiem w grup, która będzie miała znacznie większy portfel do wydania, a zatem będzie bardziej atrakcyjna dla reklamodawców.
http://www.decathlon.pl/C-394904-sporty
Dlatego Facebook nie traci czasu i działa już teraz, bo „Czego Jasiu nie pozna, tego Jan nie będzie używał”.
Krok 1
W marcu 2016 roku Mark ogłosił zakup aplikacji MSQRD w dość fajny sposób, oczywiście na Facebooku.
Krok 2
W lipcu Instagram uruchomił nową funkcję zbliżoną do Snapchata „Stories”.
Więcej o niej tutaj.
Krok 3
Przy okazji olimpiady Facebook testował (według informacji TechCrunch) nowe ustawienia news feeda z automatycznie otwieraną kamerą jako pierwszy post.
Dodatkowo można było użyć filtrów MSQRD tak, by pokazać, jak bardzo kibicujemy swojej ulubionej reprezentacji.
Krok 4
Facebook zatrudnia 19 letniego Michael Saymana, który swoją pierwszą aplikację stworzył już w wieku 13 lat.
Staje się on zarazem najmłodszym brand mangerem w Facebooku, a jego zadanie było proste, tzn stworzyć apkę dla licealistów.
Aplikacja Lifestage obecnie dostępna jest tylko na IOS`a, ma pojawić się także na Androidzie, tylko jak długo ona przetrwa?
Większość osób skwitowała ją jasno. Czysta kopia Snapchata, choć ma jedną ciekawą funkcję, tj. mogą z niej korzystać osoby nie starsze, niż 21 lat.
Osoba kończąca 21 lat nie będzie mogła widzieć, co udostępniają młodsi od niej, no i oczywiście, by korzystać z niej obowiązkowo trzeba posiadać konto na Facebooku.
Co zrobił w tym czasie Snapchat?
Zakpił firmę Seene odpowiadającą za przekształcanie rzeczywistości w obraz 3D.
Jak, czy i jeżeli tak, to kiedy wprowadzą nową funkcjonalność nie wiadomo, ale z pewnością urozmaici to snapy.
Co będzie dalej?
Pewnie w grę włączy się Google, a dla zapewne będzie ciekawie i spowoduje przyspieszenie wprowadzenia nowinek social media.
Na koniec fajna infografika pokazująca początki, jakie kryją się za Snapchatem i Facebookem. Co prawda dane pochodzą z 2014 r., ale ciekawie przedstawiony start obu gigantów.
Źródło