Stawiaj na kreatywny real time marketing, analiza przypadku Solgaz vs Apple

Jeżeli interesujesz się marketingiem, na pewno w ostatnim czasie miałeś styczność z postem firmy Solgaz.

W odpowiedzi na konferencję Appla o najnowszym Iphonie firma Solgaz porównała go do swej kuchenki.

solgazpostapplevskuchenka

Od razu warto zwrócić uwagę na liczbę reakcji, którą osiągnął ten post. Stan po 5 dniach to 5.3 tysiąca, gdzie poprzednie kilka postów miało od 50 do max 280 reakcji.


Przy okazji zobacz RTM z “Książką” autorstwa Cacao DecoMorreno.


To pierwszy znak, że jest dobrze.

Zwróćcie uwagę także na przyrost fanów, jaki miał ich fanpage.

solgazprzyrostfanow

Skok ogromny, ale oczywiście nie wszyscy, to ich grupa docelowa.Część z nich polubiło pod wpływem emocji i fajnego postu, co nie zmienia faktu,że skok jest.

Skoro fani w tym przypadku nie są najważniejsi,to jakie zasięgi osiągnęli?

solgazmonitori

Według Monitori.pl ilość wypowiedzi z dn.8 września wynosiła ponad 1400, co nieźle odbiega od średniej z poprzednich dni.

solgazmonitori2Monitori w swych darmowych wynikach najwięcej wypowiedzi odnotował na Facebooku.


Zobacz,jak marki wykorzystały 500 plus w swych reklamach.


Brand, trochę inaczej pokazuje wyniki,ale to jest zależne od metodologi liczenia.

solgazbrand24

Warto zwrócić uwagę na zasięg,jaki uzyskał ten post w social media,to ponad 74 000 osób.

Jest to wartość oszacowana na podstawie liczby autorów wypowiadających się na dany temat oraz zasięgu ich stron.


Widziałeś billboard reagujący na pogodę w czasie rzeczywistym?


Gdy zbierzemy sumę wypowiedzi, to jest ona podobna do tej z Monitori.

Solgazwypowiezi

Dodatkowo można zobaczyć, który z fanpagów po udostępnieniu posta.

solgazapplenajwieskzezasiegi

Korekta po uwadze Jakuba Biela

 

I na koniec ładna infografika podsumowująca wyniki wraz z badaniem sentymentu.

solgazpodsumowanieapplevssolgaz

Jak przy każdej akcji RTM będą pozytywne i negatywne odzewy w tym  przypadku wyszło na plus.

Pytanie,czy warto takie akcje robić, skoro nie wszystko wpadło w odpowiednią grupę docelową?

Moim zdaniem zdecydowanie TAK, 5 minut sławy,jakie ta firma dostała i to przy sporym pozytywnym oddźwięku było tego warte.

Zasięgi, jakie osiągnęły jej posty przy znikomym nakładzie finansowym– be cenne.

I ostatnia sprawa.Jestem przekonany,że przynajmniej na krótką metę zwiększyła się świadomość marki lub przynajmniej zaistniała ona wśród grup, które nie miały o niej pojęcia, chociażby,jak ja.

Znacie inne ciekawe posty, które zabłysnęły w sieci pozytywnie lub negatywnie dajcie znać w komentarzu.

Źródła:

Monitori.pl

Brand24.pl

Fanpage Solgaz

foto od Pixabay



Shares
Więcej w #kreatywniemożnawięcej
Poznaj gwiazdy nowego katalogu IKEA

Czy Ty także myślałeś, że meble...

Zamknij