Jeżeli interesujesz się marketingiem, na pewno w ostatnim czasie miałeś styczność z postem firmy Solgaz.
W odpowiedzi na konferencję Appla o najnowszym Iphonie firma Solgaz porównała go do swej kuchenki.
Od razu warto zwrócić uwagę na liczbę reakcji, którą osiągnął ten post. Stan po 5 dniach to 5.3 tysiąca, gdzie poprzednie kilka postów miało od 50 do max 280 reakcji.
Przy okazji zobacz RTM z „Książką” autorstwa Cacao DecoMorreno.
To pierwszy znak, że jest dobrze.
Zwróćcie uwagę także na przyrost fanów, jaki miał ich fanpage.
Skok ogromny, ale oczywiście nie wszyscy, to ich grupa docelowa.Część z nich polubiło pod wpływem emocji i fajnego postu, co nie zmienia faktu,że skok jest.
Skoro fani w tym przypadku nie są najważniejsi,to jakie zasięgi osiągnęli?
Według Monitori.pl ilość wypowiedzi z dn.8 września wynosiła ponad 1400, co nieźle odbiega od średniej z poprzednich dni.
Monitori w swych darmowych wynikach najwięcej wypowiedzi odnotował na Facebooku.
Zobacz,jak marki wykorzystały 500 plus w swych reklamach.
Brand, trochę inaczej pokazuje wyniki,ale to jest zależne od metodologi liczenia.
Warto zwrócić uwagę na zasięg,jaki uzyskał ten post w social media,to ponad 74 000 osób.
Jest to wartość oszacowana na podstawie liczby autorów wypowiadających się na dany temat oraz zasięgu ich stron.
Widziałeś billboard reagujący na pogodę w czasie rzeczywistym?
Gdy zbierzemy sumę wypowiedzi, to jest ona podobna do tej z Monitori.
Dodatkowo można zobaczyć, który z fanpagów po udostępnieniu posta.
Korekta po uwadze Jakuba Biela
I na koniec ładna infografika podsumowująca wyniki wraz z badaniem sentymentu.
Jak przy każdej akcji RTM będą pozytywne i negatywne odzewy w tym przypadku wyszło na plus.
Pytanie,czy warto takie akcje robić, skoro nie wszystko wpadło w odpowiednią grupę docelową?
Moim zdaniem zdecydowanie TAK, 5 minut sławy,jakie ta firma dostała i to przy sporym pozytywnym oddźwięku było tego warte.
Zasięgi, jakie osiągnęły jej posty przy znikomym nakładzie finansowym– be cenne.
I ostatnia sprawa.Jestem przekonany,że przynajmniej na krótką metę zwiększyła się świadomość marki lub przynajmniej zaistniała ona wśród grup, które nie miały o niej pojęcia, chociażby,jak ja.
Znacie inne ciekawe posty, które zabłysnęły w sieci pozytywnie lub negatywnie dajcie znać w komentarzu.
Źródła:
Monitori.pl
Brand24.pl
Fanpage Solgaz
foto od Pixabay