Jak szybko skontaktować się z Facebookiem, mail, chat, telefon?

Czy Facebook, może do Ciebie zadzwonić? Wiem brzmi to, nie realnie, ale jest to możliwe porozmawiać z kimś z ekipy Facebooka tak, aby pomogli Ci w rozwiązaniu problemu i może to odbyć się mailowo, czatem, telefonicznie.

 

 

Na początku opowiem Wam historię, która mi się zdarzyła, niech to będzie prolog do tego wpisu:

  1. Zablokowanie konta reklamowego – przyczyna nieznana dlaczego? Ponieważ gdy już udało mi się z ekipą Facebook pogadać to sami nie wiedzą.
  2. Miałem dostęp do kontaktu z Facebookiem tylko przez chat, ale jedna sesja czatu nie została zakończona i każdorazowe połączenie się moje z chatem Facebook Bussines Suport było bez odzewu po stronie Facebooka.

Okazało się, że była globalna awaria chatu facebooka, (przynajmniej tak mi powiedziano), ale skąd mogłem o tym wiedzieć, skoro nie mogłem z Facebookiem o tym porozmawiać, bo za każdym razem gdy doszedłem do etapu kontaktu z Facebookiem miałem tylko opcję chatu

– nawet po 22, nawet w dni wolne.

Innej opcji komunikacji nie było.

To zostaje wniosek taki – nie poddawaj się!

Mam przyjemność pracować z fajnymi ludźmi w ekipie, zatem poprosiłem kolegę by zgłosił mój problem do suportu Facebooka

  1. Problem z komunikacją.
  2. Problem z kontem klienta.

Dzięki temu suport Facebooka miał mój adres mailowy i się zemną już bezpośrednio kontaktowa.

To jest sposób, gdy wszystko inne zawiedzie.

Dzięki temu dowiedziałem się o globalnej awarii chata – która została już usunięta.

To była połowa sukcesu.

Skoro się tu rozpisuje to opowiem o drugim problemie, ciągłego blokowania konta klienta bezpodstawnie, dlaczego bezpodstawnie?

– bo wcześniej reklamy latały x miesięcy i był ok,

– bo nie miały żadnych ostrzeżeń,

– bo jak już porozmawiałem z suportem, to tez nie mieli zastrzeżeń.

Ciekawą radę mi podali wówczas, po 7 odblokowaniu konta.

Proszę odpalić menadżera reklam w trybie incognito lub wykasować wszystkie cookiesy, być może algorytm do sprawdzania reklam z automatu blokuje moje konto reklamowe (klienta).

Wiem, że to może być irytujące, wiem, że wielu z Was nie ma dobrego zdania o suporcie (sam czasami się zawiodłem na ich radach) ale w przypadku gdy, świadczy się komuś usługi i są takie problemy to może klient do nas stracić zaufanie (nie rozumiejąc, że to nie nasza  wina, a algorytmu).

Jak puenta tej opowieści?

Nie poddawajcie się i nie bójcie się zgłaszać problemów do suportu Facebooka, zwłaszcza gdy problemy są ważne czasami polecam, zgłosić to dwutorowo.

Gdy mi się naprawdę paliło to

– zgłaszam temat na chacie, gdy tam się to wydłuża, zgłaszam ponownie po 22 w korespondencji mailowej, wiem czuje się, jak wrzód na d… suportu ale tam też pracują ludzie o różnych kompetencjach i dlatego warto się nie poddawać.

 

 

Do meritum, zacznijmy od powodów, dla których chcemy się z Facebookiem skontaktować.

 Powód 1 – brak akceptacji reklamy. 

Tu zawsze się irytujemy, gdy odrzucona zostanie nasza reklama i pojawia się pierwszy etap, w którym możemy się odwołać od decyzji poprzez zło

Jak widzisz, nie ma co się bać, odwoływać od wyłączonych reklam zwłaszcza jeżeli nie zrobiłeś nic złego, często to automat blokuje dane reklamy i dopiero po twoim sprzeciwie reklama zostanie przywrócona.

Status tego co się dzieje z Twoją reklama dowiesz się gdy odpalisz Jakość Strony

 

Powód 2 – inne problemy

No dobra, ale to nie jest jeszcze prawdziwa rozmowa na chacie czy telefonicznie.

Zacznijmy od Chata, by do niego się dostać trzeba mięć aktywne konto reklamowe oraz odpalić link https://www.facebook.com/business/help

Odpalasz przycisk „Pierwsze kroki”

I teraz pojawi Ci się taki ekran, w którym to dy zdecydujesz o czym chcesz rozmawiać z ekipa Facebooka. 

Następnie będziesz miał do wyboru:

  • wysłać maila do ekipy Facebooka (wówczas, kiedy nie ma nikogo na chacie) 
  • pogadać na chacie (w godzinach ich funkcjonowania)

Czasami te elementy nie będą widoczne dla Ciebie, może to oznaczać, że ta funkcja nie jest jeszcze dostępna dla Twojego konta, Spróbuj odpalić choćby najtańszą kampanię reklamową i wówczas spróbuj ponownie.

To był stary widok, być może część z Was go jeszcze ma, poniżej przedstawiam Wam nowy widok, który obecnie widze gdy chcę skontaktować się z Facebookiem. Pamiętajcie musicie być zalogowani do Facebooka, by mieć szansę zobaczyć ten widok. 

Tak to wygląda w dni wolne i po 22.

 

 

3. Ta opcja już umarła…

Jeszcze rok temu można było, tak zgłaszać problemy z Facebookiem, teraz to już została tylko opcja zgłaszania tam opinii, ale mi się nie udało uzyskać odpowiedzi na zgłaszane tam problemy.

 

4. Mam kasę – to się dogadam. 
Tak, jak wydajesz dużo kasy to Facebook, sam się do Ciebie odezwie i zaprosi Cie na konsultacje ze swoim doradzą w języku polskim i będziesz mógł przeanalizować swoje kampanie reklamowe.
Powodzenia.
Źródło zdjęć pixabay.com

5, Co zrobić przy blokadzie chata, awarii, kontaktu:

– można poprosić kolegę o pomoc by napisał w naszym imieniu, zgłosić sprawę za pomocą działającego chatu – ja tak zrobiłem, mi pomogli.

– jeżeli masz zablokowany chat-spróbój w dni wolne lub po godzinie 22 wówczas nawet, tym którzy mają dostęp do chata pokazuje się okienko z wysłaniem maila.

08.10.2021 – Zmiana na Facebooku i powstaje nowe miejsce, pozwalające szybciej przejść do panelu pomocy Facebooka

Mam dla Ciebie specjalną ofertę na mój Kurs marketingu on line, ponad 11 godzin video plus dodatkowe rabaty, które sprawią, że ten kurs będzie praktycznie dla Ciebie za darmo.

II edycja Kursu Marketing na Facebooku dla Każdego! – już dostępna, a w niej podstawy, strategie, case study i gotowe schematy reklamowania się na Facebooku.

Mam dla Ciebie ponad 9h materiałow Video – 100% gwarancji lub zwrot pieniędzy – Dowiedz się więcej

Newsletter - tylko dobrych wiadomości