Jak nie stracić 50 % ruchu na stronie, czy warto mieć stronę mobilną? (WIDEO)

Jeżeli jeszcze nie posiadasz strony mobilnej lub twa witryna nie jest RWD, to w tym momencie tracisz około 50 % ruchu na stronie.

 

Transkrypcja z filmu.

O co chodzi ?

Wydałeś dużo pieniędzy na stronę www

A czy wiesz, że w Polsce jest 1,5 telefonu komórkowego na jednego mieszkańca ?

reklamamobilnadigital-w-polsce-2016

Ponad połowa populacji używa internetu mobilnego.

stronymobilnereklamamobilna

 

Ponad godzinę dziennie spędzamy na korzystaniu z internetu z urządzeń mobilnych.

czasspędzonywinterneciereklamamobilna

 

Gemius także pokazuje znaczne wyjście z dekstopowych urządzeń na rzecz mobilnych.

Choć jego dane inaczej wyglądają niż poprzedników, zapewne metodologia liczenia była inna, nie zmienia to faktu, że w prosty sposób można zaobserwować widoczny trend.

ruchzurzadzenmobilnychrwd

Jeżeli to cię nie przekonało, to zobacz jak kształtuje się ruch na popularnych witrynach internetowych.

Reklamujesz się tam ? jeżeli tak a nie masz strony mobilnej ani RWD to tracisz                   średnio 30 % ruchu jaki został wygenerowany z reklam tam umieszczonych.

Zobacz jakie zmiany w ruchu mobilnym na tych stronach jest rok do roku.

ruchmobilnynastronachrwd

Według Googla do końca 2016 roku, ruch na wyszukiwarkach sięgnie 50 %.

RWDruch mobilny na wyszukiwarce w polsce

———————————————————————————————-

Gdy już się zdecydujesz na stronę mobilną, sprawdź jakich błędów nie popełniać w reklamach banerowych, one także powinny być dostosowane do mobile. 

———————————————————————————————-

Dlatego w kwietniu 2015, Google wprowadziło poprawy       w algorytmie wyszukiwarki, który został okrzyknięty nazwą

RWDmobilegeddon

Jego głównym zadaniem jest premiowanie stron mobilnych w mobilnych wynikach wyszukiwania.

Zobacz strony internetowe, które są mobilne posiadają dodatkowe oznaczenie w wyszukiwarce.

rwd

 

→ Niezależnie od tego, czy reklamujesz się na stronach internetowych, czy pozycjonujesz lub używasz linków sponsorowanych w Googlu, musisz być mobilny.←

Jak sprawdzić, czy twoja strona jest mobilna

1.Sposób empiryczny. Odpal ją na komórce i zobacz, jak wygląda (poniżej przykład znaleziony w sieci)

rwd ruchmobilnywpolsce

Jeżeli Twoja strona tak wygląda, to tracisz 50 % ruchu.

2.Użyj narzędzia Googla, do sprawdzania, czy strona jest mobile friendly,

https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/

Wejdź, wpisz adres strony i wpisz adres.

Jeżeli twoja strona nie jest mobilna, to wyglądać raport będzie tak.

trybzgodnoscstronyzurzadezniemmobilnym

Jeżeli wszystko będzie ok,to dostaniesz taki wynik.

testzgodnoscistronyzurzadzeniamimobilnymi2

 

Jeżeli przekonałem Cie, że warto być mieć stronę dostosowaną do urządzeń mobilnym masz dwa wyjścia.

  1. Stworzyć stronę mobilną, czyli dodatkową stronę dostosowaną do urządzeń mobilnych to są te strony, których adres zaczyna się od m.adresstrony.pl
  2. Stworzyć stronę RWD (responsive web designe), strona responsywna dopasowująca się wyglądem do rozmiaru urządzenia na jakim jest wyświetlana.

Każde z tych rozwiązań ma swe plusy i minusy, ale jedno jest pewne Mobilnym trzeba być !

źródła:

WeAreSocial – Digital in 2016 Report

wirtualnemedia.pl

http://gs.statcounter.com/

Zdjęcia dzięki pixabay.com

 

Zapraszam do komentowania i oceniania.

Jeżeli znasz kogoś kto ma jeszcze stronę tylko desktopową pokaż mu ten materiał, przekonaj do tego że czas na zmiany.

Jak masz inne podejście do tematu komentuj z chęcią zapoznam się z innym punktem widzenia.

II edycja Kursu Marketing na Facebooku dla Każdego! – już dostępna, a w niej podstawy, strategie, case study i gotowe schematy reklamowania się na Facebooku.

Mam dla Ciebie ponad 9h materiałow Video – 100% gwarancji lub zwrot pieniędzy – Dowiedz się więcej

Newsletter - tylko dobrych wiadomości