6 podstawowych błędów w banerach internetowych (WIDEO).

Jeżeli nie jesteś zadowolony ze swej kampanii reklamowej w internecie, powodem może być źle przygotowany baner reklamowy.

 

 

Jeżeli już decydujecie się na reklamę internetową nie zostawiajcie jej ślepemu losowi i nie traktujcie jej tak samo jak reklamy prasowej, outdoorowej, radiowej etc.

Internet jest interaktywny, zatem w każdy baner reklamowy można kliknąć by dowiedzieć się więcej, pamiętajcie o tym i unikajcie tych sześciu podstawowych błędów a wasze banery internetowe będą znacznie skuteczniejsze. 

 

Wszystkie te wskazówki spowodują zwiększenie CTR z reklam, które emitujesz <– tutaj znajdziesz wyjaśnienie co to jest CTR.

 

Przedstawiłem tutaj prawdziwe reklamy, które emitowane są na portalach internetowych jeżeli właściciel firmy czuje się urażony proszę o kontakt z przyjemnością poprowadzę dla was kampanię reklamową (nie odpłatnie oczywiście) i pokaże jak można to zrobić lepiej.

Choć tak naprawdę to wydawca, handlowiec, grafik to oni powinni się znać i takich kreacji dla klienta nie powinni przygotowywać.

1. Zbędna treść.

zbędna treść baner reklamowy

 

Czy kiedykolwiek przepisaliście nr telefonu z baneru reklamowego ?.

Może udało się wam przepisać fax ? lub adres mailowy ?.

Skoro  wy tego nie robicie dlaczego inni mieli by to zrobić ?

Nikt tego nie robi jeżeli się ktoś zdecyduje to kliknie w baner przejdzie na stronę i wówczas gdy się na to zdecyduję skontaktuje się z waszą firmą.

Dlatego gorąco namawiam unikajcie tych informacji na reklamie, pamiętajcie że na baner internetowy, widzialny jest maksymalnie 2-3 sekundy. W tym czasie musi zainteresować internautę by podjął on decyzję co zrobić dalej.

Czyszcząc reklamę ze zbędnej treści zyskujecie więcej miejsca na informację, które mogą przyciągnąć do was klienta.

2. Przepełnienie tekstem.

baner reklamowy jak zrobić przepełnienie tekstem

 

Skoro internauta spojrzy na baner internetowy tylko chwilę to na pewno nie będzie czytał tak długiego tekstu.

Oszczędzajmy miejsce nie piszmy wszystkiego czym firma się zajmuje

Zainteresujmy internautę naszą działalnością, produktem, przyciągnijmy go do sklepu lub na stronę i tam dajmy mu większy pakiet wiedzy.

Na banerze powinny być krótkie komunikaty a nie wypracowania.

3. Złe dopasowanie przekazu do formatu reklamy.

baner internetowy złe dopasowanie przekazu do formatu

 

Dwie reklamy emitowane na jednym serwisie obok siebie z podobnym przekazem a tak różnie wykonane

Jeżeli decydujecie się na małe formaty reklamowe to nie można w nich upchać grafiki i dużej liczby tekstu.

Małe formaty powinny być jeszcze prostsze i wyrazistsze tak aby zwrócić na siebie uwagę.

Nie muszą one błyszczeć i migotać jak neony ale powinny być przejrzyste, proste i nie opiewać o dużą ilość grafiki.

4. Złe dopasowanie kolorów.

banery reklamowe złe dopasowanie koloró

Na pierwszy rzut oka ta reklama informuje o parku dinozaurów ale jak się dobrze przyjrzymy to widać także informację o prehistorycznym oceanarium.

Dobrana czcionka i kolorystyka oraz dinozaur na pierwszym planie powoduje, że komunikat z drugiego planu jest praktycznie nie widoczny.

Lepiej zrobić reklamę dwu odsłonową lub dwie różne kreacje reklamowe emitowane na przemiennie wówczas przekaz byłby jasny i klarowny dla każdego internauty (pomijając inne błędy, które tu występują).

5.  Brak komunikatów call to action.

baner reklamowy brak komunikatu call to action

 

Niby nic, niby nikt z nas na to nie zwraca uwagi tak jak na hasła wyprzedaż, promocja etc.

Badania mówią co innego, zatem pamiętajcie podpowiedzcie internaucie co ma dalej zrobić, dołożenie prostego komunikatu:

  • kup teraz,
  • zapraszamy do sklepu,
  • kliknij,
  • sprawdź,
  • zobacz więcej,
  • inne.

Krótki komunikat taki jest w stanie zwiększyć konwersję waszych reklam, zachęcam do stosowania.

6. Przenoszenie papieru do internetu.

Najprostsza metoda gdy ma się zrobioną reklamę w gazecie, ulotkę to zrobienie tego samego w internecie niestety internet to nie papier i kieruje się innymi prawami

baner internetowy bledy w produkcji

baner intenretowy prenoszeznie papieru do internetu

Jeżeli te reklamy to nie ulotki przeniesione jako baner do internetu to zwracam honor.

Nie mniej ni więcej, taka praktyka jest nadal stosowana w celu oszczędzenia czasu ale jak widać na tych przykładach powoduje to, że reklama jest mało czytelna (zwłaszcza przy małych formatach), grafika się rozjeżdża i czasami wygląda to naprawdę słabo.

Pamiętajcie, reklama świadczy o firmie zatem skoro już zdecydowaliście się na jej emisję warto poświęcić kilka chwil by zrobić to dobrze i nie tracić swych pieniędzy.

 

Zapraszam do oceny i dyskusji.

Znasz inne popularne błędy w produkcji banerów ? zapraszam do komentowania.

Jeżeli natomiast artykuł pomógł Ci w tworzeniu reklam banerowych zostaw ocenę.

 

 

II edycja Kursu Marketing na Facebooku dla Każdego! – już dostępna, a w niej podstawy, strategie, case study i gotowe schematy reklamowania się na Facebooku.

Mam dla Ciebie ponad 9h materiałow Video – 100% gwarancji lub zwrot pieniędzy – Dowiedz się więcej

Newsletter - tylko dobrych wiadomości