Jak pozyskać klienta dzięki reklamie na Facebooku w 2022 + case study

Jak reklamować usługi lub też inne skomplikowane produkty, realizowane na zamówienie, wykorzystując produkty Facebooka?

 

W takim przypadku warto zacząć od początku, czyli zebranie informacji o tym co już, zrobiłeś,  czyli musisz mieć przykłady realizacji. Co więcej, w social mediach, ale i nie tylko, najważniejsze jest co, o Tobie mówią, więc bagaż pozytywnych opinii, jest jak najbardziej wskazany, by nie powiedzieć wymagany.

 

 

Zadbaj o opinię o Tobie, Twoim produkcie, Twoich usługach nie bój się o to zapytać, najlepiej wprost i zaraz po wykonanej usłudze. Im dłużej od wykonanej usługi, tym trudniej zebrać opinię

Podzielmy ten materiał na etapy

(kliknij, wybierz etap, do którego chcesz przejść)

1. Podstawy – czyli gdzie?

2. Forma komunikacji. 

3. Jak pozyskać klienta z Facebooka.

4. Prosty lejek konwersji. 

5. Case study

1. Podstawy – czyli gdzie.

Musisz mieć miejsce, gdzie będziesz mieć miejsce, w którym zgromadzisz wiedze o firmie, opinie, realizacje.

Warto zadbać w tym momencie o dywersyfikacje miejsc, czyli zróżnicowania tablic pochlebnych opinii, ponieważ np. na Facebooku recenzje raz są, raz ich nie ma.

 Sam Facebook, Instagram – to nie wystarczy.

Miejsce wiedzy o opiniach i o firmie.

– Wizytówka w Googlu – obowiązkowo (dzięki temu znajda Cię gdy będą szukać w wyszukiwarce lub na mapie)

– strona www – obowiązkowa (to także pomoże odszukaniu Cię w wyszukiwarce, gdy zadbasz o seo). Strona będzie, Twoja i to Ty tam umieścisz sobie wszystkie pozostałe recenzje, tak by mieć stałe miejsce, którego (Google czy Facebook nie usunie)

 

Do wyboru konto  na social mediach (tu ty możesz robić akcje push)

– Facebook

– Instagram

– Youtube

 

Jeżeli mówimy o reklamie

– oczywiście reklamę w Googlu,

– reklamę w lokalnej prasie i wydawnictwach internetowych (o tym także na kursie)

– reklamę na Youtube ( o tym więcej jest na kursie)

– reklamę na Facebooku, Instagramie  i jego produktach

– inne formaty, radio, prasa.

 

Do wyboru, bo to zależy od Twoich mocy przerobowych i tego jak wiele czasu, umiejętności jesteś w stanie zaangażować. (chodzi o to byś, jednak nie siedziała 50% przy social mediach, zamiast pracować)

Wybierze to medium gdzie są Twoi klienci, zaczynaj pokoleji od testowania różnych mediów. NIe rzucaj się na wszystko na raz, ale miej na uwadze, że dywersyfikacja jest ważna gdyby jedna z innych platform przestała działać.

2. Komunikacja – postaw na wideo, autentyczną treść. 

Sposób komunikowania się.

Czy na starcie masz, czas i umiejętności na realizacje Wideo?

To jest i będzie jednym z lepszych formatów do przekazywania informacji o swoich produktach, usługach no i to bariera wejścia np. na TIKTOKa, czy Youtube.

Jeżeli nie wideo, to może podcast ale obawiam się, że nie zawsze się to sprawdzi.

O tym, jak stworzyć wideo, od czego zależy jego cena etc opowiadam w tym materiale –Co musisz wiedzieć by zrobić video

Dlaczego Wideo będzie królować zwłaszcza w social mediach w 2022 roku? Ponieważ zwłaszcza w ramach Facebooka, będziesz mógł je wykorzystać do remarketingu, w oparciu o dane zebrane z Facebooka.

Jeżeli nie wideo, to z pewnością postaw na zdjęcia i tekst.

Ale postaw na swoje zdjęcia, nie buduj swojego przekazu ze stockowych zdjęciach, zwłaszcza z darmowych stocków. Ponieważ są one powtarzalne i pewnie  często sam je widzisz w niejednej publikacji na Facebooku czy na stronie www.

To musi być autentyczny przekaz z Twoich realizacji, opinie Twoich klientów i najlepiej ze zdjęciem lub linkiem do ich stron www, o ile to klienci biznesowi. – To mocno uwiarygadnia przekaz.

 

3. Jak reklamować się na Facebooku, by pozyskać klientów w 2022 roku?

 

A) Zacznij od określenia siebie, swoich produktów, usług i grupy docelowej. 

Powinieneś przejść takie kroki

  1. Zdefiniować swój biznes i swój USP, czyli w czym jesteś mocny, lepszy (o tym więcej na kursie)
  2. Określić zasięg swojej działalność (geograficzny)
  3. Dobrze określić swoje moce przerobowe.
  4. Określić swoją grupę docelową, kim są z jakich mediów korzystają:

– dopasowaną geograficznie,

– dopasowaną wiekowo,

– dopasowaną pod kątem ich zainteresowania

– lub dopasowaną pod kątem tego czego szukają, lub na jakim etapie życia są

 

B) Proste strategie reklamowe na Facebooku?

Tutaj powiedzmy w wielkim skrócie masz dwie drogi

1. Sprzedawać na zimy ruch – i mimo wszystko, że wiele osób mówi nie, ja mówię tak – spróbuj testuj sprawdzaj, często to po prostu działa, zwłaszcza przy dobrych produktach.

2. Budowanie lejka sprzedażowego-w oparciu o www lub w ekosystemie Facebooka. 

 

 

Ad.1) Zimy ruch tutaj w zależności od tego czy chcesz zbierać leady  na Facebooku, czy na www. Masz do wyboru różnego rodzaju cele reklamowe.

 

Tak wyglądać będą cele reklamowe w menadżerze reklam w 2022, ta wersja nie jest jeszcze u wszystkich widoczna

 

– reklama na konwersje w postaci wypełnionego leadu na stronie www, czyli kontaktu,

– reklama zadzwoń do mnie, też działa (choć lepiej w postaci remarketingu), zwykła reklama na Facebooku, jak każda, ale jej celem jest nieprzejście na stronę, ale zadzwonienie do Ciebie.  (PRZYKŁAD MATURY)

– reklama na leady ale na Facebooku, czyli reklama, która w moim przekonaniu ostatnimi czasu najlepiej działa, czyli zbieranie leadów bezpośrednio przez formularz na Facebooku .

– Zawsze możesz emitować reklamę wyślij wiadomość na messengerze, ale tutaj przez zmiany w RODO jest mniejsze pole popisu jeżeli chodzi o optymalizację

 

Gdy już to dokonasz, pamiętaj, że możesz zrobić remarketing do osób:

– które były na www, a nie wypełniły leada (tylko daj im inny komunikat reklamowy)

– które otworzyły formularz kontaktowy, ale nie wypełniły leada itd.

Ad 2) Lejek sprzedażowy tutaj masz, znowu powiedzmy dwie opcje.

 

– lejek oparty o www i piksel,

– lejek oparty o ekosystem Facebooka i na tym się skupie (ten omawiam szerzej na kursie)

 

Moim zdaniem działania w obrębie Facebooka będą najskuteczniejsze w 2022 roku, to wynikowa zmian z IOS oraz coraz częstszej blokady cookiesow przez użytkowników. Poprostu Facebook lepiej i więcej wie kiedy wszystko dzieje się na jego platformie a nie musi zbierac ruchu i informacji o użytkowniku na zewnątrz. 

4. Oto przykładowe kroki, które musisz przejść by przeprowadzić prosty lejek konwersji oparty o Twoją stronę internetową.

Krok 1 – Przyciągnięcie ruchu na www.

Reasumując pierwsza kampania reklamowa:

– Cel ruch, przejście na stronę.(pamiętaj, by dać powód przejścia, odpowiedni call to action).

Powód, korzyść, jaką osiągnie użytkownik, który przejdzie na Twoją strone:

– to może być coś, co mu dasz, pdf, checkliste, e-book, rabat na przyszłe zakupy, próbka,

– to może być coś, co mu pokażesz – Twoje wizualizacje usług mebli, jeszcze lepiej zadziałają zdjęcia kuchni przed i po czy innych rzeczy, które Twoje usługi odmieniły – reasumując pokazujesz to co zrobiłeś.

– inspiracja – czyli pokażesz mu top 10 najmodniejszych fryzur na 2022 albo na wesele, albo na studniówkę, albo do pracy…. Pokazujesz, że jesteś na topie, znasz się, wiesz co jest modne i skuteczne,

– unikanie błędów – możesz pokazać top 10 powodów – dlaczego czegoś nie robić albo błędów, albo rzeczy, których unikać np. budując dom, – Uczysz i pokazujesz, że się na temacie znasz.

 Krok 2 – Zrobienie grup remarketingowych.

– zbudowanie grupy odbiorców opartych o te osoby, które były na konkretnej stronie www, czyli stronie na którą ściągnąłeś ludzi (ale oni jeszcze się do Ciebie nie zgłosili po usługi lub produkty)

Krok 3 – Właściwa kampania reklamowa.

Trzeci element.

kampania na konwersje, skierowana do tych osób, które były na tej stronie ale nie zostawiły leada, czyli nie wysłały zapytania do Ciebie, przez formularz umieszczony na stronie www. 

Reasumując ponownie ich ściągasz na strone internetową, ale nie na zwykłą stronę główna, ale landing page, czyli stronę docelową kampanii reklamowej. 

Taka strona musi przekonać użytkownika, ze warto Tobie zaufać, zostawić kontakt a Ty dostarczysz mu odpowiednie produkty, usługi. Cały moduł poświęcony lejka sprzedażowym, oraz budowaniu strony docelowej, wraz z check listą jest na kursie. 

 

Pamiętaj : Tutaj musisz mieć, stronę podziękowania i ustawić konwersję niestandardową, tak by Facebook wiedział, że osoby które przeszły na thank U page, to są osoby, które wysłały wiadomość.

Co więcej musisz ustawić grupę niestandardowych odbiorców, czyli taki którzy byli już na stronie thank U page ( by wykluczyć ich z kampanii reklamowej, bo pierwsza kieruje do wszystkich co byli na www, czyli wszystkich podstronach i gdy wykluczenia nie zrobisz, kierować będzie także do tych co byli na thank u page – TO WYKLUCZENIE dodaj także w pierwszej kampanii)

 Krok 4 – Optymalizacja.

Ten etap, to etap optymalizacji, sprawdzania zarówno pierwszej kampanii na zimny ruch przyciągającej, ruch na www oraz kampanii remarketingowej i zdecydowanie, czy, działa.

Co to znaczy, że działa:

– koszty są akceptowalne i nie mówię tu tylko o całości kampanii reklamowej, ale także i głównie o jakości leadów, jakie dostaniecie.

Nie sztuką jest za 1000 zł dostać 200 leadów, sztuką jest dostać tyle tych leadów, by zarobiły one na tę kampanię reklamową oraz przyniosły odpowiedni zysk firmie.

To czy płacisz za leada 5 zł czy 45 zł, w moim przekonaniu nie ma znaczenia, do momentu kiedy zarabiasz na takim leadzie.

Podsumowując taką kampanię, nie zapomnij podliczyć wszystkich kosztów. Nie tylko sama cena za lead, jaka Ci wyjdzie z menadżera reklam, ale także cena kampanii doprowadzającej zimny ruch do www (plus twój czas, na jej ogarnięcie).

–  masz zbyt mało wejść na stronę w pierwszym etapie (może zła grupa docelowa, może zła kreacja reklamowa, sprawdzaj CTR)

– masz wejść dużo, ale ludzie szybko ze strony uciekają, być może treść jest nieciekawa, albo przyciągasz dużo kiepskiej jakości ruchu sprawdzaj w analyticsie, kto wchodzi na stronę, zmieniaj grupy docelowe, zmieniaj umiejscowienia reklamy, treść reklamy.

– jeżeli w pierwszym etapie dostarczy niskiej jakości ruch, to remarketing- będzie do kitu  bo wrócisz, do kiepskiej jakości użytkowników. 

Przyjmijmy, że wszystko wyszło dobrze, ludzie siedzieli na stronie ale:

– nie klikają w kampanię remarketingową, testuj kreacje, nie każ długo czekać na remarketing, trzymaj się odpowiednich grafik, by użytkownik, skojarzył Twoją reklamę remarketingową z tym, że już u CIebie kiedyś był. 

– klikają, ale nie zostawiają leadów, – sprawdź, jak długo siedzą na stronie, sprawdź, czy strona dobrze działa, czy się nie gubią na niej, czy nie przesadziłeś z RODO, a może zbyt wiele informacji (danych) chcesz od użytkownika.

Często finalny landing, page nie jest opisany językiem korzyści i cała kampania idzie proch – zadbaj o odpowiednią budowę landing page (o tym opowiadam na kursie). 

 

Pamiętaj:

„… By kampania wyszła z etapu uczenia musi w ciągu 7 dni mieć około 50 zdarzeń….”

Czyli by mogła się nauczyć w czasie około 7 dni powinno dojść do około 50 leadów, co za tym idzie, jeżeli średnio do tej pory zdobywałeś leada za 20 pln to na 7 dni  szykuj budżet minimum 1400 do 1900 zł. Inaczej nie wyjdzie ona z fazy uczenia się.

Wprowadź drobne poprawki, najlepiej pojedynczo by wiedzieć, który element sprawił większą skuteczność.

Jaki lejek, będzie najlepszy w 2022 roku? Moim zdaniem, oparty o ekosystem Facebooka, dlaczego?  Ponieważ coraz większa blokada cookiesoów, coraz większe problemu z IOS14, powodują, że trudniej jest śledzic użytkownika, po przez piksel.

Co powoduje, że trudniej jest zidentyfikować Facebookowi, kto kim jest na naszej stronie.

Gdzie zatem Facebook, ma 100% władzy? w swoim ekosystemie, gdzie wie wszystko o tym co robimy i jak robimy.

Dlatego, jednym z lepszych sposobów będzie zaprojektowanie systemu opartego właśnie o lejek konwersji ale w ujęciu tylko narzędziu dostępnych w ramach Facebook – o tym szerzej na kursie.

Mam dla Ciebie specjalną ofertę na mój Kurs marketingu on line, gdzie szerzej:

– uczę o lejkach sprzedażowych, 

– pokazuję, jak tworzyć skuteczne posty,

– pokazuje inne metody remarketingu oparte o ekosystem na Facebooku, 

– daję rabaty na narzędzia marketingowe.

Łącznie dostaniesz ponad 14 godzin wideo i 13 segmentów lekcji.

5. Jeżeli nie leady z www to co? Czy kampania  na leady z formularza na Facebooku, na zimny ruch ma szansę się udać?

Gdy dostaję takiego smsa o 17:56 (to chyba był piątek) to jest mi dobrze i wiem, że idziemy w dobrym kierunku. 

 

Ile klienta kosztował lead i czemu tak drogo?

Drogo to pojęcie względne, zależne od tego jakiego rodzaju usługi sprzedajesz, oraz finalnie jak dobrej jakości jest ten lead, czy zamienia się na klienta czy nie. Te dane co pokazuje FB to tylko finalna kwota za pozyskanie kontaktu. 

Dla Ciebie prowadząc biznes ważne, są jeszcze inne dane, takie jak:

– koszt obsługi reklam, ich przygotowania, 

– czas, który poświęciłeś. 

 

Jakie były wyzwania tej kampanii reklamowej?

Dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej, kim ona była?

Trenerzy, organizatorzy wyjazdów.

Popełnione błędy?

– targetowanie po zainteresowaniach, czyli trafienie tylko do osób zainteresowanych sportami walki.

Wynikiem tego były bardzo tanie leady ale od osób, które chciały wysłać dzieciaki na obóz.

Kreacja reklamowa – ?

Ludzie – niestety nie czytają ze zrozumieniem, mimo napisania, że oferta dotyczy wynajmu ośrodka i tak było dużo zgłoszeń indywidualnych.

Co zostało poprawione?
Elementem do poprawy – było uszczelnienie grupy docelowej. 

Jak?

Elementem kluczowym było zawężenie grupy docelowej do administratorów fanpagów – dlaczego, ponieważ, jeżeli ktoś jest trenerem i adminem fanpaga, można domniemywać, że to właściwa osoba na właściwym miejscu.

 

Efekt – Zadowolony klient, sprzedany obiekt, stała współpraca. 

O tym dlaczego, ta sama kampania, ta sama grupa docelowa już się nie sprawdziła w akcji zima- mimo tych samych ustawień opowiadam na kursie

Czy to jest jedyny sposób, na zdobywanie klientów w internecie? Oczywiście, że nie, pokazałem Ci jedynie jedną ze ścieżek, którą możesz podążać.

 

Na kursie pojawi się dodatkowo case study, klienta który sprzedał swoje szkolenia mimo zerowej liczby postów na fanpagu i braku fanów. 

Newsletter - tylko dobrych wiadomości