Materiał błyskawiczny – czyli opowieść o Twoim produkcie, usłudze w ramach ekosystemu Facebooka

Materiał błyskawiczny, zwany kiedyś kanwą reklamową to wciągająca opowieść, która zaczyna się jeszcze w ekosystemie Facebooka, a to oczywiście Facebooku lubi najbardziej.

 

Ok, najpierw największa tajemnica każdego algorytmu działającego w social mediach, jaki jest jego cel główny? Zatrzymać odbiorcę, jak najdłużej na swojej platformie. Dlaczego? Bo im dłużej jesteś na FB, tym mniej jesteś gdzie indziej … To raz.

Dwa, im dłużej jesteś tutaj, tym więcej reklam mogę Ci wyświetlić, to jakimi drogami jest to realizowane, jak podrzucane są treści nam i w jaki sposób są one nam dobierane to już inna historia.

Skąd ten wstęp do opowieści o materiale reklamowym, dlatego że „materiał błyskawiczny” jest taką dłuższą opowieścią o produkcie, usłudze firmie, która zaczyna się właśnie w ramach ekosystemu Facebooka.

Jest to forma reklamowy, który jest dostępny i widoczny tylko z poziomu smartfona, co nie jest problemem ponieważ i tak znacznej większości używamy Facebooka za pomocą smartfona.

Użycie go z poziomu smartfona powoduje, że włącza nam reklama, opowieść o produkcie na cały ekran telefonu, to jak my poprowadzimy internautę przez naszą opowieść, zależy tylko od nas.

Była taka grupa Canvas examples, za czasów kiedy ten produkt nazywał się kanwa, grupa zarchiwizowana ale można tam zobaczyć cudowne kreacje reklamowe. 

Co nam daje taki materiał błyskawiczny:

– Pozwala zawrzeć więcej materiału w reklamie, stworzyć większą opowieść i pozwolić zawęzić lejek sprzedażowy, to jest wejdą nam na stronę, te osoby, które już szerzej się z produktem zaznajomiły,

– Pozwoli zaangażować się w treść użytkownikom i bardziej zrozumieć usługę,

– wyróżni Twoją reklamę spośród innych,

– Pozwoli stworzyć opowieść o Twojej marce, gdy przekierowujesz ruch do sklepu, a nie konkretnego produkty

Facebook bardzo ładnie opisał najlepsze praktyki związane z Materiałem błyskawicznym.

Ja jedynie bym to uzupełnił o to, że jeżeli omawiamy jeden produkt, usługę, markę to pamiętajcie, by była to opowieść, w której jedna rzecz wynika z drugiej….

.

 

  • Postaw na mocne otwarcie:Materiał błyskawiczny to reklama w Aktualnościach na urządzeniu mobilnym, która następnie otwiera się jako pełnoekranowe środowisko. Zainteresuj odbiorców mocnym akcentem, który zachęci ich do dotknięcia reklamy w celu obejrzenia jej dalszej części.
  • Już na początku zaprezentuj markę:Logo lub nazwa produktu bądź firmy powinny znaleźć się już na pierwszym ekranie, aby odbiorca miał świadomość, co ogląda i jaki ma to związek z reklamą, którą kliknął. Zdecydowanie zalecamy (choć nie jest to wymagane) umieszczenie logo w nagłówku, tak aby osoba otwierająca materiał błyskawiczny miała odpowiedni kontekst.
  • Zastosuj szablon:Skorzystaj z gotowych szablonów, aby osiągnąć planowane wyniki biznesowe. Wybierz szablon, który najbardziej pasuje do Twoich celów biznesowych, aby skrócić czas potrzebny do przygotowania materiału błyskawicznego.
  • Podkreśl swoje mocne strony więcej niż raz:Odbiorca oglądający materiał błyskawiczny może nie dotrwać do końca. Podkreśl swoje najmocniejsze strony już na początku lub w dalszej części materiału błyskawicznego, aby utrzymać zainteresowanie odbiorców. Jeśli to możliwe, w przebiegu materiału błyskawicznego pokaż kilka wezwań do działania, aby zwiększyć szanse na interakcje z odbiorcami.
  • Zastosuj kombinację zdjęć, filmów i tekstu:Materiał błyskawiczny tylko z jednym filmem lub zdjęciem nie przyciąga takiej uwagi jak dłuższy materiał błyskawiczny z 5-7 elementami. Zastosuj połączenie obrazów i filmów wysokiej jakości, które dobrze wyglądają na pełnym ekranie.
  • Dodaj przycisk CTA:Każdy ekran powinien zawierać przycisk lub obraz prowadzący do witryny internetowej firmy. Kiedy odbiorcy przewijają materiały błyskawiczne, często chcą dowiedzieć się więcej o produkcie, usłudze lub firmie. Dając im tę możliwość, wzbudzisz ich zainteresowanie.
  • Pozwól odbiorcom na interakcje we własnym tempie:Kiedy ludzie mogą kontrolować tempo, w jakim odbierają treści, ich wrażenia są bardziej dynamiczne, a do tego spersonalizowane. Ułatw im odkrywanie Twoich materiałów błyskawicznych, przygotowując krótkie filmy i karuzele oraz korzystając z interaktywnych funkcji, takich jak przesuwanie.
  • Użyj istniejących zasobów:Aby zaoszczędzić czas i zmniejszyć ilość pracy, ponownie wykorzystuj materiały z istniejących zasobów. Przygotuj kompletny materiał błyskawiczny z wykorzystaniem zdjęć i filmów, które zostały opublikowane w reklamach telewizyjnych, witrynach internetowych lub prasie. Spróbuj ponownie przyciąć poziomy film, aby zmieścił się na pionowym ekranie urządzenia mobilnego, lub nałóż tekst na zdjęcie, aby je przekształcić na potrzeby danej historii. Do wyboru masz też jeden z wielu szablonów materiałów błyskawicznych, który pozwoli Ci usprawnić pracę.

Z materiałem błyskawicznym jest tak, że nie można go użyć w każdym z celów reklamowych, jest on dostępny tylko dla:

– Ruch,

– Zasięg,

– Rozpoznawalność marki,

– Konwersja,

– Aktywność – Tutaj raczej bym nie używał, z racji jego multimedialności cel będzie łatwo realizowany, lepiej wybrać zasięg, rozpoznawalności marki,

– instalacja aplikacji,

– Wyświetlenie filmu,

– Ruch na stronie,

– Sprzedaż z katalogu.

Oczywiście skoro, jest to inny materiał reklamowy niż wszystkie ma on też ograniczoną liczbę miejsce, gdzie może być emitowany, ale w tym celu odsyłam Was do linku z pomocy FB https://www.facebook.com/business/help/315661978775917?id=1633489293397055

Teraz do rzeczy, jak to zrobić?

Jeżeli masz e-commerce i połączony sklep z Facebookiem, to może być sprawa prosta, tworząc kampanię z wybranym celem, poza:

– nagłówkiem,

– podstawowym tekstem.

Nic więcej nie musimy robić cały materiał może nam się stworzyć sam, o ile nie chcemy decydować co będzie głównym zdjęciem przyciągającym uwagę.

Mamy wówczas do wyboru:

– dynamiczny film stworzony na bazie produktów z piksela,

– jedno zdjęcie – stworzone przez Ciebie,

– film – stworzony przez Ciebie.

Wybierając dynamiczny film, powstanie film stworzony ze zdjęć z naszych produktów.

Taka automatyzacja jest możliwa w przypadku gdy wybierzesz szablon SKLEP.

 

I tutaj trzeba testować, w moim przypadku znacznie lepiej działają reklamy z automatycznym dynamicznym filmem, niż te w których ja dodaje film…. (może to być wina mych kreacji, może lepiej w przypadku tego produkty, lepiej działa właśnie automat, który sam dobiera najlepsze produkty dla danej osoby)

Konkretne wyniki i cały proces tworzenia reklamy w postaci materiału błyskawicznego pokazuje na kursie. 

 

Mam dla Ciebie specjalną ofertę na mój Kurs marketingu on line, ponad 11 godzin video plus dodatkowe rabaty, które sprawią, że ten kurs będzie praktycznie dla Ciebie za darmo.

 

W przypadku pozostałych szablonów, już musisz się więcej namęczyć:

– Lookbook,

– Pozyskiwanie kontaktów.

– Niestandardowy.

To teraz kilka słów o szablonach

Do wyboru są następujące szablony:

Sklep: Stwórz atmosferę zakupów mobilnych, dodając produkty z katalogu wraz z materiałem reklamowym. Wyświetlaj swoje produkty w układzie siatki, aby klienci mogli je zobaczyć w jednym miejscu, a następnie przekieruj ich do swojej witryny lub aplikacji, aby mogli dokonać zakupu.

  • Szablon Sklep jest dostępny w przypadku korzystania z celów Ruch, Konwersje, Sprzedaż z katalogu i Ruch w firmie. Aby skorzystać z tego szablonu, należy użyć reklamy w formacie kolekcji i utworzyć katalog na potrzeby handlu elektronicznego.

Lookbook: Zaprezentuj swoje produkty na zdjęciach nawiązujących do stylu życia i użyj znaczników odsyłających do szczegółów produktu. Gdy ktoś dotknie produktu na zdjęciu nawiązującym do stylu życia, wyświetlą się szczegóły tego produktu wraz z linkiem do sklepu.

  • Szablon Lookbook jest dostępny w przypadku korzystania z celów Ruch, Konwersje i Ruch w firmie. Aby skorzystać z tego szablonu, należy użyć reklamy w formacie kolekcji i utworzyć katalog na potrzeby handlu elektronicznego.

Pozyskanie klienta: Zachęć nowych klientów do zainteresowania się Twoją marką i produktami dzięki materiałowi błyskawicznemu wzywającemu do działania. Szablon ten przenosi zainteresowanych użytkowników bezpośrednio z materiału błyskawicznego do strony rejestracji, subskrypcji lub zakupu. Działa najlepiej, gdy liczba komponentów (obrazów, tekstu, filmów) jest niewielka, przekaz zwięzły, a wezwanie do działania wyraźne.

  • Szablon Pozyskanie klienta jest dostępny w przypadku wszystkich celów związanych z materiałami błyskawicznymi z wyjątkiem Sprzedaży z katalogu oraz Instalacji aplikacji i obsługuje wszystkie formaty reklam..

Narracja: Zadbaj o atrakcyjny sposób poznania Twojej marki, produktu lub usługi i buduj świadomość swojej marki. Za pomocą tego szablonu możesz wykorzystać ciekawe obrazy lub filmy, aby opowiedzieć historię i zachęcić ludzi do odwiedzenia Twojej witryny lub aplikacji w celu uzyskania dalszych szczegółów.

  • Szablon Narracja jest dostępny w przypadku wszystkich celów związanych z materiałami błyskawicznymi z wyjątkiem Sprzedaży z katalogu oraz Instalacji aplikacji i obsługuje wszystkie formaty reklam poza kolekcją..

Sprzedaż produktów (bez katalogu): Dodaj informacje o produkcie do reklamy, aby stworzyć atmosferę zakupów mobilnych. Wyświetlaj swoje produkty w układzie siatki, aby klienci mogli je zobaczyć w jednym miejscu, a następnie przekieruj ich do swojej witryny lub aplikacji, aby mogli dokonać zakupu.

  • Szablon Sprzedaż produktów (bez katalogu) jest dostępny w przypadku wszystkich celów związanych z materiałami błyskawicznymi z wyjątkiem Sprzedaży z katalogu oraz Instalacji aplikacji i obsługuje wszystkie formaty reklam poza kolekcją.

Materiał AR: Zaimportuj efekt aparatu do swojego materiału błyskawicznego, aby zachęcić osoby do interakcji z Twoją marką. Dodaj wezwanie do działania, aby zachęcić odbiorców do dokonania zakupu lub odwiedzenia witryny w celu uzyskania dodatkowych informacji.

  • Materiał AR jest dostępny w przypadku korzystania z celów Rozpoznawalność marki, Zasięg, Ruch i Konwersje. Aby skorzystać z tego szablonu, należy użyć formatu reklamy z pojedynczym obrazem lub filmem..

.

To przykład materiału błyskawicznego opartego o szablon sklepu, jednak jego grafika wyróżniająca oparta jest o własną grafikę nie automat. 

Tutaj jedna z moich wersji reklamy promującej kurs, w której opowiadam, dlaczego warto z niego skorzystać. 

Jaki sens jest robić materiał błyskawiczny, kiedy nie masz e-commercu?

Z mojego doświadczenia dobrze nadaje się on do:

– sprzedaży usług – można ciekawie opowiedzieć i szerzej zaprezentować nasze usługi i z pewnością inaczej niż konkurencja,

– idealny do sprzedaży drogich produktów, nieruchomości, biżuterię, drogą odzież inne produkty, przy których można opowiedzieć o nich opowieść, o tym ja powstały, o tym co klient zyska kiedy je kupi,

– nadaje się w momencie kiedy masz problem z webmasterem, nie radzisz sobie z poprawianiem swojej strony lub budowa landing page – to może być twoja opowieść o firmie w przypadku celu pozyskania kontaktu. Jak to zrobić skoro nie możesz wybrać konkretnie celu pozyskiwanie kontaktów? Powinieneś wybrać cel ruch i docelowym url Twojej kampanii powinna być strona z kontaktem czyli strona www, przez którą można się z Tobą skontaktować.

Jak przygotować się do tworzenia materiału błyskawicznego na Facebooku?

1. Zdecyduj się, co chcesz osiągnąć taką reklamą, 

2. Do kogo będziesz ją kierować.

3. Co Twoim zdaniem, przekona tą grupę docelową, jakie jej potrzeby spełnia twój produkt.

Nie pisz, że produkt jest cudowny np to krzesło jest cudowne, drewniane z pięknym welurowym obiciem…. 

W zależności od grupy docelowej dobierz inne argumenty

Dla rodziców

To piękne krzesło, jest nowocześnie zaprojektowane, a do jego produkcji użyliśmy plamoodpornych materiałów. Dzięki temu przetrwa ono niejedną zabawę dzieci i imprezę rodzinną. 

Dla powiedzmy osób zainteresowanych designem

Krzesło zaprojektował (imie i nazwisko) ….. W tej seriii szczególnie postawiliśmy na jakość wykończenia, do którego użyliśmy produktów (warto podać konkrety, a nie frazes najwyższej jakości). Ten model idealnie wkomponuje się w mieszkania urządzone w stylu…..

Używaj takich argumentów, które będą odpowiedź na potrzeby, jakie zaspokajają swoi klienci, kupując Twój produkt

4, Zaprojektuj sobie w głowie lub ma kartce papieru co i jak chcesz pokazać

– przygotuj pod to teksty,

– przygotuj pod to grafikę,

– przygotuj wideo.

I dopiero bierz się za tworzenie – serio to nie jest trudne. 

O tym, jakie generuje CTR, CPC materiał błyskawiczny opowiadam na kursie – zapraszam Cię na kurs!

Newsletter - tylko dobrych wiadomości