Gdy zdecydujemy się na reklamę, zwłaszcza na początku naszej przygody z reklamą internetową wówczas przeważnie wybieramy serwisy internetowe, które znamy, czy to jest właściwe i jedyne kryterium ?
Zobacz film lub przeczytaj – decyduj.
1. Intuicja.
Zdecydowanie z tego najczęściej korzystamy i kierujemy się wybierając miejsca reklamowe na bazie naszych doświadczeń i znajomości branży. O ile kierujemy się znajomością branży, zachowań klientów, szeroką znajomością branżowych serwisów internetowych to w wielu przypadkach uda nam się dobrze dobrać serwis internetowy.
Często jednak kierujemy się tylko tym co my robimy i tym jak my postrzegamy branże lub naszych klientów a to powoduje że najczęściej nie trafiamy celnie z naszymi reklamami.
Nie raz doświadczyłem się, że ciężko jest przekonać szefa, „marketera” do umieszczenia reklamy na innym serwisie niż ten, który oni znają. Ta trudność najczęściej pojawia się w momencie gdy dana firma chce dotrzeć do internautów z danego miasta, to wówczas najczęściej kieruje się doświadczeniem nabranym z czytania prasy i przekłada zasięg gazety lokalnej do internetu.
Przekładanie zasięgu tradycyjnych mediów do internetu jak i kierowanie się tylko tym co ja czytam, a tym samym zakładaniem że to samo robią inni to daje nam mocno ograniczony zasięg i często przepłacamy za taką reklamę.
2. Statystyki.
Statystyki czyli unikalni użytkownicy, odsłon, realni użytkownicy (różnica między realnym a unikalnym użytkownikiem omawiałem tutaj) oraz profil internauty to są odpowiednie dane, które pomogą nam bez emocji wybrać najlepszy serwis.
Gdy chcecie sprawdzić, który serwis internetowy jest najlepszy warto sprawdzić ranking Megapanelu PBI, dzięki któremu dowiesz się jakie serwisy są najlepsze wśród 20 różnych kategorii:
1. Biznes, Finanse, Prawo
2. Budownictwo i nieruchomości
3. E-commerce
4. Edukacja
5. Erotyka
6. Firmowe
7. Hosting
8. Informacje i publicystyka
9. Komunikacja
10. Kultura i rozrywka
11. Mapy i lokalizatory
12. Motoryzacja
13. Nowe technologie
14. Praca
15. Publiczne
16. Społeczności
17. Sport
18. Styl życia
19. Turystyka
20. Wyszukiwarki i katalogi
Tak wygląda ten podział do Grudnia 2015, wówczas badania były realizowane przez firmę Gemius od stycznia 2016 badania te będzie prowadziła firma GFK Polonia.
Tak wygląda przykładowe zestawienie w kategorii, informacje i publicystyka.
Źródło wirtualnemedia.pl listopad 2015 r.
Dzięki statystykom i to takim publikowanym na zewnątrz mamy pewność, że dane nie są „ustawione” przez wydawcę i możemy wybrać najpopularniejsze serwisy.
Dodatkowo gdy dostaniemy statystyki od wydawcy wraz z danymi o unikalnych użytkownikach i odsłonach możemy wywnioskować czy dany serwis jest ciekawy tzn. czy jest płytki czy głęboki.
Głębokie serwisy to takie, w których liczba odsłon jest znacznie większa niż unikalnych użytkowników oznaczać o może, że pojawiający się na nim unikalny użytkownik przegląda więcej niż jedna stronę lub często do niego wraca.
A jak wybrać odpowiedni serwis lokalny ?
Jeżeli szukacie najlepszego serwisu miejskiego lub regionalnego, musicie bardziej się postarać i poszukać w googlu, statystyk z raportu „informacje i publicystyka /lokalna i regionalna”, które niestety ciężko znaleźć, zawsze można o niego zapytać wydawcę i warto wiedzieć że jest on robiony dla każdego z regionów
Wybierając odpowiedni serwis internetowy na umieszczenie swych reklam, musisz połączyć serce i rozum.
To tylko dwa czynniki, ważne także będą ceny emitowanych reklam na serwisie w stosunku do oferowanego zasięgu jak i miejsca reklamowego ale o tym opowiem w innym materiale.
Gdy już wybrałeś serwis sprawdź jak czytać cennik, zobacz wideo pokazujące co to jest ROS, RON, CAPPING.
Zapraszam do komentowania i zostawiania ocen.
Jeżeli spodobał ci się ten artykuł, film lub widzisz inne cenne wskazówki, które mogą pomóc tym co dopiero poznają świat reklamy internetowej, zapraszam do komentowania i dyskusji.
Zróbmy razem poradnik, dzięki któremu innym będzie łatwiej.