ROS, RON, Capping – jak emitować reklamę banerową?

Emisja reklamy na portalach to najprostsza sprawa i każdy to potrafi !

Dowiedz się jak emitować reklamę banerową?  Jak emitować reklamę banerową ROS,RON, ROC, Pcapiing

Zobacz film opowiadający o podstawowych pojęciach takich jak RON, ROS, ROC, Capping, HP, które można znaleźć w cennikach banerów internetowych umieszczonych na każdym portalu internetowym.

 

Głównym mylnym założeniem z jakim się spotykam przy rozmowie o banerach internetowych jest chęć emisji reklamy tylko na stronie głównej serwisu.  Gazetaainternet

Pojęcie to moim zdaniem często wywodzi się z reklamy prasowej gdzie bycie na pierwszej stronie, dawało lepszy efekt w postaci dodatkowej promocji chociażby w witrynach wystawowych z gazetami.

W przypadku reklamy banerów internetowych to już nie ma takiego znaczenia. Jeżeli decydujemy się emitować reklamę banerową na jednym serwisie powiedzmy miejskim i chcemy dotrzeć tylko internautów z danego miasta, bo tak należy zakładać skoro wiadomości na portalu są z danego miasta to w większości będą tam użytkownicy zainteresowani newsami z tych okolic (można dokładniej zawęzić tą grupę odbiorców, wybierając dodatkowo targetowanie po numerze IP danego miasta)

Strona główna czy cały serwis, jeżeli nadal się upieramy przy stronie głównej to zapytajmy wydawcę o statystyki ile jest odsłon serwisów na stronie głównej a ile na pozostałych podstronach, to powinno nam rozwiać wątpliwości.

W serwisach znanych takich jak pomorska.pl, wp.pl, onet.pl liczba odsłon na stronie głównej może stanowić więcej niż 10 % wszystkich odsłon serwisu ale w przypadku mniej znanych serwisów może okazać się  że na stronie głównej jest mniej niż 1 % ruchu.

 

 

sprawdzanieruchunastronie Skąd to wynika: 

  1. Znane serwisy znane marki posiadają odwołania bezpośrednie czyli wejścia na serwis wpisując w przeglądarce ich adres.
  2. Większość serwisów robi wszystko by pozyskać ruch, wiec promuje swe poszczególne posty w social media, kupuje ruch w ad wordsach, pozycjonuje się w googlu a takie działania zwykle kierują do konkretnych artykułów a nie do stron głównych serwisów.

 

Dlatego zanim zdecydujemy się czy ma być to emisja baneru reklamowego na stronie głównej serwisu czy całym serwisie:

  1. Przypomnijmy sobie cel akcji,
  2. Sprawdzajmy statystyki serwisu i poszczególnych podstron.

roc,ron,hp,capping,podstawowe pojęcia internetowe

  • ROS – run on site – emisja na całym serwisie
  • RON – run on network – emisja na wszystkich serwisach wydawcy
  • HP – home page – emisja na stronie głównej,
  • ROC – run on category – emisja na wybranej podstronie serwisu, wybranym dziale, kategorii.


Dodatkowo w cennikach spotkacie dodatkowe dopłaty za targetowanie po IP oraz capping.

Capping – to ograniczenie kontaktów z reklamą dla jednego unikalnego użytkownika.

Jeżeli chcesz by dany unikalny użytkownik (pojedyńczy cookies, przeglądarka internetowa) zobaczył Twoją reklamę tylko dwa razy, to ustaw capping dwa na kampanię, wówczas twoja reklama zostanie mu maksymalnie 2 razy pokazana w trakcie kampanii.

Capping można stosować, dzienny, godzinowy a jego modyfikacja jest zależna od naszej wyobraźni i celów kampanii którą prowadzimy.

II edycja Kursu Marketing na Facebooku dla Każdego! – już dostępna, a w niej podstawy, strategie, case study i gotowe schematy reklamowania się na Facebooku.

Mam dla Ciebie ponad 9h materiałow Video – 100% gwarancji lub zwrot pieniędzy – Dowiedz się więcej

Newsletter - tylko dobrych wiadomości