7 kluczy dobrego CTR, sprawdź jak go zwiększyć (WIDEO).

 

Jak zwiększyć CTR ?

jak zwiększyć ctr

Warto na dzień dobry wiedzieć czym on jest a można o tym przeczytać i zobaczyć film tutaj,

 

W filmie zobaczycie moją propozycję 7 kluczy, pozwalające zwiększyć CTR.

 

 

1. Forma reklamowa.

formareklamowaaCTRDobór odpowiedniej kreacji ma kluczowe znaczenie w osiąganej liczbie kliknięć, a co za tym daje szansę zwiększyć CTR, im większe i agresywniejsze formy reklamowe, tym więcej kliknięć one przyciągną.

Jednak pamiętajmy o tym, że nie liczy się ilość, a jakość. Agresywne formy reklamowe są dobre ale nie w kampaniach skupiających się na przyciągnięciu ruchu na stronie, a tym bardziej rozliczanych za kliknięcia.

 

 

 

 

 

2. Miejsce reklamowe.

miejsce reklamowe pomoże zwiększyć CTR

Na każdej stronie internetowej jest od kilku do kilkunastu różnych miejsc reklamowych. Każde z nich charakteryzuje się innym średnim CTR. Miejsca reklamowe, tak zwanego pierwszego ekranu (czyli te, które widać jako pierwsze po załadowaniu się strony), zazwyczaj są najdroższe i większości sprzedawane na CPM.

Dlatego wejście na te obszary reklamowe z kampanią CPC graniczy z cudem, chyba że wydawca ma wolne przebiegi lub nie posiada własnego działu handlowego lub nie sprzedaje tych miejsc w rozliczeniu na odsłony.

Zatem już na starcie skazani jesteśmy na miejsca w środku serwisu. Moim zdaniem w rozliczeniach na CPC, jest to dobre rozwiązanie.

Powiedzmy sobie szczerze, jak ktoś już zobaczy naszą kreację reklamową skrytą w głębi serwisu i w nią kliknie, to szansa na to, że to była jego świadoma decyzja jest dość spora.

 

 

 

 

 

3. Przekaz reklamowy.

przekaz reklamowy ma wpływ na zwiększenie CTR

To, co umieścisz na reklamie ma ogromny wpływ na reakcję internauty. Jeżeli w twej kreacji reklamowej dasz komunikat tylko informacyjny, mówiący np o dacie, miejscu, godzinach otwarcia wówczas nie dajesz żadnego powodu, by wejść na twoją stronę.

Zobacz, jak można ten sam komunikat dać w wariancie:

Informacyjnym –  Zapraszamy 10 kwietnia na otwarcie nowej Galerii Handlowej w Szczecinie, przy ulicy Jatki 10, zapraszamy wszystkich. Start o 10:00, zagra Wam Dj XXX.

Efektywnościowym –  Sprawdź, jakie nowe sklepy pojawią się w Szczecinie 10 kwietnia, zobacz promocje przygotowane na otwarcie, zapraszamy na naszą stronę.

To tylko przykład, w zależności od branży i od celu kampanii przekaz będzie inny, ale głównym założeniem będzie konkret, jaki osiągnie widzący inernauta po wejściu na stronę.

 

4. Jakość, koncepcja kreacji reklamowej.

Jakość kreacji reklamowej a wpływ na zwięszenie CTR

Tak czasami wygląda baner 750x200px (Doublebillboard), gdy zostanie żywcem przeniesiony z reklamy prasowej do internetowej.

Najgorzej jest, gdy wydawca się na to godzi i go emituje, ale to temat na osobny odcinek.

Gdy chcemy przyciągnąć ruch to agresywne kolory, migające flesze tak spowodują, że oko spojrzy na reklamę, ale przy rozwijającym się zjawisku „ślepoty banerowej” oraz polskiej naturze robienia na przekór (jak na siłę chcą bym klikał to nie kliknę) to nie ma sensu.

Obecnie CTR mają lepsze reklamy takie, które wtapiają się w tło strony, a ono jest w 90% statyczne zatem reklamy na pierwszy rzut oka niezauważalne mogą nam przynieść znacznie lepszej jakości ruch na stronie.

Dodatkowo pamiętajmy nie przeładowujmy ich treścią, pisanie na reklamach internetowych,zwłaszcza tych, w których chcemy zwiększyć CTR, numerów telefonu, adresów faxu, adresu e- mail…… czy ktoś z was kiedyś przepisał adres e – mail z reklamy banerowej ?

Tutaj zobaczysz wideo i materiał na temat jak dobrze zrobić baner reklamowy.

Zamiast tego użyjcie krótkiego komunikatu z korzyścią wynikającą z kliknięcia na reklamę i użyjcie haseł call to action,

  • kliknij,
  • zobacz,
  • sprawdź,
  • zapisz się,
  • zagraj,
  • kup teraz.
  • itd.

 

 

5. Timing kampanii reklamowej.

Timing kampanii reklamowej i wpływ na zwiększenie CTR

Pamiętaj, by znać historie zakupowe w twoim sklepie oraz przewidywać trendy na rynku.

W przewidywaniu trendów w internecie pomoże Google Trends, fajne narzędzie pokazujące, w jakich okresach dane frazy są najczęściej wyszukiwane.

Dobrze dopracowany plan kampanii i emisja wręcz z lekkim wyprzedzeniem przedsezonowym może skutecznie zwiększyć CTR.

Nawet w prostych na pierwszy rzut oka reklamach można to wykorzystać, np. nie ma sensu reklamować swej pizzerii w nocy, kiedy nie dowozisz lub masz zamknięty lokal. Narobisz człowiekowi tylko „smaka”,     a on zamówi jedzenie gdzie indziej.

 

 

 

 

6. Dopasowanie do grupy docelowej.

 

Jeden z ważniejszych, jak nie najważniejszy czynnik pozwalający zwiększyć CTR, to dopasowanie emisji twej reklamy do odpowiedniej grupy docelowej.

Większość z was przyzna, że reklama meczu Barcy vs Real na serwisach kobiecych będzie lekko mówiąc mijać się z celem.

Umieszczenie takiej reklamy w serwisach, na których siedzą mężczyźni lub jeszcze dokładniej na serwisach o tematyce piłki nożnej byłoby znacznie lepszym posunięciem.

Praktycznie każdy serwis można dopasować do odpowiedniej grupy docelowej, a w przypadku serwisów ogólnoinformacyjnych można zawsze poprosić o profil internauty lub emitować reklamę tak, by się wyświetlała na tym serwisie tylko przy artykułach, np o tematyce skierowanej do mężczyzn.

 

 

 

7. Model emisji.

model emisji i jego wpływ na CTR

To, w jaki sposób zlecimy emisję naszej reklamy na duży wpływ na jej efektywność. Jeżeli ustawimy Capping (czyli ograniczenie liczby emisji reklamy dla jednego unikalnego użytkownika) to możemy zmaksymalizować efekt i tym samym zwiększyć CTR.

Jeżeli spowodujemy, że dany internauta zobaczy reklamę naszą tylko raz i więcej ta reklama nie będzie mu wyświetlana, to CTR będzie znacznie większy, zwłaszcza UCTR, ale uważałbym z nakładaniem tak kategorycznego cappingu.

 

 

 

 

Podsumowanie.

To moje 7 kluczy dające możliwość zwiększyć CTR, ale zastosowanie ich bez monitoringu i optymalizacji kampanii reklamowej będzie niczym kupienie auta i braku kasy na paliwo.

Każdą kampanię reklamową trzeba monitorować, sprawdzać, które z kreacji reklamowych mają lepsze CTR  i lepszą konwersję.

Pamiętajcie CTR nie jest jedynym wskaźnikiem mówiącym o jakości kampanii reklamowej, a jedynie jednym z wielu.
Grafika przygotowana dzieki Freepik.

 

Zapraszam do dyskusji i oceny.

Jeżeli masz inne pomysły zwiększające CTR lub uważasz że temat nie został wyczerpany zapraszam do komentowania.

Im więcej zbierzemy spostrzeżeń zbierzemy razem tym lepiej wszystkim będzie poruszać się w świecie banerów i reklamy internetowej.

 

Newsletter - tylko dobrych wiadomości