Jak zrobić kanwe na facebooku?

Opowiadanie historii jest na topie, jedną z ciekawszych możliwości reklamowych spełniających to założenie jest kanwa.

jakzrobickanwenafacebookuzfilmemwideo

Jak zrobić kanwe reklamową pokazuje w tym filmie.

Warto jednak na wstępie pamiętać, że kanwa na facebooku jest widoczna tylko dla urządzeń mobilnych.

Kanwe reklamową możemy stworzyć z 3 poziomów, dodając nowego posta lub z menadżera reklam, jak i power editora.

Tworząc kanwe warto mieć pomysł, jak ma być ona stworzona, gdyż po zakończeniu działania kanwy nie będzie możliwości jej ponownej edycji.

Zostanie wówczas nam opcja duplikacji jej i tworzenia nowej na bazie starej.

W przypadku kanwy mamy do wyboru 6 komponentów.

jakzrobickanwe

Przycisk – jest to button, który może wędrować na samym dole za użytkownikiem lub być przypięty do stałego miejsca. Każdorazowo musi on linkować do strony zewnętrznej, różni się od zwykłego wpisu tym, że może być obramowany.

Tekst –  miejsce, w którym możecie wstawić tekst. Edycja zbliżona jak w wordzie.

Reklama karuzelowa – to standard dla każdego, kto zna facebooka od strony reklamowej. Jest to miejsce, gdzie można wstawić od 2 do 10 zdjęć i w zależności od dopasowania zdjęcia, fotka może linkować do strony zewnętrznej, aplikacji lub innej kanwy lub nie.

jakzrobickanweopiskaruzeli

Zdjęcia dopasowane (fit to height) są pozbawione możliwości linkowania.

Zdjęcie – jest to opcj. dodania jednego zdjęcia mamy tam 3 warianty dodania go, dwa opisane powyżej plus jedno dodatkowe, które pozwala na powiększenie zdjęcia w momencie naduszenia na nie

jakzrobickanwedodawaniezdjecia

 

Film – dodając film warto pamiętać, że długość jego może być max 2 minuty. Film także może być emitowany w opcji full screen, jak i dopasowanej do ekranu. Opcja full height daje nam to, że poruszając telefonem lewo, prawo (dobrym telefonem, mój Sony Z2 nie daje rady) przesuniesz sobie film.

Nagłówek – można dodać tylko raz i ma on specyficzny rozmiar 882 x 66 px.

Oto lista celów reklamowych, które można wybrać w kanwie:

  • Cel – świadomość marki
  • Zachęcenie odbiorców do instalacji aplikacji
  • Zwiększenie liczby konwersji w witrynie
  • Zwiększenie aktywności użytkowników w aplikacji
  • Promowanie strony
  • Skierowanie odbiorców do witryny
  • Wyświetlenia filmu.

Zobacz kilka ciekawych kanw wykonanych na facebooku.

 

Jeżeli Ci się spodobało zapraszam do oceny, jak i udostępniania.

II edycja Kursu Marketing na Facebooku dla Każdego! – już dostępna, a w niej podstawy, strategie, case study i gotowe schematy reklamowania się na Facebooku.

Mam dla Ciebie ponad 9h materiałow Video – 100% gwarancji lub zwrot pieniędzy – Dowiedz się więcej

Newsletter - tylko dobrych wiadomości