Wszystko co musisz wiedzieć o stworzeniu lub zlecaniu wideo agencji reklamowej

Dlaczego to tak ważne, by się dobrze przygotować? Ponieważ niezależnie czy sam, czy ktoś ci to wideo zrealizuje, musisz mieć na nie plan.  Musisz odpowiedzieć sobie na zasadnicze pytania,  po co Ci ten materiał video, jaki cel zrealizuje, w jakim czasie i gdzie będziesz je publikował.

 

Jedno wideo nie załatwi wszystkich twoich celów!

Ta zasada trzyma się  do wszystkich innych reklam, które realizujesz. Wiem, że wideo jest jedno z droższych form i chce się wpakować wszystko w jeden materiał, ale to powoduje, że widz ma mętlik i przestanie oglądać Twój film lub nie będzie on realizował celów. 

 

  1. W jakim celu go robimy, co chcemy dzięki niemu osiągnąć.

To wbrew pozorom najważniejszy element zanim zaczniemy produkcję, czy rozmowę z ekipą filmową, producentami…

  1. Miejsce dystrybucji filmu, dlaczego?

Gdy chcemy o użyć w reklamie na fB, YT to może warto zastanowić się czy to reklama  Instream, bumperads na yt, czy na   tik toka etc. Dlaczego?

📌 bo długość ma znaczenie,

📌 format ma znacznie wertykalnie czy horyzontalnie,

 📌 scenariuszem filmu – w social mediach, w reklamie, najważniejsze jest pierwsze 5- 10 sekund filmy, albo zainteresujemy użytkownika, przyciągniemy jego wzrok – wówczas możemy rozwijać akcje,

📌 skoro FB, to z pewnością warto zadbać o napisy,

📌 jeżeli Tik tok może ciekawe animacje, emocji etc,

📌 jeżeli YT to inaczej podejść do tematu, intro, jingle i cały film  o ile to historia blogowa, jeżeli innego rodzaju filmy to to tez warto o napisach pomyśleć.

📌 jeżeli to reklama stricte to jaki format reklamy, co chcemy opowiedzieć i jak….

 

To ogólny zarys informacji, teraz możemy przejść do szczegółów.

Dlaczego to tak ważne? Ponieważ nie da rady, jednym materiałem video zrealizować wszystkich potrzeb.

Jakie mamy podstawowe rodzaje materiałów video:

– o firmie – który jest spoko pokazuje jej siłę moc etc, ,

A) film na poważnie,

B) film w stylu behind the scene

– testymoniale – czyli filmy z opiniami o produkcie, usłudze czy o firmie opowiadane głosem naszych klientów.

– o produkcie :

a) instruktarzowy, techniczny w stylu jak się nim posługiwać, który przy dobrej konstrukcji scenariusza też może być filmem sprzedażowym, format animacja, gadająca głowa

b) sprzedażowy – spot promujący film, video lub animacja, humor, na poważnie…

– rekrutacyjne – tak film może być ciekawym zaproszeniem do pracy, pokazaniem stanowiska, pokazaniem firmy w dobrym świetle wraz z atutami jakie są około pracować

– seria video blogowa, poradnikowa na YT, FB, TIkTok

Planowanie, planu zdjęciowego – co musisz wiedzieć, na co się przygotować!

Dodatkowe rzeczy gdy już nad tym się zastanowisz to:

– gdzie to ma być kręcone?- czyli ile lokalizacji, ile miast,  – trzeba mieć te lokalizacje przygotowane,

– kiedy – czyli czy firma będzie zamknięta czy otwarta, będą klienci ?

– kto wystąpi w filmie, jaki dress cod, czy ta osoba ma doświadczenie przed kamerą nie każdy śmieszek przed kamera jest równie zabawny,

– jaka muzyka na jakiej licencji bo każda muzyka kosztuje, (miejsce emisji filmu, Telewizja – jaka, internet, reklamy?)

– czy z drona coś pokazujemy, ty nie musisz o tym wiedzieć ale nie wszędzie można latać a na pewno nie wszędzie latać spontanicznie z dnia na dzień (pozwolenia, pogoda, zagospodarowanie terenu….)

– make up ?

– spokój, cisza na planie, być wypoczętym to dla zawodowca jest ważne ale dla amatora tym bardziej,

– jak nie Twoi ludzie, nie Ty to aktorzy?

– jeżeli Twoi ludzie z pracy to, pamiętaj o pozwoleniach na publikacje wizerunku najlepiej bez terminowych,

Newsletter - tylko dobrych wiadomości