150 milionów użytkowników na świecie to dużo, pytanie jak to się ma do Polski oraz jaka grupa wiekowa jest nim najbardziej zainteresowana?
Według Bloomberg Snapchat jest obecnie częściej używany niż Twitter, Snapchat posiada 150 milionów aktywnych użytkowników dziennie a Twitter tylko 140.
- każdej sekundy jest prawie 9000 snapów,
- średnio przez 25-30 minut dziennie użytkownicy korzystają z aplikacji,
- 54% użytkowników używa go codziennie.
Jak wygląda Snapchat w Polsce?
Tak wyglądał według NapoleonCat Snapchat w styczniu 2016 roku
Warto zobaczyć także jego rozwój w większej perspektywie czasowej od jego początków, a tempo wzrostu jest imponujące.
W ciągu roku przyrost 1.6 miliona użytkowników daje mocno do myślenia „jak wykorzystać go marketingowo”.
Dodatkowo jak według danych Snapcenter.pl
„Aplikacja odnotowuje znaczny wzrost popularności również w Polsce. Snapchat to obecnie 4. najpopularniejsza aplikacja w sklepie Google Play, oraz 7. najpopularniejsza aplikacja w AppStore. Na obu platformach wyprzedza takie aplikacje jak Instagram, Skype, OLX, czy Endomondo.”
Użytkownicy Snapchata w podziale na wiek i płeć.
Ponad 60 % to kobiety, co ciekawe grupa wiekowa użytkowników jest bardzo młoda.
Jedna z teorii głosi, że to jedno z mediów społecznościowych, których nie znają rodzice (czytaj nie mają kontroli), a prawda jest taka ze nie każdy jest wstanie nadążyć za nowościami w świecie internetu tak jak robi młodzież.
Warto zwrócić uwagę na grupę 16-21 lat, to grupa która według raportu Gemius E- commerce robi zakupy częściej niż osoby w wieku 25-34 lat. Więcej informacji o raporcie znajdziesz tutaj.
Snapchat vs inne społecznościowe media?
Wiadom prym wiedzie Facebook drugie miejsce Twitter ale Snapchat wyprzedza tak popularny serwis jak Ask.fm, który leci na łeb naszyje.
Warto już teraz zainteresować się komercyjnym zastosowaniem Snapchata, zastanowić się nad prowadzeniem własnego kanału lub współpracą z influencerami.
Obecnie Snapchat (według Wirtualnemedia.pl) pracuje nad systemem, który pozwoli rozpoznać przedmioty umieszczone na zdjęciach zamieszczonych w serwisie. Co pozwoli na dokładne spersonalizowanie reklamy dostarczonej do odbiorcy nie tylko na podstawie jego wieku ale także zainteresowań.
Więcej informacji znajdziesz u źródła tych danych na stronie snapcenter.pl.