Stories czy na Faceboku, czy Instagramie jeszcze jest niedocenianym miejscem, być może problemem w jego zauważeniu jest fakt, że tutaj trzeba bardziej postarać się z kreacją reklamową, jej formą i treścią by była ona skuteczna.
Nie zmienia to faktu, że to miejsce w które obecnie warto inwestować zarówno w ujęciu reklamowych jak i opowiadaniu historii czy tworzeniu postów „organicznych” mających na celu promocję naszej firmy lub usług.
Tyle teorii, Facebook zauważył że potrzebny jest nam kop, mający pomóc nam w tworzeniu lepszych reklam Stories, jednak ta funkcja jest jest tak nieintuicyjna, że postanowiłem ją Wam przybliżyć.
Tutaj możecie zobaczyć możliwości, jakie dają Wam szablony reklamy w stories.
Jak stworzyć dobrą reklamę stories?
Musisz wybrać odpowiedni cel reklamowy, w grę wchodzą obecnie tylko:
– ruch,
– konwersja,
– instalacja aplikacji.
Tak mówi instrukcja Facebooka, ale prawda jest taka że do tych szablonów można trafić także ustawiając inne cele reklamowe więc sprawdzajcie.
![](https://marketingnaluzie.pl/wp-content/uploads/2019/10/reklamastoriesdynamiczna-1024x507.jpg)
Kolejnym etapem będzie tworzenie samej reklamy, wybór umiejscowienia nie ma znaczenia, w trakcie tworzenia reklamy dojdziecie do elementu pozwalającego edytować szablon.
Ja pokaże, Wam jak taka edycja wygląda na przykładzie kampanii reklamowej, której celem jest Ruch.
Warunek konieczny, wybrać opcję pojedyńczego obrazu.
![](https://marketingnaluzie.pl/wp-content/uploads/2019/10/tworzeniereklamwstoriesintarakywnych-1024x337.jpg)
Następnie, po dodaniu obrazu, należy wybrać – >Wybierz umiejscowienie aby dostosować reklamę.
![](https://marketingnaluzie.pl/wp-content/uploads/2019/10/skutecznereklamywstories-1024x470.jpg)
Wybierasz opcję – Relacje w serwisie Instagram (lub inne relacje)
Wówczas dochodzisz do takiego ekranu i tu dopiero trzeba wpaść na patent by odkryć szablony reklam w stories.
![](https://marketingnaluzie.pl/wp-content/uploads/2019/10/skutecznereklamywstoriesszablony-1-1024x595.jpg)
Wówczas otrzymujesz dostęp do 9 nowych szablonów, ale to nie wszystko. Teraz zaczyna się zabawa, możesz edytować i dodawać muzykę oraz elementy animacji przy przycisku CTA.
![](https://marketingnaluzie.pl/wp-content/uploads/2019/10/skuteczneerklamowywstoriesnainstagramie-1-1024x574.jpg)
Dostajesz dodatkowe elementy multimedialne, które podkreślą twój przycisk call to action, animacją i wyróżniającym się kolorem.
![](https://marketingnaluzie.pl/wp-content/uploads/2019/10/skutecznreklamywstoriesnafacebooku-1024x576.jpg)
Tutaj możecie zobaczyć przygotowane szablony, które obecnie są aktywne.
Zostaje poczekać na okazjonalne szablony, które pewnie przed świętami tez się pojawią.
![](https://marketingnaluzie.pl/wp-content/uploads/2019/10/skutecznreklamywstoriesnafacebookuiinstagramie.png)