Optymalizacja działań reklamowych na Facebooku – podstawy

Optymalizacja reklam- czym się kierować, by wybrać najlepsze zestawy reklamowe, najlepsze kreacje reklamowe i jak poustawiać sobie tabele w managerze reklam, by móc zobaczyć wszystko od razu.

W materiale pokażę Wam, jak ja podchodzę do tego procesu, na co zwracam uwagę i czym się kieruję, optymalizując moje kampanie reklamowe.

Nie ma jednej metody w zależności od tego co chcecie zrobić  musicie wybrać poszczególne elementy z układanki i dopasować je do swoich potrzeb.

Wiem, teoria jest nudna, ale musisz zacząć od teorii, poznać czym kierować się i co powinieneś monitorować a konkretnie, jakie wskaźniki powinny być dla Ciebie ważne w zależności od celu reklamowe.

Zatem jeżeli Twoim celem jest:

– zasięg – monitoruj cenę za CPM,

– kliknięcia – sprawdzaj CTR i CPC, ale pamiętajcie, co Dla Was jest Ważne, czy samo kliknięcie w link, czy przejście na stronę a tak naprawdę co dalej ten użytkownik zrobił na stronie. Jeżeli było dużo tanich klików z jednej grupy docelowej, ale byli na stronie bardzo krótko lub nie zrealizowali tego co chcieliście, by zrobili na stronie… Dlatego ten element teorii i określenia, po co robimy daną kampanię reklamową, co chcemy, dzięki niej osiągnąć jest mega ważny. Porównując zestawy reklam, warto sprawdzić, czy mają wykluczające się grupy odbiorców i czy mają wówczas ustawione te same reklamy w tym samym czasie….

Jeżeli porównujemy kreacje reklamowe, to warto sprawdzić, czy ustawione są do tej samej grupy docelowej.

Ważne byśmy widzieli co testujemy, i jeżeli testujemy kreacje reklamowe, to inne warunki muszą być takie same, jak grupy docelowe to wówczas znowu inne warunki nie mogą być odmienne, bo zakłuci nam to wyniki.

Testujmy i sprawdzajmy jeden czynnik naraz, dzięki czemu będziemy wiedzieć, czy miał on wpływ na kampanię, czy też nie.

– aktywność – cena za aktywność, ale konkretnie taką, aktywność, która nas interesuje, czyli kwestia ustawienia odpowiednich kolumn w managerze reklam, pamiętajcie aktywność to nie tylko lajki dla facebooka.

– wyświetlenia filmu – to warto zobaczyć także CTR, jak i koszt wyświetlenia filmu oraz zobaczyć faktycznie ile czasu spędzili nasi widzowie z reklam na naszym filmie, bo jeżeli jest to góra te 15 sekund, za które zapłaciliśmy Facebookowi, to wówczas może warto zastanowić się nad zmianą, grupy docelowej, filmu etc, tak by osiągnąć spodziewane wyniki, czyli obejrzenia naszego filmu, a nie tylko jego początku.

– konwersja – sprawdzaj CTR reklam, CPC i koszt konwersji, sprawdzaj, jak działają zestawy reklamowe, grupy docelowe i składowe grup docelowych w oparciu o wiek, płeć etc.

– polubienia strony – to też ważne, ale ważne jest, by wiedzieć jakie

Pamiętajcie przy wydawaniu na reklamę małych kwot i zabawie w krótkim odstępie czasu można wpaść w mylne wyniki i mylne wnioski podejmować.

Facebook potrzebuje w ciągu 7 dni minimum 50 konwersji, by wyjść z etapu uczenia się… to znaczy, że trzeba trochę wydać na reklamę, by móc coś wywnioskować.

W krótkich kampaniach reklamowych weekendowych czynników, które mogą wpływać na to co się dzieje z naszą reklamą jest wiele od warunków atmosferycznych do innych wydarzeń dnia codziennego, które dla danej grupy docelowej są ważne.

Ostatnia sprawa, zanim wyłączymy daną kampanię reklamową, na kliki realizującej nam inne cele zawsze możemy, przestawić tak te kolumny, by sprawdzić czy przypadkiem reklama zrealizowana na kliki nie przynosi nam innych profitów w postaci, dużej liczby np. polubieni strony itd. Itp.

Newsletter - tylko dobrych wiadomości