Warto wiedzieć, które kanały social mediowe są najbardziej oblegane przez jakie grupy pokoleniowe, a czasami nawet przypomnieć sobie ich definicje.
Baby Boomers – osoby urodzone w okresie po wojennego rozkwitu, w każdej sferze życia 1946 -1964 r.
Generacja X – osoby urodzone 1965 – 1983, charakteryzujące się wizją, że sami do wszystkiego dojdą,
Generacja Y (Millenialsi) – 80,90 nawet 2000 rocznik urodzenia, to te osoby które „urodziły się w sieci”, nie znają życia bez komputera a cześć z nich bez internetu.
Zacznijmy od początku, które social media są najpopularniejsze wśród danej generacji.
Facebook dominuje nad innymi kanałami ale to nie jest zaskoczeniem dla nikogo, choć pozycja Youtuba jako druga to i owszem, zwłaszcza gdy jest tam mocna reprezentacja wszystkich generacji.
Badania przeprowadzono w USA, zatem wynik google plus vs nasze realia może nie co dziwić.
Czy lubimy śledzić marki w social media, wychodzi na to że tak, choć nie jest to podstawa naszej obecności w tych kanałach ale nawet najstarsza grupa robi to w 24%.
Co ciekawe to Baby Boomersów najbardziej irytuje spamming i z jego powodu są w wstanie cofnąć polubienia, warto zatem przy tej grupie docelowej ograniczyć kontakty z marką.
Inna ciekawą dla mnie obserwacja jest to ze nie całe 7 procent badanych wskazało brak kontaktu jako główny powód cofnięcia polubienia, to daje do zrozumienia, że nie potrzebny jest stała obsługa social mediowych kont 24h-7dni w tygodniu.
Przed ostatnią rzeczą, która powinna przekonać do prowadzenia kanału social mediowych jest zdecydowany ich wpływ na sprzedaż.
Tutaj wszyscy wskazują większe zainteresowanie zakupami wśród marek, które śledzą w social media, jednak jak się z kimś „przyjaźnię” to łatwiej wydać u niego kasę.
Pełny raport przygotowany przez SproutSocial możecie pobrać klikając w ten link.