Koniec dynamicznego materiału reklamowego początek elastycznego formatu reklamoweg

Czy to koniec jednej z lepszych form reklamowych, jaką był dynamiczny materiał reklamowy na Facebooku?

Jak zwykle część z Was może widzieć już ostrzeżenia na etapie tworzenia zestawu reklamowego, że znika dynamiczny materiał reklamowy. 

Gdzie pojawia się elastyczny materiał reklamowy?

Jeżeli nawet teraz nie przesuniemy suwaka na tworzenie dynamicznego materiału reklamowego, dalej mamy możliwość jego utworzenia.

Ta możliwość pojawia się nam na etapie tworzenia reklamy, pod warunkiem, że wybierzemy tworzenie reklamy na podstawie „ręcznie przesyłanego źródła reklamy”

(Jeżeli wybierzemy źródło reklamy katalog, wówczas nie pojawi nam się elastyczny format reklamowy)

Gdy to już wybierzemy, można by powiedzieć, że reszta jest pod staremu dalej mamy, 10 obrazów lub wideo, 5 nagłówków, 5 opisów itd. 

O co tyle hałasu ? z tym dynamicznym materiałem reklamowym vs elastycznym materiałem reklamowym ?

Na ten moment widzę, że zmiana obejmuje wybrane konta reklamowe, co więcej widzę, że ta zmiana tyczy się tylko kampanii sprzedażowych, przy kampaniach np na leady dalej jest opcja tworzenia dynamicznego materiału reklamowego, a elastyczna reklama tam nie działa.

JAKI JEST NAJWIĘKSZY PLUS TEJ ZMIANY?

Tworząc stare „dynamiczne zestawy reklamowe” mogłeś mieć  w ramach zestawu reklamowego tylko jedną dynamiczną reklamę.  Teraz gdy będziesz operował elastycznymi formatami reklamowymi możesz mieć ich znacznie więcej.

Jaka płynie z tego korzyść?

Teraz możesz w ramach zestawu reklamowego mieć kilka elastycznych formatów reklamowych, a każda z nich może mieć kilka set wariantów. Bo to Facebook sam do każdego z 10 różnych obrazów będzie dobierał różne nagłówki a z tymi nagłówkami będzie łączyć różne opisy i przyciski call to action.

To jest idealne środowisko do testowania, kreacji reklamowych i komunikatów. 

Więcej o elastycznym formacie reklamowych przeczytasz tu https://www.facebook.com/business/help/835561738423867

UPDATE do wpisu

Na innych kontach pojawiły sie grupy, czyli tak jakby w jednym elastycznym formacie reklamowym, dostaniemy 3 reklamy a w każdej po 10 zdjęć, 5 opisów itd.

SICK

Wychodzi na to, że jedna reklama robi się mega zestawem reklam.

Czy warto z tego skorzystać?

Moim zdaniem tak, warto zwłaszcza że dodanie do jednego formatu elastycznego np 5 czy 10 zdjęć powoduje, że będzie on wyświetlany także jako karuzela – co jest akurat złym rozwiązaniem, ponieważ nie zawsze te grafiki tworzą całość która będzie pasować do karuzeli. 

Dlatego warto w ramach elastycznego formatu reklamowego reklamować max powiedzmy 3 różne produkty podzielone w 3 różne grupy. Ewentualnie 3 różne zestawy grafik dotyczących jednego produkty i testować jak one wypadną przy tym samym opisie i lub na odwrót. 

Newsletter - tylko dobrych wiadomości