[VIDEO] Kluczowe zmiany w algorytmie Facebooka – jak żyć?

To jedna z poważniejszych zmian, jakie zapoiedział Facebook w ostatnim czasie i może spowodować trzęsienie ziemi ale czy musi?

Zacznijmy od początku na czym ta zamiana ma polegać?

Facebook „chce wrócić do początków” czyli najpierw social, wiadomości od przyjaciół, rodziny, grup, a następnie od stron.

To z prywatnego punktu widzenia brzmi naprawdę dobrze, w moim przekonaniu był spory bałagan na naszych wallach.

Zatem teraz powinna nastać panika, ponieważ wszystkie fanpagi stracą mocno zasięgi, ale te zasięgi spadały już od dawna. Poniżej zestawienie spadku ruchu u 7 największych wydawców w UK, którzy w 2016 mieli 40 % ruchu z Facebooka, a na koniec 2017, już tylko 26%.

To znaczy, że może być jeszcze gorzej, być może tak, wszystko zależy od tego jakiego rodzaju posty wstawiają.

Jeżeli skupiają się tylko na informowaniu społeczeństwa o nowościach na ich stronie to z pewnością spadną zasięgi.

Teraz konkretnie jakie smiany nas czekają:

W ramach powtórki i uszeregowania informacji oto infografika przygotowana przez FaceAddicted.

Co zate powinniśmy zrobić?

  1. Poczekać, aż sytuacja się rozwinie.
  2. Przygotować się i zaplanować zmianę strategii komunikacji.

 

By zwiększyć zasięgi postów na facebooku postaw na:

  • budowanie angażujących postów,
  • twórz wideo,
  • postaw na transmisje na żywo,
  • zastanów się nad stworzeniem grupy.
  • postaw na komunikacje w messengerze,
  • przygotuj strategię mini kampanii reklamowych, promujących każdy post tak aby zwiększać jego zasięgi każdego posta.

 

Na koniec, nie panikujmy poczekajmy, jak to się rozwinie i pamiętajmy, że facebookowe targetowanie jest oparte na bazie tego w co klikamy i facebook nie będzie mógł wyciąć do zera naszego ruchu, bo wówczas zrazi do siebie biznes, który możę szukać nowych rozwiązań.

 

 

Szukasz kogoś, kto przygotuje dla Ciebie strategię działań reklamowych?

Wykona stronę www, ogarnie Ci social media i stworzy video, które sprzedaje?

Nazywam się Grzegorz Zajączkowski – Napisz do mnie. 


Newsletter - tylko dobrych wiadomości

Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco z nowościami w świecie reklamy internetowej