[VIDEO] Kluczowe zmiany w algorytmie Facebooka – jak żyć?

To jedna z poważniejszych zmian, jakie zapoiedział Facebook w ostatnim czasie i może spowodować trzęsienie ziemi ale czy musi?

Zacznijmy od początku na czym ta zamiana ma polegać?

Facebook „chce wrócić do początków” czyli najpierw social, wiadomości od przyjaciół, rodziny, grup, a następnie od stron.

To z prywatnego punktu widzenia brzmi naprawdę dobrze, w moim przekonaniu był spory bałagan na naszych wallach.

Zatem teraz powinna nastać panika, ponieważ wszystkie fanpagi stracą mocno zasięgi, ale te zasięgi spadały już od dawna. Poniżej zestawienie spadku ruchu u 7 największych wydawców w UK, którzy w 2016 mieli 40 % ruchu z Facebooka, a na koniec 2017, już tylko 26%.

To znaczy, że może być jeszcze gorzej, być może tak, wszystko zależy od tego jakiego rodzaju posty wstawiają.

Jeżeli skupiają się tylko na informowaniu społeczeństwa o nowościach na ich stronie to z pewnością spadną zasięgi.

Teraz konkretnie jakie smiany nas czekają:

W ramach powtórki i uszeregowania informacji oto infografika przygotowana przez FaceAddicted.

Co zate powinniśmy zrobić?

  1. Poczekać, aż sytuacja się rozwinie.
  2. Przygotować się i zaplanować zmianę strategii komunikacji.

 

By zwiększyć zasięgi postów na facebooku postaw na:

  • budowanie angażujących postów,
  • twórz wideo,
  • postaw na transmisje na żywo,
  • zastanów się nad stworzeniem grupy.
  • postaw na komunikacje w messengerze,
  • przygotuj strategię mini kampanii reklamowych, promujących każdy post tak aby zwiększać jego zasięgi każdego posta.

 

Na koniec, nie panikujmy poczekajmy, jak to się rozwinie i pamiętajmy, że facebookowe targetowanie jest oparte na bazie tego w co klikamy i facebook nie będzie mógł wyciąć do zera naszego ruchu, bo wówczas zrazi do siebie biznes, który możę szukać nowych rozwiązań.

 

 

Newsletter - tylko dobrych wiadomości