Kilka pomysłów które mogą pomóc w prowadzeniu działań social mediowych dla sektora NGO

W odpowiedzi na Wasz komentarz zostawiony pod filmem na Youtube tym razem poruszam temat, jak zoptymalizować działania w social media dla organizacji NGO w oparciu o przykład Oławskiej Platformy Pomocy.

 


Jeżeli chcesz pomocy daj znać, skomentuj ten film a ja postaram się Ci pomóc https://www.youtube.com/watch?v=KHkwZwEPx30


 

Analizując działania tej organizacji mam takie uwagi, które zebrałem na bazie obserwacji innych organizacji NGO oraz “własnego nosa”.

1 Wiarygodność

Wiarygodność organizacji można osiągnąć przez pokazanie swych dokonań i chwalenie się tym co zrobiliśmy co się udało i poprzez wywiady czy też pokazywanie zrealizowanych akcji.

Wiarygodność to także pokazywanie ludzi (o ile pozwolą) którym się pomaga oraz pokazanie ludzi którzy pomagają.

W moim przekonaniu znacznie lepiej działają zdjęcia, filmy osób które zbierają które mogą powiedzieć ja szef organizacji zbieram na rzecz …..

Dzięki temu wiemy, kto swoim imieniem i nazwiskiem stoi za zbiórką i daną akcją to mocno wzbudza zaufanie, na pewno bardziej niż najpiękniejsze ale stockowe foto czy grafika (przynajmniej w początkowej fazie działalności).

2 Video

Wracając do poprzedniej myśli, pokazywać ludzi, pokazywać akcje w postaci video, to zwiększy zasięgi na Facebooku i otworzy nowe możliwości na Youtube czy igtv lub innych platformach takich, jak chociażby Tik Tok, gdzie można fajne zasięgi wykręcić w miarę świeżości serwisu.

3 Zbiórka na Facebooku

Każda organizacja NGO może zgłosić się do Facebooka i po zweryfikowaniu umożliwić swoim fanom zbieranie pieniędzy poprzez Facebooka na cele statutowe organizacji wszelkie informacje na ten temat, jak to zrobić pod tym linkiem https://www.facebook.com/help/442078379905129?helpref=faq_content

4 Współpraca z influencerami

Tego zabrakło w filmie ale to jest sposób na szybsze przebicie się ze zbiórkami do massmediów.

Można to robić jednorazowo lub znaleźć sobie ambasadorów co długofalowo może przynieść znacznie bardziej wymierne korzyści.

Warto przy tym zwłaszca przy internetowych influencerach mocno sprawdzić historię i opinie o danej osobie tak by nie strzelić sobie w kolano.

5 Zwiększenie interaktywności postów

Można to zrobić na wiele sposobów ale jeden z pomysłów, w oparciu o posty jakie publikowała dana organizacja i inne warto zachęcać do komentowania.

Jeżeli nie zdradzamy z różnych przyczyn w poście adresu zbiórki a wysyłamy tylko do osób zainteresowanych, można użyć prostego bota, który w zamian za określony komentarz dostarcza nam wiadomość na messengerze

Takie działanie daje nam wiele komentarzy i buduje grupę odbiorców na messengerze, do której można docelowo emitować reklamy.

Innym pomysłem jest pisanie wprost – Nie możesz pomóc? nie przejmuj się, wystarczy że udostępnisz, skomentujesz polajkujesz ten post a tym działaniem także pomagasz.

6 Kampania reklamowa

Jeżeli miałbym realizować kampanie reklamowe to w oparciu o konkretne akcje i do grupy osób które takie akcje mogą wesprzeć.

Akcja pomoc zwierząt do miłośników zwierzaków.

Akcja pomocy w Nepalu do miłośników gór.

I ogłaszał bym je, także na grupach na Facebooku o podobnej tematyce.

 

Mam nadzieje, że pomogłem jeżeli potrzebujesz pomocy, pamiętaj skomentuj ten film a ja postaram się nagrać materiał dla Ciebie. ttps://www.youtube.com/watch?v=KHkwZwEPx30

Pozdrawiam



Shares
Więcej w Podstawy prowadzenia strony na Facebooku
Kalendarz na Facebooku – to twój darmowy CRM do zarządzania spotkaniami z klientami

Tak to moim zdaniem jedno...

Zamknij