Jedno narzędzie do wszystkich rozmiarów grafik na social media

Nawet najlepszą reklamę, można spaprać, źle dobierając rozmiar zdjęcia. Piękne fotki, źle przycięte i efekt będzie skopany. Dlatego zadbaj o odpowiednio skrojone rozmiary grafik pod Instagrama, Facebooka. 

 

Reasumując. 

Canva albo Crello jako edytory grafiki robią za Ciebie robotę, alę przy płatnej wersji. 

Możesz przyciąć grafikę już w menadżerze reklam.

Możesz użyć też Pixelhuntera, który przytnie Ci grafikę za Ciebie – https://pixelhunter.io/

 

Oto rozmiary grafiki dla Facebooka

Zdjęcie profilowe – min. 180 x 180 px ale lepiej nawet 800×800

Zdjęcie w tle – min. 820 x 312 px, ale rekomendowane jest 1920 x 730 px

Grafika do posta – pion 640×960, poziom 1200×900, a le najczęściej pojawia się kwadrat 1200×1200

Facebook stories – 900×1600 

Grafika do wydarzenia – 1920 x1080 px

Zdjęcie w tle na grupie – 1640 x 922 px

Notatka 1200 x 445 px.

Ale tak najważniejsze jest trzymanie się proporcji i o to one.

  • Umiejscowienia w Aktualnościach: zalecamy kwadrat 1:1 w przypadku obrazów i prostokąt 4:5 w przypadku filmów.
  • Umiejscowienia w relacjach: Ponieważ większość ludzi trzyma telefony pionowo, zalecamy format 9:16, żeby wypełnić cały ekran.
  • Film w formacie karuzelowym: zalecamy kwadrat 1:1 i spójne współczynniki proporcji dla wszystkich filmów w karuzeli.
  • Wideo typu in-stream: zalecamy orientację poziomą 16:9, aby pasowała do filmów, w których pojawiają się reklamy.
  • Umiejscowienia w Audience Network: zalecamy orientację pionową 9:16.
  • Sklep na Instagramie: zalecamy kwadrat 1:1.

Instagram

  • Zdjęcie kwadratowe – wciąż najpopularniejszy format zdjęć na Instagramie, aż do 2015 roku zresztą jedyny. Zalecane wymiary: minimalnie 1080 x 1080 pikseli.
  • Zdjęcie poziome – zalecane proporcje to 1,91:1 z szerokością 1080 pikseli.
  • Zdjęcie pionowe – powinno mieć proporcje 4:5 (w ten sposób nie zostanie ucięte) z szerokością 1080 pikseli i wysokością 1350 pikseli.

Linkedin

Strony firmowe

  • Logo firmy: 300 x 300 (min.)
  • Zdjęcie w tle: 1536 x 768 (rekomendowane), 1192 x 220 (minimalne)
  • Wymiar baneru biznesowego: 646 x 220

Strony osobiste

  • Zdjęcie profilowe: 400 x 400
  • Grafika w tle: 1584 x 396
  • Zdjęcia w linku w sekcji polecane: 1200 x 628 (ratio 4:3)
  • Wymiary zdjęcia w poście: 1200 x 1200 (komputer), 1200 x 628 (smartfon)
  • Zdjęcie w udostępnionym linku: 1200 x 628
  • Wymiary wideo: 256 x 144 (min), 4096 x 2304 (maks.)
  • Maksymalna długość wideo: 10 minut (5 GB maks.)

Reklamy:

  • Reklamy graficzna lub treść sponsorowana: 1200 x 628 pikseli
  • Karuzela: 1080 x 1080
  • Reklama wideo: 480 x 360 (min.), 1920 x 1080 (maks.)
  • Rozmiar zdjęcia do baneru w InMailu: 300 x 250
  • Inne formaty: reklama tekstowa: 50 x 50 (ratio 1:1); reklama dynamiczna: 100 x 100 pikseli (ratio 1:1); reklama „spotlight”: 300 x 250.

Twitter – rozmiary grafik

  • Zdjęcie profilowe: 400 x 400
  • Tło (headline photo): 1500 x 500
  • Grafika lub zdjęcie w Tweecie: 1024 x 512
  • Zdjęcia w kartach: 1200 x 628
  • Wideo: 720 x 720 (square), 1280 x 720 (landscape), 720 x 1280 (portrait)
  • Maksymalna długość wideo: 140 seconds
  • Grafika lub zdjęcie w reklamie: 800 x 428
  • Reklama wideo: 720 x 720 (kwadrat), 1280 x 720 (poziom), 720 x 1280 (portret)

Youtube, jaki rozmiar grafiki?

Tło kanału

  • Minimalny rozmiar zdjęcia w tle: 2048 × 1152 px
  • Proporcje tła YT: 16:3
  • Rozmiary bezpiecznego obszaru grafiki w tle na YT: 1235 × 338 px

Pamiętajcie maks 2 mb.

Avatar- zdjęcie 

  • rekomendowany rozmiar przesyłanego pliku wynosi 800 x 800 px,
  • plik powinien mieć format .jpg, .bmp, .png., .gif,
  • animowane pliki .gif nie są akceptowane.

Znak wodny 

  • minimalny rozmiar znaku wodnego to: 150 x 150 px,
  • obraz powinien mieć kwadratowy kształt,
  • waga znaku wodnego nie powinna przekraczać 1 MB.

Miniaturka

  • rozdzielczość 1280 x 720 pikseli (minimalna szerokość 640 pikseli);
  • format JPG, GIF lub PNG;
  • rozmiar nie większy niż 2 MB;
  • format obrazu 16:9 (jeśli to możliwe) – taki format jest najczęściej używany przez odtwarzacze i funkcję podglądu YouTube.

II edycja Kursu Marketing na Facebooku dla Każdego! – już dostępna, a w niej podstawy, strategie, case study i gotowe schematy reklamowania się na Facebooku.

Mam dla Ciebie ponad 9h materiałow Video – 100% gwarancji lub zwrot pieniędzy – Dowiedz się więcej

Newsletter - tylko dobrych wiadomości