Nawet najlepszą reklamę, można spaprać, źle dobierając rozmiar zdjęcia. Piękne fotki, źle przycięte i efekt będzie skopany. Dlatego zadbaj o odpowiednio skrojone rozmiary grafik pod Instagrama, Facebooka.
Reasumując.
Canva albo Crello jako edytory grafiki robią za Ciebie robotę, alę przy płatnej wersji.
Możesz przyciąć grafikę już w menadżerze reklam.
Możesz użyć też Pixelhuntera, który przytnie Ci grafikę za Ciebie – https://pixelhunter.io/
Oto rozmiary grafiki dla Facebooka
Zdjęcie profilowe – min. 180 x 180 px ale lepiej nawet 800×800
Zdjęcie w tle – min. 820 x 312 px, ale rekomendowane jest 1920 x 730 px
Grafika do posta – pion 640×960, poziom 1200×900, a le najczęściej pojawia się kwadrat 1200×1200
Facebook stories – 900×1600
Grafika do wydarzenia – 1920 x1080 px
Zdjęcie w tle na grupie – 1640 x 922 px
Notatka 1200 x 445 px.
Ale tak najważniejsze jest trzymanie się proporcji i o to one.
- Umiejscowienia w Aktualnościach: zalecamy kwadrat 1:1 w przypadku obrazów i prostokąt 4:5 w przypadku filmów.
- Umiejscowienia w relacjach: Ponieważ większość ludzi trzyma telefony pionowo, zalecamy format 9:16, żeby wypełnić cały ekran.
- Film w formacie karuzelowym: zalecamy kwadrat 1:1 i spójne współczynniki proporcji dla wszystkich filmów w karuzeli.
- Wideo typu in-stream: zalecamy orientację poziomą 16:9, aby pasowała do filmów, w których pojawiają się reklamy.
- Umiejscowienia w Audience Network: zalecamy orientację pionową 9:16.
- Sklep na Instagramie: zalecamy kwadrat 1:1.
- Zdjęcie kwadratowe – wciąż najpopularniejszy format zdjęć na Instagramie, aż do 2015 roku zresztą jedyny. Zalecane wymiary: minimalnie 1080 x 1080 pikseli.
- Zdjęcie poziome – zalecane proporcje to 1,91:1 z szerokością 1080 pikseli.
- Zdjęcie pionowe – powinno mieć proporcje 4:5 (w ten sposób nie zostanie ucięte) z szerokością 1080 pikseli i wysokością 1350 pikseli.
Strony firmowe
- Logo firmy: 300 x 300 (min.)
- Zdjęcie w tle: 1536 x 768 (rekomendowane), 1192 x 220 (minimalne)
- Wymiar baneru biznesowego: 646 x 220
Strony osobiste
- Zdjęcie profilowe: 400 x 400
- Grafika w tle: 1584 x 396
- Zdjęcia w linku w sekcji polecane: 1200 x 628 (ratio 4:3)
- Wymiary zdjęcia w poście: 1200 x 1200 (komputer), 1200 x 628 (smartfon)
- Zdjęcie w udostępnionym linku: 1200 x 628
- Wymiary wideo: 256 x 144 (min), 4096 x 2304 (maks.)
- Maksymalna długość wideo: 10 minut (5 GB maks.)
Reklamy:
- Reklamy graficzna lub treść sponsorowana: 1200 x 628 pikseli
- Karuzela: 1080 x 1080
- Reklama wideo: 480 x 360 (min.), 1920 x 1080 (maks.)
- Rozmiar zdjęcia do baneru w InMailu: 300 x 250
- Inne formaty: reklama tekstowa: 50 x 50 (ratio 1:1); reklama dynamiczna: 100 x 100 pikseli (ratio 1:1); reklama „spotlight”: 300 x 250.
Twitter – rozmiary grafik
- Zdjęcie profilowe: 400 x 400
- Tło (headline photo): 1500 x 500
- Grafika lub zdjęcie w Tweecie: 1024 x 512
- Zdjęcia w kartach: 1200 x 628
- Wideo: 720 x 720 (square), 1280 x 720 (landscape), 720 x 1280 (portrait)
- Maksymalna długość wideo: 140 seconds
- Grafika lub zdjęcie w reklamie: 800 x 428
- Reklama wideo: 720 x 720 (kwadrat), 1280 x 720 (poziom), 720 x 1280 (portret)
Youtube, jaki rozmiar grafiki?
Tło kanału
- Minimalny rozmiar zdjęcia w tle: 2048 × 1152 px
- Proporcje tła YT: 16:3
- Rozmiary bezpiecznego obszaru grafiki w tle na YT: 1235 × 338 px
Pamiętajcie maks 2 mb.
Avatar- zdjęcie
- rekomendowany rozmiar przesyłanego pliku wynosi 800 x 800 px,
- plik powinien mieć format .jpg, .bmp, .png., .gif,
- animowane pliki .gif nie są akceptowane.
Znak wodny
- minimalny rozmiar znaku wodnego to: 150 x 150 px,
- obraz powinien mieć kwadratowy kształt,
- waga znaku wodnego nie powinna przekraczać 1 MB.
Miniaturka
- rozdzielczość 1280 x 720 pikseli (minimalna szerokość 640 pikseli);
- format JPG, GIF lub PNG;
- rozmiar nie większy niż 2 MB;
- format obrazu 16:9 (jeśli to możliwe) – taki format jest najczęściej używany przez odtwarzacze i funkcję podglądu YouTube.