![jakzorganizowacplatnewydarzenienaface](https://marketingnaluzie.pl/wp-content/uploads/2020/08/jakzorganizowacplatnewydarzenienaface.jpg)
W zeszłym miesiącu Facebook zapowiadał, że wprowadzi płatne wydarzenia na Facebooku. Dobrą wiadomością jest to, że są one dostępne także w naszym kraju.
Polska jest jednym z 20 krajów, w których jest możliwe wystartowanie z płatnymi wydarzeniami na Facebooku. Wystarczy mieć zakwalifikowaną stronę, by móc dokończyć konfiguracje tego wydarzenia.
Co to znaczy mieć zakwalifikowaną stronę?
Aby można było tworzyć płatne wydarzenia online, strona i treści muszą być zgodne z następującymi dokumentami:
- Standardy Facebooka dotyczące monetyzacji
- Regulamin płatnych wydarzeń online
- Wytyczne sklepu App Store firmy Apple dotyczące zakupów w aplikacji
- Zasady dotyczące monetyzacji i reklam w sklepie Google Play
Ponadto strona musi być zarejestrowana w regionie, w którym dostępna jest funkcja płatnych wydarzeń online. Aby sprawdzić, czy strona kwalifikuje się do monetyzacji, wybierz kolejno Creator Studio > Monetyzacja > Problemy związane z zasadami.
![jakstworzycplatnewydarzenienafacebooku](https://marketingnaluzie.pl/wp-content/uploads/2020/08/jakstworzycplatnewydarzenienafacebooku.jpg)
Zanim zacznę o konfiguracji danego wydarzenia najpierw wspomnę o opłatach, a następnie o ciekawym zagraniu, jakie zrobił Facebook vs Apple.
Zagranie polega na jasnym komunikacie wyświetlanym przy wydarzeniach płatnych na Facebooku a mianowicie, iż 30% twoich przychodów ze sprzedaży biletów przez najbliższy rok, oprócz urzędu skarbowego, weźmie Apple.
Czyli jeżeli zrealizujesz kampanię reklamową na użytkowników IOS, teoretycznie bogatsze osoby, które mogą wziąć udział w Twoim evencie płatny na facebooku, to i tak z każdego 10 zł za bilet wpadnie Ci do kieszeni tylko 7 zł.
Facebook jasno o tym informuje, zatem rozwiązaniem może być targetowanie reklam związanych z płatnym wydarzeniem na facebooku tylko na desktopy (z Windowsem) i urządzenia z androidem.
Bo to z Androidem (Googlem) Facebook się dogadał i przez pierwszy rok nie będzie pobierał prowizji za transakcje dokonane za pomocą urządzeń z androidem i ze skonfigurowaną płatnością.
![płatnewydarzenianafacebookujakzorganizowac](https://marketingnaluzie.pl/wp-content/uploads/2020/08/płatnewydarzenianafacebookujakzorganizowac.png)
Zanim zaczniemy konfigurować płatności na Facebooku w celu utworzenia wydarznia, zobaczmy jak to wygląda od drugiej strony – klienta z poziomu desktopa.
Aby kupić bilet tradycyjnie wpadamy na wydarzenie, klikamy kup bilet i …
![jakzaaplaciczawydarzenieplatnenafacebooku](https://marketingnaluzie.pl/wp-content/uploads/2020/08/jakzaaplaciczawydarzenieplatnenafacebooku.jpg)
![jakzaplaciczawydarzenienafacebooku](https://marketingnaluzie.pl/wp-content/uploads/2020/08/jakzaplaciczawydarzenienafacebooku.jpg)
Mamy do wyboru dodać swoją kartę kredytową lub połączyć konto swoje z PayPal- tutaj pewnie też pojawi się prowizja, którą pobierze Paypal, ale o tym nie znalazłem informacji jakiej wielkości ona będzie….
Przy konfiguracji konta widać komunikat o braku prowizji za paypal.
Konfiguracja i połączenie płatności z własnym kontem.
Sama konfiguracja, jak nie macie Paypal ( i nie robicie screanów do wpisu na blogu) zajmie wam z 10 minut, warto przygotować sobie swój nr konta wraz z nr IBAN i załatwione.
![jakskonfigurowacplatnoscionlinewydarzeniefacebook](https://marketingnaluzie.pl/wp-content/uploads/2020/08/jakskonfigurowacplatnoscionlinewydarzeniefacebook.jpg)
![konfiguracjawydarzeniaplatengonafacebooku](https://marketingnaluzie.pl/wp-content/uploads/2020/08/konfiguracjawydarzeniaplatengonafacebooku.jpg)
Tworzenie płatnego wydarzenia na Facebooku.
Teraz to już z górki, tworzymy wydarzenie jak każde inne na Facebooku, jedynie pojawia nam się dodatkowa opcja wprowadzenia ceny za bilety.
Niestety cenę wybieramy w dolarach, nie wiem czemu na tym etapie tak jest, co więcej mamy z góry narzucone stawki, jakie możemy wybrać.
Jak takie wydarzenie wygląda możecie zobaczyć pod tym linkiem https://www.facebook.com/events/599778870730175/
![ustawianieplatnoscinafacebooku](https://marketingnaluzie.pl/wp-content/uploads/2020/08/ustawianieplatnoscinafacebooku.jpg)
![oplatynafacebookuzawydarzenie](https://marketingnaluzie.pl/wp-content/uploads/2020/08/oplatynafacebookuzawydarzenie.jpg)
Wydarzenie udało mi się utworzyć…nie było to trudne. Pojawiły sie dla mnie nowe możliwości czyli:
– zaplanowanie od razu transmisji na żywo, o ile tak będzie realizowane nasze wydarzenie,
– dodanie linku do miejsca, gdzie taka transmisja będzie realizowana.
Tworzyłem to wydarzenie w celu sprawdzenia możliwości promocji tego wydarzenia. Chciałem sprawdzić, co się zmieniło w menadżerze reklam i czy powstał nowy cel reklamowy, który pozwoli nam sprzedac ten event.
Zacznijmy od Promuj Post.
![promujwydarzenieplatennafacebooku](https://marketingnaluzie.pl/wp-content/uploads/2020/08/promujwydarzenieplatennafacebooku.jpg)
Tutaj nic mnie nie zaskoczyło. Celu nie ustawimy na konwersję, ale pojawiła się dla mnie opcja nowa, której nie widziałem wcześniej. Jest nią możliwość dodania do kreacji reklamowych zdjęć z darmowego banku zdjęć, który dostarcza Facebook – ale czy warto z tego korzystać, to już jest zależne od reklam, jakie chcecie tworzyć.
W menagerze reklam nie pojawił mi się nowy model rozliczeniowy typu konwersja w wydarzeniu (czy jakby to nazwać) pewnie to kwestia czasu, kiedy takie cele pojawią się, ponieważ po 14 dniach przerwy od manadżera reklam widzę że pojawiła się nowość i inaczej zaczniemy planować nasze kampanie, ale o tym innym razem.
Dla mnie to nowość. Jeżeli macie to od dawna to dajcie znać – czy jest lepiej 🙂
Miłego dnia.
![nowymanagerklamfaceboo2020](https://marketingnaluzie.pl/wp-content/uploads/2020/08/nowymanagerklamfaceboo2020.jpg)