
W zeszłym miesiącu Facebook zapowiadał, że wprowadzi płatne wydarzenia na Facebooku. Dobrą wiadomością jest to, że są one dostępne także w naszym kraju.
Polska jest jednym z 20 krajów, w których jest możliwe wystartowanie z płatnymi wydarzeniami na Facebooku. Wystarczy mieć zakwalifikowaną stronę, by móc dokończyć konfiguracje tego wydarzenia.
Co to znaczy mieć zakwalifikowaną stronę?
Aby można było tworzyć płatne wydarzenia online, strona i treści muszą być zgodne z następującymi dokumentami:
- Standardy Facebooka dotyczące monetyzacji
- Regulamin płatnych wydarzeń online
- Wytyczne sklepu App Store firmy Apple dotyczące zakupów w aplikacji
- Zasady dotyczące monetyzacji i reklam w sklepie Google Play
Ponadto strona musi być zarejestrowana w regionie, w którym dostępna jest funkcja płatnych wydarzeń online. Aby sprawdzić, czy strona kwalifikuje się do monetyzacji, wybierz kolejno Creator Studio > Monetyzacja > Problemy związane z zasadami.

Zanim zacznę o konfiguracji danego wydarzenia najpierw wspomnę o opłatach, a następnie o ciekawym zagraniu, jakie zrobił Facebook vs Apple.
Zagranie polega na jasnym komunikacie wyświetlanym przy wydarzeniach płatnych na Facebooku a mianowicie, iż 30% twoich przychodów ze sprzedaży biletów przez najbliższy rok, oprócz urzędu skarbowego, weźmie Apple.
Czyli jeżeli zrealizujesz kampanię reklamową na użytkowników IOS, teoretycznie bogatsze osoby, które mogą wziąć udział w Twoim evencie płatny na facebooku, to i tak z każdego 10 zł za bilet wpadnie Ci do kieszeni tylko 7 zł.
Facebook jasno o tym informuje, zatem rozwiązaniem może być targetowanie reklam związanych z płatnym wydarzeniem na facebooku tylko na desktopy (z Windowsem) i urządzenia z androidem.
Bo to z Androidem (Googlem) Facebook się dogadał i przez pierwszy rok nie będzie pobierał prowizji za transakcje dokonane za pomocą urządzeń z androidem i ze skonfigurowaną płatnością.

Zanim zaczniemy konfigurować płatności na Facebooku w celu utworzenia wydarznia, zobaczmy jak to wygląda od drugiej strony – klienta z poziomu desktopa.
Aby kupić bilet tradycyjnie wpadamy na wydarzenie, klikamy kup bilet i …


Mamy do wyboru dodać swoją kartę kredytową lub połączyć konto swoje z PayPal- tutaj pewnie też pojawi się prowizja, którą pobierze Paypal, ale o tym nie znalazłem informacji jakiej wielkości ona będzie….
Przy konfiguracji konta widać komunikat o braku prowizji za paypal.
Konfiguracja i połączenie płatności z własnym kontem.
Sama konfiguracja, jak nie macie Paypal ( i nie robicie screanów do wpisu na blogu) zajmie wam z 10 minut, warto przygotować sobie swój nr konta wraz z nr IBAN i załatwione.


Tworzenie płatnego wydarzenia na Facebooku.
Teraz to już z górki, tworzymy wydarzenie jak każde inne na Facebooku, jedynie pojawia nam się dodatkowa opcja wprowadzenia ceny za bilety.
Niestety cenę wybieramy w dolarach, nie wiem czemu na tym etapie tak jest, co więcej mamy z góry narzucone stawki, jakie możemy wybrać.
Jak takie wydarzenie wygląda możecie zobaczyć pod tym linkiem https://www.facebook.com/events/599778870730175/


Wydarzenie udało mi się utworzyć…nie było to trudne. Pojawiły sie dla mnie nowe możliwości czyli:
– zaplanowanie od razu transmisji na żywo, o ile tak będzie realizowane nasze wydarzenie,
– dodanie linku do miejsca, gdzie taka transmisja będzie realizowana.
Tworzyłem to wydarzenie w celu sprawdzenia możliwości promocji tego wydarzenia. Chciałem sprawdzić, co się zmieniło w menadżerze reklam i czy powstał nowy cel reklamowy, który pozwoli nam sprzedac ten event.
Zacznijmy od Promuj Post.

Tutaj nic mnie nie zaskoczyło. Celu nie ustawimy na konwersję, ale pojawiła się dla mnie opcja nowa, której nie widziałem wcześniej. Jest nią możliwość dodania do kreacji reklamowych zdjęć z darmowego banku zdjęć, który dostarcza Facebook – ale czy warto z tego korzystać, to już jest zależne od reklam, jakie chcecie tworzyć.
W menagerze reklam nie pojawił mi się nowy model rozliczeniowy typu konwersja w wydarzeniu (czy jakby to nazwać) pewnie to kwestia czasu, kiedy takie cele pojawią się, ponieważ po 14 dniach przerwy od manadżera reklam widzę że pojawiła się nowość i inaczej zaczniemy planować nasze kampanie, ale o tym innym razem.
Dla mnie to nowość. Jeżeli macie to od dawna to dajcie znać – czy jest lepiej 🙂
Miłego dnia.
