Jak skutecznie współpracować z influencerami?

Współpraca z influencerami może, być super odskocznią vs tradycyjny marketing, może mocno wpłynąć na sprzedaż, może być także przyswojonym „gwoździem do trumny” dla marki, jeżeli źle dobierzemy influ. 

Zapraszam do obejrzenia mojej rozmowy z Moniką Ćwiertnia, Head of Influencer Marketing w firmie Whitepress. 

Monika, na codzień współpracuje z wieloma influencerami oraz markami, godzi interesy dwóch stron w taki sposób, by finalnie była sytuacja win win.  I powiedzmy sobie szczerze, tylko takie podejście pozwoli na pokazanie produktów, usług danej marki w sposób autentyczny, rzetelny zgodny z filozofią marki, a przede wszystkim skuteczny.

Zanim wybierzesz odpowiedniego influencea dla swojego produktu, usługi, przeanalizuj jego kanały socialmediowe. 

Pamietaj by nie oceniać działań influencerów tylko „bo mi się podoba” , bo ma dużo subów, fanów, followersów. Kupić fanów może sobie każdy, ważniejsze jest:

– jaką ma oglądalność swoich filmów, 

– ile ma reakcji i zaangażowania pod postami, 

– jakie zasięgi mają jego posty, filmy. 

Jeżeli trudno Ci to ocenić skorzystaj z narzędzi.

Socialblade – idealne do sprawdzania Youtube, Instagram, Twitter, Titktok  i wiele innych.

Hypeauditor – idealny do Instagrama, Facebook, Tiktok.

 

Monika przygotowała dla Was specjalną check listę rzeczy, na które trzeba zwrócić uwagę przed podjęciem współpracy z influencerem. 

Co musisz zrobić, aby podjąć współprace z Influencerem?

  • Określ cel kampanii, sprzedażowa czy wizerunkowa?
  • Dopasuj do brandu Influencera- zapoznaj się, z jakimi markami pracuje, czy przypadkiem nie reklamuje konkurencji.
  • Nie sugeruj się liczbą follow, subów, a średnimi liczbami odsłon materiałów danego twórcy.
  • Zrób dobry research treści publikowanych na kanale Influencera- między innymi analiza komentarzy oraz interakcji. 
  • Poznaj zainteresowanie danego Influencera.
  • Zwróć uwagę na jakość publikowanych reklam- oświetlenie, kadr, estetyka. 
  • Kontaktuj się mailowo, nie poprzez Instagram.
  • Opisz w paru zdaniach swoją markę oraz zaproponuj niezobowiązujące przetestowanie produktów, które przykuły uwagę Influencera. 
  • Pozyskaj wyceny przestawiające różne pakiety świadczeń.
  • Wspólne ustalaj zakres działań, który będzie spójny z jego contentem.
  • Wyślij brief nie w formie opisowej, a w punktach. Nie wysyłaj briefa na ostatnia chwilą. 
  • Ustaw kod rabatowy związany z Twoją marką, aby zapadła ona podczas publikacji w pamięci odbiorców.
  • Pamiętaj, aby podać Influencerowi czas trwania jego kodu rabatowego. 
  • Wygeneruj link z UTM oraz poproś o oznaczenia w widocznym miejscu.
  • Akceptuj materiały przed ich publikacją
  • Zwróć uwagę na napisy ( na stories). Powinny być one streszczeniem tego, co mówi Influencer. 
  • Monitoruj efekty, dzięki dedykowanego linkowi z UTM oraz pamiętaj o kodzie rabatowym, który z pewnością przykuje uwagę odbiorców.
  • Możesz również skorzystać z pomocy agencji, która zrobi to za Ciebie.

Jeżeli masz ochotę porozmawiać, skontaktować się z Moniką, poniżej namiary na nią. 

Monika Ćwiertnia
Head of Influencer Marketing
tel. +48 607 078 795

Ps. 

a). Pamiętaj współprace związane z promocją alkoholu rządzą się swoimi prawami i owarunkowaniami. 

b). Warto robić promocje w okolicach 10 danego miesiąca, kiedy wszyscy są po wypłacie i jeszcze coś im w portfelu zostało, więc wtedy warto zaplanować najlepsze promocje i przynajmniej przetestować to na swoim przykładzie. 

II edycja Kursu Marketing na Facebooku dla Każdego! – już dostępna, a w niej podstawy, strategie, case study i gotowe schematy reklamowania się na Facebooku.

Mam dla Ciebie ponad 9h materiałow Video – 100% gwarancji lub zwrot pieniędzy – Dowiedz się więcej

Newsletter - tylko dobrych wiadomości