Jak osiągnąć sukces na instagramie w 2022 roku…

Sukces na Instagramie dla każdego może mieć inne znaczenie, dla jednych to sukces ich marki dla wielu budowanie marki osobistej i zmiana stylu życia, na model influencerski.

Niezależnie co jest Twoim celem, droga do niego jest dosyć podobna.

Zapraszam na rozmowę z Karoliną, mamą, instagramerką autorką konta Karola_franek

 

Niezależnie od tego, co będziesz robić, jakiej tematyki jest Twoje konto, to musi ono nieść wartość dla odbiorcy, nieść korzyści i powody, dla których ktoś ma Ciebie obserwować.

Obserwujesz, profil dla majsterkowiczów, bo jesteś majsterkowiczem i uczysz się od influencera majsterkowania…

Od innej osoby nauczysz się filmowania, a od jeszcze innej modelacji głosem.

Dlatego tak, ważne jest to, by mieć swoją specjalizację.

 

Łatwiej się obserwuje i followuje konta, po których wiemy czego się spodziewać i czekamy na kolejne wpisy.

Reasumując lekarstwem na sukces na Instagramie obecnie nie jest, oszukiwanie algorytmu instagrama.

Metodą na sukces na Instagramie jest:

– znalezienie pomysłu na siebie, specjalizacji – nie chodzi nawet o to, by szukać niszy ale pokazać siebie i budować swoją markę, jako eksperta w danej dziedzinie.

– strategia działania, komunikacji – odpowiednie dobranie narzędzi do przekazu, inaczej używaj zdjęć, rolek, stories. To wszystko może budować jeden kontakt wspólny i każde format może siebie uzupełniać nawet w ramach jednego komunikatu.

Np.

Pokazując nową stylizację można:

– rolką pokazać relację z sesji foto,

– zdjęciem pokazać efekty sesji – dzięki temu, użytkownik może na dłużej zostać, ze stylizacją i przyjrzeć się jej dokładniej.

– stories, jako element sprzedażowy – wyjątkowy widoczny tylko dla followersów – promocja, czasowa tu i teraz.

Dlaczego taka strategia publikacji? Karolina wprost zapytała swoich fanów, jaki format treści preferują i okazuje się, że w branży modowej, a zwłaszcza w jej przypadku, lepiej działają zdjęcia danej stylizacji, bo można się im przyjrzeć, zostać z nimi na dłużej, powiększyć foto, bardziej skupić się na detalach.

– systematyczność komunikacji, kilka – kilkanaście komunikatów tygodniowo (to oczywiście zależne jest od branży, ale systematyczność musi być zachowana).

– jakość, w branży modowej jakość zdjęć, skupienie się na detalach, jakość stylizacji, filmów ma ogromne zdarzenie – tu sprzedajemy marzenia, a raczej nie marzymy o brzydkich obrazkach.

I ostatnia rzecz, bycie influencerem to praca na cały etat. Jedno zdjęcie to nie jest jedno zdjęcie, ale jedno wybrane z wielu, zrealizowanych w trakcie długiej sesji zdjęciowej, przy której pracowała ekipa.

 

Jeżeli chcesz osiągnąć sukces na Instagramie to:

– wybierz to jak chcesz być postrzegany, marka, osoba, to powinno być spójne z Tobą i tym co reprezentujesz,

 

– określ grupę docelową, do której chcesz dotrzeć i zastanów się co może utrzymać ich atencję,

 

 

– zastanów się, jakie potrzeby, obawy, problemy mają Twoi odbiorcy i rozwiązuj je,

 

 

– określ strategię działania, jak i do czego chcesz użyć różnych form komunikacji, zdjęć, rolek, stories,

 

 

– nie myśl, jak oszukać instagram ale kieruj się wartością, jaką dajesz dla użytkownika,

 

 

– postaw na jakość zwłaszcza w branży, w której sprzedajesz marzenia, np w postaci pięknych wakacji, cudnego mieszkania, idealnego miejsca do spania etc.,

 

 

przygotuj strategię działania, zastanów się nad udzielaniem się w innych grupach, tworzeniem live, organizowaniem konkursów (ale nie na zdobywanie followersów), oznaczaj inne marki, influencerów zaczepiaj do rozmowy,

 

 

– podglądaj innych z rodzimego kręgu influencerów lub zagranicznych, inspiruj się nie kopiuj,

 

 

– szukaj ciekawych tematów do tworzenia analogicznie do tego co jest na czasie – uzywaj Google Trends, Answerthepublic.com, Google Ads i innych narzędzi więcej o nich – pod tym linkiem 

– zadbaj o identyfikacje wizualną marki, profilu, to powinno mieć spójną całość,

 

 

– planuj zadania, posty i czas na ich stworzenie, działania ad hoc, nie wyglądają profesjonalnie.

 

 

I w końcu daj sobie, czas na tworzenie, dobierz odpowiednią ekipę i zaplanuj budżet reklamowy. W przypadku budżetu nie skupiaj sie na kampaniach reklamowych i budowaniu na siłę, jak największej liczny followersów ale skup się na szerzeniu zasięgu swoich postów – lepsza mniejsza grupa docelowa ale aktywna, niż wielka grupa „duchów”.

Szukasz kontaktu z Karoliną, sprawdź jej profil firmowy, w którym tworzy kontent biznesowy dla marek komercyjnych i osobistych – dowiedz się więcej o skutecznej komunikacji na instagramie https://www.instagram.com/akademia_instakobiet/?hl=pl

Newsletter - tylko dobrych wiadomości