Gdy zdecydujesz się zakupić banery reklamowe staniesz przed cennikiem reklamowym, w którym pojawią się hasła takie jak CPC, CPM, Flat fee, capping, w poniższym filmie rozszyfruje Ci te skróty oraz pokażę na czym polega reklamą emitowana na odsłony.
Gdy zdecydujemy się na zakup banerów wiele modeli zakupowych do najpopularniejszych należą:
CPM – cost per mile – cena za tysiąc wyświetleń reklamy,
CPC – cost per click – cena za kliknięcie w reklamę,
CPL – cost per lead – cena za wygenerowanie leada czyli za wypełnienie formularza,
CPA – cost per action – cena za wykonanie pewnej akcji,
CPS – cost per sale – stała opłata od dokonanej sprzedaży,
Revenue share – udział w zyskach czyli procent od sprzedaży najczęściej od zysku,
Flat Fee – emisja reklamy na stałe.
Często także w cennikach znajdziecie dopłaty za:
Targetowanie po IP – czyli taregetowanie reklamy do konkretnych numerów IP z danego obszaru geograficznego np: miasta, powiatu itd.
Capping – jest to ograniczenie kontaktów z reklamą dla unikalnego użytkownika.
Dzięki raportowi przygotowanemu przez firmę Gemius, możemy sprawdzić które formaty banerów reklamowe były najpopularniejsze w danym roku, co podpowie Wam w jakim kierunku idzie rynek.
Jeżeli znajdziecie inne oznaczenia w cennikach, które Was zaciekawią dajcie znaka wyjaśnię je dla Was.
Pamiętajcie, aby wybierać modele rozliczeń w zależności od tego jakie cele ma wasza kampania reklamowa, jeżeli macie problem z tym, pomogę Wam.
Pełen raport Gemiusa można pobrać z Gemius Ad monitor q3-q4-2014
Grafika przygotowana dzięki Freepik