Zastanawiałeś się kiedyś na tym ile Facebook wie o Tobie oraz ile stron korzysta z pixela do śledzenia Twojej obecności w sieci?
Jedną z tych odpowiedzi możesz uzyskać sprawdzając na Facebooku funkcję „Aktywność poza Facebookiem”
Dowiesz się w jak wielu stronach, apkach są wpięte kody śledzące Twoje działania w sieci.
Dzięki tej wiedzy oczywiście łatwiej Facebookowi dobierać odpowiednie reklamy do Twoich zaintersowań, a skoro jesteś marketingowcem to ławiej Ci zrozumieć skąd tyle możliwości targetowania reklamy na Facebooku.
O podstawach targetowania reklamy na Facebooku zrobiłem osobny material, możesz go zobaczyć poniżej.
By spradzić swoją aktywność poza Facebookiem musisz odpalić – Ustawienia -> Twoje ustawienia ->Akrywnośc poza Facebookiem
Jaka jest puenta tego materiału?
Taka, że powinieneś mieć pixela na swojej stronie, skoro wszyscy prawie go mają (tak social proof – wiesz), a tak naprawdę to on pozwoli Ci to wiele nowym możliwości reklamowych:
– dotarcie do ludzi, którzy są na twej stronie a nie są fanami twego profilu – na www mogą trafić z innych źródeł np: przez gooogla,
– będziesz mógł tworzyć grupy look a like do tych co bywają na twojej stronie lub odwiedzają wybrane konkretne podstrony z całej witryny,
– będziesz mógł robić kampanie reklamowe i rozliczać się za efekt, np wypełnienie pola kontaktu na Twej stronie.
Oraz wiele innych, jeżeli chciałbyś bym nagrał materiał pikselu konwersji Facebooka, zostaw komentarz a taki materiał pojawi się.