Dynamiczny materiał reklamowy to nie to samo co dynamiczne reklamy ale i tak mogą mocno usprawnić twoje działania reklamowe na Facebooku.
Dynamiczny materiał reklamowy to jedna reklama, w której możesz umieścić:
- 10 różnych obrazków lub filmów (nie można mieszać filmów i obrazków w jednej reklamie)
- 5 różnych tekstów,
- 5 różnych nagłówków,
- 5 różnych przycisków CTA (tak wiem na stronie Facebooka, napisano że 1 ale w rzeczywistości można sprawdzić 5 różnych CTA)
- 5 opisów linku w aktualnościach
- 1 docelowy url.
Ustawiasz jedną reklamę, w której to Facebook sam będzie miksował twoje tytuły z różnymi obrazkami vs inne opisy tekstów etc.
Dzięki czemu sprawdzisz które części twej reklamy są najefektywniejsze.
Zaczynając od początku : Dynamiczne materiały reklamowe możesz tworzyć dla celów, Ruch, Konwersja, Instalacja aplikacji.
Droga do stworzenia dynamicznego materiału reklamowego na Facebooku, jest trochę pokrętna, ponieważ nie można odpalić tego materiału prosto z menadżera reklam, trzeba najpierw uruchomić proces tworzenia reklamy np w menadżerze reklam ale wówczas trzeba przełączyć się do „szybkiego kreatora reklam”.
Następnie zapisać daną kampanię jako wersję roboczą.
Kolejnym etapem jest odnalezienie nasze wersji roboczej kampanii reklamowej a następnie wejście w jej edycję i kliknięcie w zestaw reklamowy.
Wówczas pojawia nam się znany już panel do tworzenia reklam oraz jedna nowość „Check Box”, który należy odhaczyć by móc tworzyć dynamiczny materiał reklamowy na facebooku.
Dalsze działania są dosyć proste i przypominają tworzenie już zwykłej reklamy na Facebooku, jedyna różnica to fakt, iż możemy dodać znacznie więcej zdjęć filmów etc.
Raport z dynamicznego materiału reklamowego na Facebooku.
Sam raport trochę mnie zawiódł byłem pewien, że wypluje mi najlepszy zestaw gotowy, składający się z najlepszego tytułu, obrazu, tekstu etc.
Jednak na chwile obecną jest inaczej, obecnie możesz sprawdzić tylko, które z tych części twojego zestawu są najlepsze.
Facebook pokaże Ci ile miały klików, ile kasy wydały etc.
Tylko, że gotową reklamę z tego wszystkiego będziesz musiał sam stworzyć (mam nadzieje, że to się zmieni) a jak wiemy to nie jest łatwe, bo nie zawsze super tytuł będzie tak samo dobrze konwertował z super zdjęciem, to całość musi współgrać.
Podsumowanie
Czy warto obecnie zająć się tą formą reklamy na Facebooku? (mimo słabego raportu końcowego)
Moim zdaniem tak, możesz testować np różne tytuły przy zachowaniu reszty składowych.
Co więcej, często się zdarza, że nie możemy się zdecydować, które teksty, obrazy, opisy chcemy użyć do jednego produktu, usługi.
Dynamiczny materiał reklamowy będzie wówczas dla Ciebie idealnym rozwiązaniem, bo skróci mocno proces tworzenia.
Pozdrawiam i mam nadzieje, że materiał Ci się spodobał.
Wszelkie uwagi i komentarze, mile widziane:)