Dlaczego warto wykonać audyt strony internetowej?

strony interntowe

Żyjemy w czasach, gdy strona internetowa stanowi ważną wizytówkę firmy i ma znaczący wpływ na osiągane przez nią zyski. To właśnie dlatego tak dużym zainteresowaniem cieszy się optymalizacja stron www. Wszelkie związane z tym działania powinien jednak poprzedzić profesjonalny audyt.Audyt strony internetowej to analiza wydajności i użyteczności witryny, której celem jest odnalezienie ewentualnych błędów, a tym samym wskazanie sposobów na poprawę optymalizacji.

Z analizy wydajności, możemy się dowiedzieć, czy strony internetowe a raczej ich „konstrukcja” nie obciąża zbyt mocno serwera, np. wysłać zbyt duża liczbę zapytań do bazy danych a także, czy nie obciąża zbytnio przeglądarki internetowej w komputerze, czy smartfonie.

Ważne wnioski mogą się też nasunąć po analizie tzw. usability, która pozwoli spojrzeć na stronę oczyma użytkownika, który jest na niej pierwszy raz. Dowiemy się wtedy, czy po witrynie można się łatwo poruszać, czy nawigacja jest intuicyjna

Zobacz ciekawe i darmowe narzędzie do optymalizacji strony Hotjar.

Takie badanie wskazuję mocne i słabe strony witryny, a tym samym pozwala na podjęcie działań ukierunkowanych na dostosowanie witryny zarówno do potrzeb użytkowników, jak i do zasad obowiązujących przy pozycjonowaniu.

Jedną z najważniejszych zalet audytu jest wzrost bezpieczeństwa, ze względu na możliwość zabezpieczenia witryny przed atakami podejmowanymi przez hakerów.
Próby włamań na stronę są coraz częstszym zjawiskiem, szczególnie do stron opartych na popularnych CMS’ach tj. WordPress czy Drupal. Warto ocenić, czy strona jest wystarczająca zabezpieczona, oraz co ważniejsze ułożyć plan postępowania, gdy już ktoś się na stronę włamie.

Podczas audytu sprawdzana jest także czytelność struktury, co pozwala na podjęcie działań, które zapewnią łatwy dostęp do informacji użytkownikom sieci i wyszukiwarkom. Istotne znaczenie ma także analiza kodu źródłowego, której celem jest umożliwienie łatwego korzystania z witryny na każdym urządzeniu i we wszystkich przeglądarkach, zamiatarka.

Audyt witryny to pierwszy krok na drodze budowy dobrej strony internetowej, która umożliwi przyciągnięcie szerokiego grona klientów, a tym samym zwiększenie osiąganych zysków.

II edycja Kursu Marketing na Facebooku dla Każdego! – już dostępna, a w niej podstawy, strategie, case study i gotowe schematy reklamowania się na Facebooku.

Mam dla Ciebie ponad 9h materiałow Video – 100% gwarancji lub zwrot pieniędzy – Dowiedz się więcej

Newsletter - tylko dobrych wiadomości