Dla restauracji – porady na komunikację oraz jak ustawić reklamę krok po kroku.

Jeżeli prowadzisz gastronomię i szukasz pomysłu na komunikację w tym okresie zmiany sprzedaży tylko na proces obsługi z dowozem, to mam dla Ciebie kilka pomysłów, które mogą pomóc w Twoim biznesie.

Zacznijmy od tego, że pierwsze co musisz zrobić to poinformować swoich klientów, że działasz dowozisz towar:

  • ustaw stories,
  • wstaw post i przypnij go na samej górze,
  • zrób live (one mają zawsze większe zasięgi)

Zastanów się nad zmianą menu lub tak się stwórz by było dostosowane do większych zamówień pod całe rodziny.

Gdy dopracujesz nowe menu i określisz warunki dostawy, zasię etc, czas to ogłosić światu.

Za darmo oczywiście możesz to zrobić wchodząc na różne grupy związane z Twoim miastem, grupy typu kupię sprzedam etc.

Pamiętaj by ogłoszenie w grupach było jeżeli jest to wymagane poproś o to admina, nie wbijaj się z partyzanta i na siłę to czasem może spowodować dostanie bana na grupie.

Możesz ogłosić się nawet na Marketplace (na Facebooku).

Gdy przyjdzie czas na promocję na Facebooku, a to jest nieuniknione bo zasięgi postów na FB są mega niskie, przejdź do managera reklam (promuj post – ta opcja ma zbyt mało możliwości reklamowych).

W tak krótkim okresie, musisz zdecydować czy będziesz zbierać zamówienia messengerem czy przez telefon, zatem musisz określić pierw cel reklamowy czy ruch, czy zasięg ewentualnie wiadomość (w messengerze)

W pierwszej kolejności zrobiłbym reklamę skierowaną do fanów swojej strony w celu poinformowania ich o tym że działasz.

Druga opcja to mogą być np.: znajomi fanów osób, które lubią Twojego fanpaga.

Za każdym razem pamiętaj by ograniczyć zasięg reklamy do terenu na jakim funkcjonujesz:

1. Ustaw by reklama dostarczana była tylko do mieszkańców danego terenu.

2. Wybierz czy targetujesz na dane miasto, czy na wybrany adres i ustaw odpowiednie zasięgi reklamy minimum 1 km max – sam decydujesz w jakim promieniu dowozisz towar

3. Wybierz język polski.

4. Ustaw automatyczne umiejscowienie.

Ja ustawił bym opcję rozliczania za wiadomość wówczas gdy docieram do swoich fanów, w momencie dotarcia do osób spoza grona moich fanów, wówczas wybrałbym cele reklamowy zasięg.

To Ty musisz testować różne rozwiązania i sprawdzić co 2-3 dni, czy to działa czy nie.

Najważniejsze będzie jednak dopracowanie komunikatu reklamowego.

Zastanów się, jaką reklamę byś chciał widzieć w tym czasie?

  • realne zdjęcia ludzi w kuchni,
  • realne zdjęcia posiłków,
  • realne video pokazujące jak pracujecie, jak dbacie o higienę,
  • foty pokazujące, co dziś będzie w menu,
  • foty czy video pokazujące, jak dużo macie zamówień, social proof skoro inni zamawiają to ja też mogę,
  • promocje na rodzinne zamówienia,
  • abonamenty na zamówienia tygodniowe,
  • specjalne oferty dla seniorów,
  • specjalne oferty śniadanie, obiad, kolacja

Szczegóły promocji i pomysły na akcję PR masz w filmie od minuty 16:54 sekundy.

Jeżeli masz więcej pytań zostaw komentarz.

Mam nadzieje, że pomogłem choć trochę.

II edycja Kursu Marketing na Facebooku dla Każdego! – już dostępna, a w niej podstawy, strategie, case study i gotowe schematy reklamowania się na Facebooku.

Mam dla Ciebie ponad 9h materiałow Video – 100% gwarancji lub zwrot pieniędzy – Dowiedz się więcej

Newsletter - tylko dobrych wiadomości