Reklamy na Facebooku nie są niczym nowym. Pytanie brzmi raczej, dlaczego widzę taką, a nie inną reklamę oraz skąd Facebook wie, jakie są moje zainteresowania?
Skąd Facebook lub reklamodawcy wiedzą, jakie są Twoje zainteresowania i serwują Ci akurat reklamy pustaków, czy składów budowlanych, kiedy Ty budujesz dom, mimo że nie byłeś na stronie żadnego sklepu budowlanego?
Sprawa do sprawdzenia jest dosyć prosta. Wystarczy, że przy następnym razie, kiedy zobaczysz reklamę klikniesz w jej prawy górny róg.
Klikając w to miejsce od razu dowiesz się, dlaczego taka, a nie inna reklama jest Ci serwowana.
Co najważniejsze, teraz już możesz dotrzeć do miejsca, w którym zobaczysz, jakie według Facebooka są Twoje zainteresowania i preferencje.
Teraz otwiera Ci się pole do popisu i możesz sam zobaczyć, na ile dobrze zdiagnozował Twoje zainteresowania Facebook.
Jak widzicie nie wszystkie powiązania są całkiem sensowne (lub jestem naprawdę pokręconym człowiekiem). Mam wrażenie, że część tych zainteresowań jest dopisywana na siłę i zbyt pochopnie tylko po to, by mieć bogatą listę odbiorców danej kategorii lub zainteresowania.
Co ciekawe, po kliknięciu w nóż Facebook dalej podpowiada, co mogę do tego zainteresowania dodać.
A co za tym idzie… od razu nasuwa się pytanie, jak targetować reklamy na Facebooku, skoro przypisanie nie jest tak dokładne, jak zakładaliśmy?
Moim zdaniem targetujmy tak, jak robiliśmy to do tej pory, ale jednocześnie bardziej przyglądajmy się wynikom. Testujmy więcej grup docelowych, no i stosujmy więcej wykluczeń i powiązań, dzięki czemu dostaniemy bardziej sprecyzowaną grupę docelową.
Nie zawężajmy się tylko do jednego zainteresowania, ale dodawajmy kolejne, które Waszym zdaniem są powiązane. Dzięki temu bardziej sprecyzujemy grupę docelową i zminimalizujemy błędy.
Oczywiście możemy wyłączyć wszystkie zapisane przez Facebooka nasze zachowania, ale to nie spowoduje, że przestaniemy dostawać reklamy.
Dalej będziemy je dostawać, tylko będą one mniej przewidywalne i łysy może dostać reklamę szamponu do włosów itd.
Skoro musimy z nimi żyć warto sprawić, by choć trochę się nam one przydały.
Jeżeli nie chcemy, by nasi znajomi widzieli, w jakie reklamy klikamy.
Musimy odpalić na Facebooku, Ustawienia>Reklama i tam możemy zarządzać tym, co widzą inni.
Jeżeli chcesz od razu dostać się do zarządzania swoimi preferencjami reklamowymi, kliknij https://www.facebook.com/ads/preferences/edit/
Więcej o tym, jak Facebook dostarcza nam reklamy znajdziesz na stronie pomocy Facebooka lub klikając tu.
Na koniec taka rada. Jeśli polubiłeś już za dużo stron i zaczynasz dostawać zbyt dużo wieści poukładaj swoje preferencje aktualności na Facebooku, możesz tam wyselekcjonować osoby fanpagi, z których chcesz dostawać informacje, jako pierwsze itd itp.
Foto od Pixabay
Zapraszam do oceniania i komentowania.
Jeżeli spodobał Ci się ten artykuł zostaw komentarz lub ocenę, a nawet udostępnij go innym.