Ciekawe posty na Facebooku, to znaczy jakie?
Najpierw powinniśmy odpowiedzieć sobie na pytanie, po co robimy dany post, jaki cel ma on nam przynieść:
– czy jest to pierwszy element lejka sprzedażowego – poznanie marki z publicznością,
– czy jest to post sprzedażowy i ma przynieść konwersję,
– czy może jego celem jest przekierowania ruchu na stronę www
– lub inny wybrany cal, WAŻNE byśmy wiedzieli, po co taki post robimy.
Ciekawy, fajny, zabawny, interesujący – nie tym powinniśmy się kierować, każdy wpis na blogu, post w social mediach powinien być elementem naszej strategii i realizować nam nasze cele.
Skąd brać pomysły na posty, czym się kierować intuicją, twardymi danymi?
1. Odpowiadam na potrzeby klientów obecnych lub przyszłych.
Najważniejsze jest, by zaciekawiło naszych klientów i potencjalnych klientów to co chcemy im przekazać. Dzięki temu mamy szansę na zrealizowanie naszych celów, no i algorytm to polubi.
Dlatego najważniejsze jest rozmawianie z:
– klientami – o ich potrzebach, problemach i na bazie tego tworzenie treści,
– handlowcami, doradcami – tymi, którzy są najbliżej klienta, rozmowa o tym, jakie problemy mają klienci (każdy inaczej na to patrzy) a czasem rozmowa, o tym co i jak udało handlowcowi się zdobyć klienta, to może być pomysł na dobry materiał.
Dodatkowo możesz:
– rozwijanie problemów, obiekcji, zastrzeżeń klientów,
– testy produktów, te poważne lub te na luzie – nietypowe zastosowanie naszych produktów,
– pokazać z jakimi problemami się spotkałeś tworząc dany produkt, lub jakie problemy napotkałeś realizując daną usługę i jak z nich wybrnąłeś – to pokazuje – że jesteś fachowcem!
– kształtowanie potrzeb klientów i odpowiedź na potrzeby klientów przez pryzmat pokazania korzyści z zakupu naszych produktów, usług.
– case study z wykonanych usług, realizacji,
– pokazać pracowników i tym czym się zajmują w firmie, lub jakie mają pasje – to skraca dystans i pokazuje ludzką stronę firmy,
– back stage – pokazać jak to wygląda po drugiej stronie i dlaczego pewne rzeczy, usługi są drogie lub trudne w wykonaniu,
– wydarzenia z firmy, targi, rocznice,
– CSR – czyli jak działasz dla dobra społeczeństwa,
– zadawać pytania do fanów to może dać CI wiele pomysłów na posty
Słuchanie klientów i rozwiązywanie ich problemów może stać się źródłem twoich najwartościowszych i najbardziej kalorycznych postów.
2. Pomysły oparte o narzędzia.
A) Kalendarz
Kalendarz możemy podzielić na:
– ten realny, wydarzenia z życia firmy, święta etc,
– Kalendarz dziwnych, śmiesznych świąt – to zawsze okazja do zaplanowanego „real time marketingu”.
Weźmy ten, chociażby dostępny ze strony kalbi.pl
To czy dane dziwne święto się sprawdzi, jako fun post na Twoim fanpagu i dla Twojej społeczności to już trzeba dopasować właśnie rodzaj kontentu do grupy docelowej.
Ja jestem za tym by Facebook częściej bawił niż męczył daną grupę fanów non stop wiedzą itd. Treść zawsze powinna być wyważona ale jestem przekonany, że raczej nikt nie wchodzi na Facebooka z myślą, teraz mam chwilę to się czegoś super nowego z Facebooka nauczę.
Sprawdźmy i testujmy.
B) Sprawdź czego ludzie szukają…
To proste, wystarczy, że odpalasz googla wpisujesz frazę i już masz kilka pomysłów na post.
Przyjmijmy, że masz profil, który sprzedaje odzież.
I już możesz pisać o trendach w ubiorze na wesele w 2022 roku, co można czego kategorycznie nie ubierać na wesele, czy bez garnituru można iść na wesele itd itp
C) Answerthepublic.com
To kopalnia pomysłów i można z niej korzystać za darmo, co prawda darmowe korzystanie jest dozwolone raz dziennie, ale jak zmienisz przeglądarkę to możesz i drugi raz.
Wpisując konkretną frazę i wybierając kraj i język polski.
Dostaniecie konkretne
A. Propozycje co do tekstów.
B. Propozycje
C. Porównania.
D) Sprawdzanie konkurencji.
Zacznijmy od czytania branżowych serwisów, sprawdzanie o czym tam jest obecnie napisane, i które artykuły są promowane.
To nie jest typowe sprawdzanie konkurencji ale jeżeli dany temat jest teraz grzany na portalu branżowym, może warto się do tego odnieść.
Sprawdzanie konkurencji na Facebooku:
a) zacznijmy od tego co daje nam Business Manager.
B) Reklamy – możesz na Facebooku na spokojnie podglądać reklamy, jakie są realizowane przez konkurencje wystarczy odpalić Bibliotekę reklam i wybrać odpowiedni profil.
Możesz także przeglądając odpowiedni profil kliknąć-Wyświetl Transpartność strony i także dojdziesz do aktualnie promowanych reklam
PAMIĘTAJ
Inspirujemy się, robimy to lepiej, ale nie kopiujemy 1 do jednego.
Mam dla Ciebie specjalną ofertę na mój Kurs marketingu on line, ponad 14 godzin video plus dodatkowe rabaty, które sprawią, że ten kurs będzie praktycznie dla Ciebie za darmo.