8 kwietnia uległa zmianie polityka Facebooka w zakresie reklamy natywnej.
Kto i dlaczego zmienił zdanie, teorii może być wiele prawda jest taka, że tradycyjna reklama przestała być modna w sieci króluje dobrej jakości content, a co za tym idzie przydała by się dobrej jakości promocja tego contentu.
Tradycyjne reklamy na Facebooku i tak są relatywnie tanie w zależności od zdolności i nośności przekazu reklamowego można kupić je dosłownie za grosze i to w bardzo precyzyjnie dobranej grupie docelowej. Jednak wydawcy i marketerzy chcąc czegoś więcej przekonali Marka Zuckerberga i jego ekipę, iż nadszedł czas zmian.
Natywna reklama będzie stosowana zarówno w zwykłych postach jak i reklamach wideo, relacjach live, instant articles, zdjęciach
Taka sytuacje sprawi nam znacznie większe problemy w rozróżnieniu, które posty zwłaszcza influenserów, celebrytów są prawdziwe a które sponsorowane, jedyną pomocą będzie obostrzenie nałożone na tego typu reklamy.
Każda taka reklama musi być posiadać tag oznaczający sponsora, którego produkt jest lokowany w poście.
Dodatkowo wszystkie takie reklamy będą przed emisją weryfikowane przez ekipę Facebooka.
Więcej na Media Facebook branded content policy.
Zapraszam do komentowania i oceniania.
Jeżeli spodobał Ci się post, zostaw ocenę, daj like, udostępnij innym lub napisz jakie inne tematy z reklamy interesują Ciebie najbardziej.