#3 Podglądanie, jako inspiracja a nie kopiowanie

Podglądanie nie jest takie złe. Każdy z nas chce zobaczyć lub chciałby zobaczyć, jakie reklamy emituje konkurencja i nic w tym dziwnego.

Zwłaszcza jeżeli chcemy porównać siebie do tych większych z rozbudowanymi działami marketingu.

Warto tylko zwrócić uwagę na to by:

  • nie kopiować reklam – bo wtedy internauta nie odróżni reklam Twoich od innych i możesz mieć wiele missklików no i to po prostu jest lipa,
  • inspirować się, ale nie załamywać, że komuś tak idzie, ma tak dużo reklam itd itp, mierz siły na zamiary, możliwości, umiejętności i budżet!

Inspiruj się, sprawdzaj, jak działają inni i rób swoje a przede wszystkim testuj różne rozwiązania na własnym przykładzie. 

 

  1. Odpalamy stronę, która nas interesuje i wchodzimy w transparentność strony lub odpalamy biliotekę reklam i tam szukamy https://www.facebook.com/ads/library

2. Wybieramy biblioteka reklam

3. Widzimy wszystkie emitowane reklamy

4. Widzimy miejsca emisji reklam, czy jest emitowana na Instagramie, Facebooku, Audience, Messenger oraz czy kampania jest aktywna. 

Bonus

Jeżeli firma lub partia polityczna, polityk emituje reklamy społeczne, widzimy od razu ile wydał na to kasy. 

Mam dla Ciebie specjalną ofertę na mój Kurs marketingu on line, ponad 11 godzin video plus dodatkowe rabaty, które sprawią, że ten kurs będzie praktycznie dla Ciebie za darmo.

Newsletter - tylko dobrych wiadomości