Podstawowe możliwości reklamowe w internecie SEO, SEM social media, to nie wszystko. Sprawdź inne rozwiązania.
Jeszcze kilka lat temu na hasło reklama w internecie każdy miał na myśli banery reklamowe, teraz pewnie więcej osób skojarzy Google, Facebook, Youtube (inne social media).
Możliwości reklamowych jest znacznie więcej, mamy do wybory chociażby:
- reklama video – pod różnymi postaciami, od filmów sponsorowanych przez konkretne spoty reklamowe,
- SEO,SEM – czyli zaistnienie w wyszukiwarce Google, w postaci pozycjonowania naturalnego lub linków sponsorowanych,
- display – banery reklamowe od wyskakujących okienek przez spokojniejsze formy reklamowe,
- artykuły sponsorowane – dawniej kilka słów o firmie, produkcie, usłudze teraz zmienia się w całą akcję zwaną Content Marketingiem,
- linki sponsorowane – zwykłe linki reklamujące firmę, produkt, usługę zamieszczane na serwisach, portalach internetowych,
- captcha reklamowa – ciekawe rozwiązanie zamieniające zabezpieczenie antyspamowe w angażującą formę reklamową,
- branding, sponsoring – objęcie patronatem serwisów lub akcji organizowanych przez dany portal.
- akcje nie standardowe – tutaj temat rzeka, to mogą być testy, konkursy, serwisy, gry reklamowe etc,
- mailing – kampanie reklamowe emitowane dzięki poczcie elektronicznej.
Osobnym rozdziałem w tej kwestii jest reklama w social media, która zostanie szerzej omówiona w kolejnych artykułach.
Przy okazji warto wspomnieć o tym, czym jest IAB, jakie ma znaczenie dla naszego rynku reklamy internetowej oraz o raporcie Ad Ex za pierwszy kwartał 2015 przygotowanym dla zlecenie IAB. Jest to raport, który pokazuje podział pieniędzy, jaki został zagospodarowany przez wiodące podmioty zajmujące się reklamą internetową.
Grafika przygotowana dzięki Freepik