Mailing wysyłany z Twojego konta na Facebooku i za pośrednictwem Facebooka? to może być możliwe i dostępne dla każdego.
Część osób zauważyła na swoich kontach możliwość nowość w postaci możliwości wysyłania mailingów bezpośrednio z poziomu Facebooka, wchodzimy na naszą stronę wiadomości i w lewej kolumnie mogło nam się to pojawić, choć testy robione są obecnie w Australii, Szkocji i USA.
Pierwsza rzecz, jaką pomyślałem to idealne rozwiązanie będzie można męczyć naszych fanów nie tylko reklamami ale i mailingami 🙂
Jednak diabeł, tkwi w szczegółach, co prawda jest to tylko test, który jest dedykowany małym i średnim firmą w celu pomocy im w zarządzaniu i komunikacją z klientami, ale mam nadzieje, że w przyszłości ta opcja z wysyłaniem maili do swych fanów będzie także dostępna (choć to kwestia zgód RODO).
Co zatem będzie można za pomocą mailngów wykonać?
Trzeba będzie najpierw potwierdzić swój firmowy adres mailowy a następnie ręcznie dodać adresy mailowe, na które ma być realizowany mailing. Nasze maile będą wychodzić ze specjalnego adresu mailowego stworzonego z naszej nazwy strony oraz dodatkowego członu przypisanego do naszego konta biznesowego „business.mailbyfb.com”.
Czy to może wpłynąć na open rate mailingów, trudno powiedzieć ale wiadomo, że maile od sprawdzonych adresów otwieramy z większą chęcią.
Oczywiście to my potwierdzamy Facebookowi, że pozyskane adresy mailowe są zgodne z RODO i mamy prawo do nich realizować mailing.
Gdy dodamy nasze maile do bazy, będziemy mogli zrealizować nasz mailing uzupełniając o kolejne jego elementy:
Czy jest się zatem czym cieszyć?
Moim zdaniem, tak.
To będzię kolejna lekcja dla sektora MŚP, jak korzystac z różnych narzędzi marketingowych, dla Facebooka, bedzie to kolejne przywiązanie użytkownika do korzytania z FB, bo tam jest wszystko.
A gdy to rozwinie się w narzędzie kontaktu z fanami (bo zasięgi spadną jeszcze bardziej) za dodatkowa opłatą to już sami wiecie, że FB postara się tą funkcjnalność jeszcze bardziej rozwinąć by móc jeszcze lepiej mierzyć konwersję przy użycziu różnych metod komunikacji z użytkownikiem .
Źródło Adweek, SocialmediaToday