Zacznijmy od definicji czym jest Facebook Audience Network?
Audience Network umożliwia reklamodawcom rozszerzenie kampanii na Facebooku i Instagramie na inne miejsca w Internecie – tysiące wysokiej jakości aplikacji.
Ludzie spędzają mnóstwo czasu na Facebooku i Instagramie. Jednocześnie poświęcają czas także na inne aplikacje. Audience Network pomaga reklamodawcom docierać do większej liczby osób, które są dla nich ważne, w innych miejscach, w których te osoby spędzają czas. (Źródło: Facebook)
Czyli w skrócie jest to sieć reklamowa Facebooka, czyli strony aplikacje, które w zamian za to że pozwalają na emisję reklam Facebooka dostają od niego odpowiedni procent od przychodu, jaki Facebook uzyskał od reklamodawcy za to że ten zdecydował się emitować reklamę w sieci Audience Network.
Ile zarobisz kasy? no tyle ile odsłon reklamowych wyemituje u Ciebie Facebook.
Jakie są miejsca reklamowe w sieci Facebook Audience Network:
Obecnie pojawiła nam się nowa zakładka w managerze reklam, pod tytułem Bezpieczeństwo marki.
I tam ukryte jest kilka ciekawych rozwiązań, które moga nas zaintersować.
Gdy odpalisz „Bezpieczeństwo marki” możesz przypisać do każdego konta reklamowe odpwiednie zasady emisji reklam, powiązanych z tym kontem.
To wszystko robisz wtedy kiedy, nie chcesz kożystać z opcji standardowych i chcesz te zasady mieć przypisane do konta, przez co nie będziesz musiał tego za każdym razem robić przy ustawianiu reklam, korzystających z targetowania reklamy na Facebook Audience, in stream video, materiały ekspresowe lub wykluczyć swoje reklamy z transmisji na żywo
Jeżeli masz gotową listę miejsc, w których nie chcesz by pojawiały się Twoje reklamy to możesz ją zaimportować i masz pewność, że Twoja Marka, twoje reklamy nie pojawią się w tych miejscach.
To jest tez pierwsze miejsce, w którym możesz pobrać listę apek, stron, video wydawców, którzy udostępniają swoje miejsce na reklamę od Facebooka, na przykład lista miejsce w sieci Facebook Audience Network liczy na dziś 74947 pozycji, podobna jest tez liczba miejsc video, czyli filmów załadowanych do Facebooka, na których można emitować reklamy.
Kolejnym miejscem, z którego możesz pobrać listę wydawców jest odklikanie w lewym menu „Lista wydawców” i możliwość jej pobrania.
Jedną z ciekawszych rzeczyy, jest też możliwość pobrania tego gdzie nasze reklamy już zostały wyemitowane.
Oczywiście jest to działanie „post factum” no ale przeglądając takie raporty można zawsze wyciągnąć wnioski, czy aby nie jest to czas by bardziej przyjrzeć się działania Facebook Audience czy tez innym siecią afiliacyjnym, w których się reklamujemy.
Co zobaczysz, dokładnie w raporcie?
Będziesz widział, na jakich np materiałach ekspresowych była twoja reklama oraz ile zanotowała tam wyświetleń, np:
http://www.facebook.com/1659456744290639,Genialne,7
Oznacza to, że na artykule expresowym na blogu Genialnie reklama emitowana była 7 razy (według szacunku)
Śledzenie użytkownika w procesie zakupowym to jedno, a dbanie o skuteczność naszych kampanii reklamowych oraz to w jakich miejscu pojawia się nasza marka to drugie, wyobraźcie sobie reklamę pieluch na serwisie np Chamsko.pl, przy memach o pedofilach – wiem poszło za ostro.
No ale o tym gdzie Wasze reklamy się emitują to Wy decydujecie.
Miłego dnia.