Jeżeli prowadzisz gastronomię i szukasz pomysłu na komunikację w tym okresie zmiany sprzedaży tylko na proces obsługi z dowozem, to mam dla Ciebie kilka pomysłów, które mogą pomóc w Twoim biznesie.
Zacznijmy od tego, że pierwsze co musisz zrobić to poinformować swoich klientów, że działasz dowozisz towar:
- ustaw stories,
- wstaw post i przypnij go na samej górze,
- zrób live (one mają zawsze większe zasięgi)
Zastanów się nad zmianą menu lub tak się stwórz by było dostosowane do większych zamówień pod całe rodziny.
Gdy dopracujesz nowe menu i określisz warunki dostawy, zasię etc, czas to ogłosić światu.
Za darmo oczywiście możesz to zrobić wchodząc na różne grupy związane z Twoim miastem, grupy typu kupię sprzedam etc.
Pamiętaj by ogłoszenie w grupach było jeżeli jest to wymagane poproś o to admina, nie wbijaj się z partyzanta i na siłę to czasem może spowodować dostanie bana na grupie.
Możesz ogłosić się nawet na Marketplace (na Facebooku).
Gdy przyjdzie czas na promocję na Facebooku, a to jest nieuniknione bo zasięgi postów na FB są mega niskie, przejdź do managera reklam (promuj post – ta opcja ma zbyt mało możliwości reklamowych).
W tak krótkim okresie, musisz zdecydować czy będziesz zbierać zamówienia messengerem czy przez telefon, zatem musisz określić pierw cel reklamowy czy ruch, czy zasięg ewentualnie wiadomość (w messengerze)
W pierwszej kolejności zrobiłbym reklamę skierowaną do fanów swojej strony w celu poinformowania ich o tym że działasz.
Druga opcja to mogą być np.: znajomi fanów osób, które lubią Twojego fanpaga.
Za każdym razem pamiętaj by ograniczyć zasięg reklamy do terenu na jakim funkcjonujesz:
1. Ustaw by reklama dostarczana była tylko do mieszkańców danego terenu.
2. Wybierz czy targetujesz na dane miasto, czy na wybrany adres i ustaw odpowiednie zasięgi reklamy minimum 1 km max – sam decydujesz w jakim promieniu dowozisz towar
3. Wybierz język polski.
4. Ustaw automatyczne umiejscowienie.
Ja ustawił bym opcję rozliczania za wiadomość wówczas gdy docieram do swoich fanów, w momencie dotarcia do osób spoza grona moich fanów, wówczas wybrałbym cele reklamowy zasięg.
To Ty musisz testować różne rozwiązania i sprawdzić co 2-3 dni, czy to działa czy nie.
Najważniejsze będzie jednak dopracowanie komunikatu reklamowego.
Zastanów się, jaką reklamę byś chciał widzieć w tym czasie?
- realne zdjęcia ludzi w kuchni,
- realne zdjęcia posiłków,
- realne video pokazujące jak pracujecie, jak dbacie o higienę,
- foty pokazujące, co dziś będzie w menu,
- foty czy video pokazujące, jak dużo macie zamówień, social proof skoro inni zamawiają to ja też mogę,
- promocje na rodzinne zamówienia,
- abonamenty na zamówienia tygodniowe,
- specjalne oferty dla seniorów,
- specjalne oferty śniadanie, obiad, kolacja
Szczegóły promocji i pomysły na akcję PR masz w filmie od minuty 16:54 sekundy.
Jeżeli masz więcej pytań zostaw komentarz.
Mam nadzieje, że pomogłem choć trochę.