To nie jest wpis po to,by pastwić się nad błędem osoby zarządzającej fanpagiem Willi Karpatii (obecnie usunięty z Facebooka), ale raczej rada dla Was, czego nie robić, by mieć święty spokój.
To czego nie robić, by awantury nie zrobić.
Moim zdaniem, najważniejszą rzeczą jest – spokój i reagowanie na chłodno.
Największy błąd to reakcja na szybko i wdawanie się w personalne wycieczki w stosunku do osoby, która miała prawo być niezadowolona z naszych usług.
WIlla Karpatia poszła mocno personalnie wyciągając prywatne historie danej osoby z jej kont w social media.
Źródło Wykop.pl
Kolejnym złym krokiem było straszenie policją admina wykopu, by usunął dany post.
źródło Wykop.pl
To tylko nakręciło tak mocną spiralę, że trudno szukać pozytywnej opini o tej firmie w internecie.
Co można zrobić i jak odpowiadać na negatywne opinie w internecie?
- Przeczekać, ochłonąć i dopiero odpowiedzieć.
- Odpowiedz publicznie ale szczegóły spróbuj przenieść do wiadomości prywatnych by tam załatwić sprawę.
- Przygotować się na kilka wariantów odpowiedzi i możliwych rozwojów wydarzeń- mieć plan działama.
- Odpowiadać merytorycznie, a nie emocjonalnie, skup się na faktach, na problemie – być może faktycznie coś wyszło nie tak.
- Przeprosić – nawet, gdy to nie była nasza wina to lepiej schować dumę i przeprosić niż rozpętywać burzę,
- Dać do wglądu osobom trzecim swoją odpowiedź, ponieważ zawsze mogą coś doradzić i spojrzeć na to chłodnym okiem.
- Zostawić, gdyż nie jesteśmy w stanie mieć 100 % zadowolonych klientów- zdecydowanie odradzam kasowanie.
- Dać możliwość, by to nasi fani odpowiedzieli za nas i wzięli nas w obronę.
- Zadość uczynić – tu trzeba uważać i robić to z umiarem jest wiele przypadków, gdzie zdarzają się internetowy wyłudzacze, którzy ciągle będą szukać błędów i starać się pobierać od nas drobne lub kosztowniejsze prezenty.
Przykład merytorycznej i rzeczowej odpowiedzi na całą sytuację padł od właścicielki trochę późno, bo odratowanie zepsutej sytuacji w internecie, na tak wielu portalach rezerwacyjnych może potrwać bardzo długo.
Warto jednak podkreślić i pokazać wypowiedź Willi Karpatii, bo tak należy reagować.
Życzę im, jak i Wam, jak najmniej takich sytuacji i lepiej uczyć się na czyichś błędach, niż na swoich.
Ps. Z informacji jakie dostałem na kanale na Youtube, wyszło, że to nie koniec akcji, gdyż „Podsłuchana” wypowiedź „Właścicielki” sugeruje, że to tylko trik marketingowy i pewnie tak było, jak w wielu takich przypadkach.
Nie jest celem tego materiału śledzenie sensacji ale raczej pokazanie, jak nie reagować na wpisy, opinie negatywne dlatego to Wam zostawiam w ocenie czy to faktycznie prawda czy nie.
PS2.
Edit 11.01. Strona WWW, Willi Karpatia usunięta, w między czasie okazało się, że podsłuchana rozmowa była prawdziwa tutaj link https://www.wykop.pl/link/4104355/willa-karpatia-informacje-z-murzasichla/
Co więcej zatrudniono agencję reklamową, którą od razu internauci wyśledzili i napiętnowali za „amatorską szeptankę w necie” firma to Creative Ideas – to pokazuje, tylko jasno, że kłamstwo ma krótkie nogi i znacznie lepiej szczerze przeprosić za sytuację niż odstawiać szopki.
Więcej o tym poczytacie na Wykopie https://www.wykop.pl/link/4104459/willa-karpatia-ciag-dalszy/