Każdy sklep Ikea wygląda tak samo i w każdym kraju można spotkać te same meble, to samo (prawie) jedzenie w restauracji, nic dziwnego że w reklamie poszli w tym samym kierunku.
W większości krajów latają 3 rodzaje filmów promujących katalog 2018 to reklamy Make Room for life,. The big blue bag oraz wersja holenderska (Gemaakt voor het leven), która także pojawiła się w kilku krajach.
Polska się wychyliła i zrobiła spot po swojemu, zmieniając lektora jak i obrazek.
Natomiast Ikea Canada powaliła mnie na kolana wykorzystując motyw What wonderful world, Louisa Armstronga.
1. Polska
2. Canada – What a wonderful world
3. UK – The lion – to nie jest wprowadzenie nowego katalogu ale reklama z wiosny tego roku, ale tak mi się spodobała, że musiała tu wylądować.
4. USA – Make room for Life – tutaj jest cała seria filmów oparta o ten sam klip jedynie zmieniona narracja i język.
Dla przykładu Francja
Portugalia wzięła lektora ale dała swój obrazek.
5. Szwecja – The big blue bag, ten sam spot lata np w Rosji i wielu innych krajach.
6. Belgia – Gemaakt voor het leven!- ten sam spot lata na Węgrzech
W ramach ciekawostki, tak robi to Ikea Kuwejt