Zaczynasz zabawę z reklamą na Facebooku? To jest materiał dla Ciebie. Pokażę Ci podstawy skutecznego targetowania reklamy na Facebooku tak, byś wycisnął z niego, jak najwięcej przy najniższym koszcie za kliknięcie.
Niezależnie, gdzie emitujesz reklamę, musisz odpowiedzieć sobie na podstawowe pytanie: Do kogo chcesz dotrzeć z reklamą?
Proponuję, byś odpowiedział sobie na następujące pytania:
- skąd są twoi klienci?
- jakich produktów szukają?
- na jakim są etapie życia?
- jaka jest to grupa wiekowa, płeć?
To tylko kilka podstwowych pytań, na które musisz znać odpowiedź, by móc skutecznie targetować rekamę na Facebooku ( i nie tylko).
Im więcej pytań sobie zadasz, tym lepiej określisz grupę docelową i będziesz mógł sprawdzić czy Facebook pozwoli Ci taką grupę określić w menadżerze reklam lub power editorze.
Facebook daje możliwośc targetowania reklamy, nie tylko na bazie miejsca zamieszkania, pobytu czy wieku lub płci, ale oprócz tego masz szerokie możliwości targetownia reklamy ze względu na:
- zainteresowanie,
- zachowanie,
- danie demograficzne, które dają bardzo szerokie pole do popisu.
Tych możliwości jest zby wiele, by je wszystkie opisać, sugeruję odpalenie menadżera reklam i pobawienie się nimi.
Dodatkowo pamiętaj, że masz wpływ na miejsce emisji reklamy. Musisz zdecydować czy twoja reklama nadaje się na instagrama i czy lepiej jej będzie w prawej, czy środkowej kolumnie itd.
Pamiętaj, że masz możliwośc testowania różnych reklam, w kilku przypadkach możesz to ustawić automatycznie.
Moja rada nie tylko początkującego, ale dla wszystkich reklamodawców brzmi: Testuj Sprawdzaj, Analizuj i Optymalizuj kampanie reklamowe, tylko wtedy nauczysz się, która grupa docelowa najlepiej konwertuje na twój przekaz reklamowy.
Testując grupy docelowe pamiętaj, by dawać im te same kreacje reklamowe, by móc w miarę rzeczowo ocenić skutecznośc grupy.
Powodzenia.