Jak kupować banery w internecie, cpc, cpm, cpl co to znaczy ?

capping,cpc,cpm,cpc,cpv,cpl

Gdy zdecydujesz się zakupić banery reklamowe staniesz przed cennikiem reklamowym, w którym pojawią się hasła takie jak CPC, CPM, Flat fee, capping, w poniższym filmie rozszyfruje Ci te skróty oraz pokażę na czym polega reklamą emitowana na odsłony.

 

 

 

Gdy zdecydujemy się na zakup banerów wiele modeli zakupowych do najpopularniejszych należą:

CPM – cost per mile – cena za tysiąc wyświetleń reklamy,

CPC – cost per click – cena za kliknięcie w reklamę,

CPL – cost per lead –  cena za wygenerowanie leada czyli za wypełnienie formularza,

CPA – cost per action – cena za wykonanie pewnej akcji,

CPS – cost per sale – stała opłata od dokonanej sprzedaży,

Revenue share – udział w zyskach czyli procent od sprzedaży najczęściej od zysku,

Flat Fee – emisja reklamy na stałe.

 

Często także w cennikach znajdziecie dopłaty za:

Targetowanie po IP – czyli taregetowanie reklamy do konkretnych numerów IP z danego obszaru geograficznego np: miasta, powiatu itd.

Capping – jest to ograniczenie kontaktów z reklamą dla unikalnego użytkownika.

Dzięki raportowi przygotowanemu przez firmę Gemius, możemy sprawdzić które formaty banerów reklamowe były najpopularniejsze w danym roku, co podpowie Wam w jakim kierunku idzie rynek.

 

Najpopularnieze formy reklamowe 3-4q.

Jeżeli znajdziecie inne oznaczenia w cennikach, które Was zaciekawią dajcie znaka wyjaśnię je dla Was.

Pamiętajcie, aby wybierać modele rozliczeń w zależności od tego jakie cele ma wasza kampania reklamowa, jeżeli macie problem z tym, pomogę Wam.

Pełen raport Gemiusa można pobrać z Gemius Ad monitor q3-q4-2014
Grafika przygotowana dzięki Freepik

Newsletter - tylko dobrych wiadomości