Błędy w działaniach w komunikacji na Facebooku i w prowadzeniu działań reklamowych zdarzają się każdemu.
Część z nich wynika z braku czasu, inne z braku wiedzy.
Czasu więcej na robienie social mediów Wam nie załatwię, ale mogę pomóc w zdobywaniu wiedzy.
Wersja video film z Youtube przed Wami, poniżej zajdziecie spis treści, tak by łatwiej nawigowało się Wam między rozdziałami w filmie.
Spis treści rozdziałów do filmu.
00:57 Błąd 1 – Spontaniczność.
01:26 Błąd 2 – Brak strategii.
02:25 Błąd 3 – Źle dobrane cele reklamowe,
03:31 Błąd 4 – Brak piksela.
04:29 Błąd 5 – Treść reklamy vs walka ceną,
05:49 Błąd 6 – Ile treści?
06:38 Błąd 7- Promuj vs menadżer,
07:55 Błąd 8 – Dark posty vs zwykłe posty?
08:55 Błąd 9 – A raczej problem – jak zdobywać klientów?
W skrócie rozpisałem dla Ciebie to, co w wersji szerszej znajdziesz w filmie.
Spontaniczność – ona jest dobra, kiedy wykorzystujemy ją w ramach RTM, ale nie może stanowić podstawy naszych działań social mediowych, tak jak nauczymy i pokażemy systematyczność naszych publikacji, trendów, serii, tym lepiej przyzwyczaimy do rodzaju treści jakie będzie mógł, finalny użytkownik na naszych social mediach odnaleźć.
Brak strategii – tutaj mowa jednakowo w zakresie publikacji treści, jak i budowania lejka marketingowego i struktury kampanii reklamowych. Musisz mieć plan i postępować zgodnie z planem, aby wiedzieć co się udało, co nie, do czego wracać do czego nie…
Cele reklamowe – przy braku strategii działania nie dobierzesz odpowiednich celów reklamowych, dwa zawsze zastanów się, co ma Ci ta reklama przynieść, jakiego efektu się spodziewasz i pod to dopieraj cel reklamowy, pamiętaj lajki to nie klienci a jedynie ciut lepsze nasze ego 😉
Brak piksela – jeżeli Twoim celem jest budowanie ruchu na stronie www, to bez piksela nic nie zrobisz. Co więcej, bez dobrze zainstalowanego piksela, zweryfikowanych zdarzeń i zweryfikowanej domeny.
Treść postów vs walka cenowa – musisz znaleźć swój USP , pokazać czym Twój produkt, usługa jest lepsza od innych lub czym się różni – walka cenowa w dłuższej perspektywie może obniżyć jedynie Twoje zyski.
Ile tych postów?– dostosuj to do swojego produktu, swojej grupy docelowej, pamiętaj, że ludzie obserwują setki fanpagów i czasami lepiej mniej postów a znacznie lepszej jakości.
Promuj post vs manager reklam– promuj post, nie jest takie złe, ale klikanie tylko w ten przycisk pozbawia cię znacznie szerszych możliwości reklamowych, które odnajdziesz w managerze reklam – uwierz mi to nie takie trudne.
Dark posty– nie zamęczaj swoich fanów reklamami produktów, na wallu dawaj wiedzę, rady i reklamy co jakiś czas, ale główne kampanie reklamowej prosprzedażowe twórz w managerze reklam i tam twórz dark posty, posty reklamowe, których nie widać na wallu.
Zdobywanie klientów– tu musisz zdecydować jaki cel wybrać messenger, kontakty z www czy zbieralnie leadów.
Chcesz sprawdzić swój poziom wiedzy, na temat działań na Facebooku zapraszam do prostego quizu, gdzie będziesz mógł siebie sprawdzić.
Przygotowałem specjalną checklistę skutecznej kampanii reklamowej, wystarczy że zapiszesz się na newsletter i będziesz mieć pewność, że nie popełnisz już pewnych błędów w reklamie.
Mam dla Ciebie specjalną ofertę na mój Kurs marketingu on line, ponad 11 godzin video plus dodatkowe rabaty, które sprawią, że ten kurs będzie praktycznie dla Ciebie za darmo.