#6 Facebook Tips&Tricks – Testowanie postów organicznych, czyli jak?

Dlaczego testowanie postów jest tak ważne? Chodzi o to by publikować na wallu tylko najlepsze posty, tylko takie, które przyciągną zaangażowanie, spowodują obejrzenie całego materiału video, spowodują wykonanie danej akcji, reakcji, fanu.

 

Tak każdy post powinien mieć jakiś cel, niekoniecznie cel sprzedażowy, nie wyobrażam sobie, Facebookowego walla zawalonego postami sprzedażowymi, tzn nie wyobrażam takiego wśród moich klientów bo widzieć takich wallów, widziałem sporo.

Tak, nie możesz zamęczać swojej publiczności, tylko postami sprzedażowymi, bo to nie jest powód dlaczego ludzie lubią nasz fanpag, ok jeżeli masz sklep internetowy to co innego ale, tam też nie dajesz tylko postów w stylu kup, kup, kup, kup, kup.

Dobrze zatem jak testować posty na Facebooku?

1. Jeżeli to video, to Fb pozwala na testy materiału video osobne tytuły osobne miniaturki.

2. Jeżeli to  post inny, który ma na cel, tak bo każdy post powinien mieć swój cel (zabawa, ruch, sprzedaż, itd) to zróbmy to przez menadżera reklam.

W zależności od celu tworzymy kampanię reklamową, ustalamy grupę docelową w postaci naszych fanów, i tworzymy dwa różne posty.

Emitujemy kampanię tak by dotarła choćby do 1000 osób (oczywiście zależy to od tego jak wielką grupę fanów macie na fanpagu, ale te minimum 300 -500 osób), dzięki temu zobaczycie, który z postów lepiej spełnia założony przez Was cel.

Jeżeli post A ma więcej reakcji bo na to liczyliście to git, jak post B ma więcej klików bo to Was interesowało to wybieracie post B.

Ile wydać kasy nie więcej jak 20-30 zł, ale dzięki takiej opcji, testów za pomocą Dark Postów (postów widocznych tylko dla osób, którym wyświetli sie reklama – te posty nie są opublikowane na wallu), możecie opublikować już post z reakcjami i post, na który wiecie, że fani zareagują.

 

Uwaga, od 2022 roku Facebook zapowiada opcję testów dla każdego rodzaju postów, więcej o zmianach – możecie zobaczyć pod tym linkiem. 

Powodzenia.

 

 

Newsletter - tylko dobrych wiadomości