Podstawy remarketingu na Facebooku… jak to ugryźć?(VIDEO)

Szukasz pomysłu na skuteczniejszą reklamę na Facebooku? Remarketing jest rozwiązaniem, które zwiększy skuteczność twoich reklam. Uwaga, to jest proste.

Tak, w zasadzie to jest proste. Zacznijmy od definicji, pewnie każdy ma trochę inną, ale moja brzmi tak.

Remarketing, to kampania reklamowa skierowana do osób, które były na twojej stronie (lub fanpagu) i odwiedziły odpowiednie podstrony lub wykonały odpowiednie czynności na fanpagu.

Remarketing przy użyciu kodu Piksel – jest to remarketing skierowany do osób, które były na twojej stronie, a nie wykonały zaplanowanej przez Ciebie czynności na stronie.

Oto przykład 1

To mogą być osoby, które były na stronie w ciągu ostatnich 180 dni, a nie widziały ostatnio dodanych postów lub materiałów.

Przykład 2

To mogą być osoby, które były na stronie, czytały twoją ofertę, a nie były na stronie kontakt, więc możesz domniemywać, że nie skontaktowały się z tobą. Warto im wówczas puścić spersonalizowany konakt w stylu, „Cześć widziałem, że spodobały Ci się białe meble kuchanne, skontaktuj się z nami, mamy dla Ciebie ciekawą ofertę”.

Zachęcam Was do takiej formy promocji. Może trzeba będzie się napracować, ale skuteczność z reklam będzie znacznie większa.

Aby to zrobić musisz pobrać z Facebooka kod piksel i wstawić go na swoją stronę oraz odpowiednio ustawić akcje, które chcesz śledzić.

W przypadku, gdy nie masz sklepu internetowego sprawa jest bardzo prosta. Wystarczy, że ustawisz, by śledził on wyświetlenia strony i na podstawie eliminacji stron możesz stworzyć odpowiednią grupę docelową.

W przypadku sklepu internetowego, to już jest trochę więcej zabawy.

Remarketing skierowany na fanów – to kampania reklamowa skierowana do osób, które odwiedziły twoje fanpaga i wykonały na nim określone akcje, takie jak  np: obejrzenie filmu w 30 %, kontakt w messengerze, zostawienie reakcji pod postem itd.

To bardzo prosta do ogarnięcia sprawa, nie wymagająca już wklejania żadnych kodów na stronę.

Ta forma rekmarketingu pozwala na zwiększenie skuteczności waszych postów i dotarcie do osób, które są aktywne na Twoim fanpagu.

Przykład 1.

Masz dużo filmów, więc możesz np puścić inny komunikat do osób, które obejrzały film w 80 %.

Do tej grupy docelowej można śmiało puszczać komunikaty prosprzedażowe, bo skoro ktoś tyle wytrwał z twoim filmem, to pewnie będzie bardziej zaintresowany zakupem oglądanego produktu, niż te osoby, które widziały tylko 30%.

Do drugiej grupy puść może link do artykułu, by poczytały sobie o produkcie lub info o skróconej wersji filmu.

Przykład 2

Grupa osób, która reaguje na twoje posty zostawia like i reakcje, można ich wynagrodzić i dać im specjalną zniżkę na Twoje produkty.

Remarketing daje znacznie więcej możliwości, sprawdźcie je wszystkie sami. Zachęcam Was do tego, a jeżeli coś wam wyszło dajcie znaka i podzielcie się sukcesem. Powodzenia.

II edycja Kursu Marketing na Facebooku dla Każdego! – już dostępna, a w niej podstawy, strategie, case study i gotowe schematy reklamowania się na Facebooku.

Mam dla Ciebie ponad 9h materiałow Video – 100% gwarancji lub zwrot pieniędzy – Dowiedz się więcej

Newsletter - tylko dobrych wiadomości