Gdzie emitować filmy? Facebook vs Youtube

Zrobiłeś film, bo to jest teraz na topie, ale brak czasu na obsługę dwóch kanałów lub więcej. Które więc wybrać?

 

Jak zwykle nie ma prostej odpowiedzi, co jest lepsze i dla kogo. Zapraszam więc do oglądania filmu.

 

Które miejsce jest lepsze na emisję filmów?

Każdy serwis ma swoją charakterystykę. Próbowałem porównać statystyki, które są mniej więcej podobne do siebie i mają dla mnie znacznie.

Skoro publikuję film, to zależy mi na tym, by jak najwięcej osób go zobaczyło i zobaczyło go w pełni.

Porównując statstyki, wyszło mi, że Facebook generuje mi znacznie większe zasięgi (darmowe), niż youtube, ale znacznie krótszy czas oglądania filmów.

wideo gdzie facebook vs youtube

 

Dlaczego tak jest? Tłumaczę to tym, że na facebooku bardzo często dostaję treść nie zawsze w momencie, w którym jej potrzebuję.

Mimo bardzo dobrych możliwości targetowania, to w większości przypadków jest to strategia typu Push i zaskakiwania mnie tą treścią, niż pozwolenie mi na dotarcie do niej w momencie, kiedy jej naprawdę potrzebuję.

Każdy wstawiony film, post na facebooku, polubiony lub udostępniony trafia od razu do znacznie większej grupy, ale nie zawsze jest to odpowiednia grupa docelowa i w odpowiednim dla niej momencie.

Jak jest z Youtubem? Tutaj także możemy bardzo precyzyjnie emitować reklamy naszych filmów. Korzystając z tej mocy i targetując, na przykład nasze filmy przed innymi o identycznej tematyce, np. przepis na pomidorówkę przed innymi filmami z przepisem na pomidorówkę, możemy osiągnąć naprawdę dobre wyniki.

Dlaczego tak jest ? Bo trafiamy do określonych osób, które w danym momencie szukają przepisów na pomidorówkę i widząc twoją reklamę jest znacznie większa szansa, że ją w tym momencie zechcą obejrzeć do końca.

 

Jeżeli masz inne spostrzeżenia na ten temat, zapraszam do dyskusji.

 

 



Shares
Więcej w Podstawy reklamy internetowej
Ponad 100 narzędzi dla każdego e – marketera, zobacz które znasz

Każdy, kto zajmuje się reklamą...

Zamknij